Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2022
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Punto 3 1.2 69km
    Rocznik
    2013

    Dziwny dźwięk pracy silnika

    Witam. Silnik przy pracy na biegu jałowym jak zarówno w czasie jazdy wydaje dziwny dźwięk. Po zdjęciu paska osprzętu dźwięk nie znika. Ktoś ma jakiś pomysły? Koło paska osprzętu delikqtni chodzi na boki przy pracy, lecz luzu na nim nie ma. W załączniku filmVID_20220324_110534.mp4

    Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2022
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Punto 3 1.2 69km
    Rocznik
    2013
    Silnik 1.2 69km

    Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Do pewnego stopnia ten dźwięk (takie "jęczenie" jakby nałożone na typowe "cykanie" silników) jest normalne, dopuszczalne w rodzinie FIRE, ale tu nieco za głośne (kwestia nagrania).
    Czy to twój pierwszy Fiat?
    Sprawdź pasek rozrządu (w 1,4 8V są to 3 śrubki do odkręcenia, górna osłona), pęknięcia i gdzie się znajduje na kole pasowym rozrządu, czy np. ucieka na zewnątrz silnika (jest to oznaka nieprawidłowego naciągu, albo jest stary napinacz i/lub pompa wody, wtedy luzy na łożyskach powodują "ściąganie" paska z koła, plus efekty dźwiękowe mogą być).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 25-03-2022 o 21:38

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2022
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Punto 3 1.2 69km
    Rocznik
    2013
    Poza Maluchem 15 lat temu to pierwszy Fiat. Zdążyłem ustalić, że jest to najprawdopodobniej pasek rozrządu, którego naciąg trzeba wyregulować. Ponoć paski wzmacniane włóknami są sztywniejsze i dają taki efekt. Autko już umówione do speca od włoskich maszyn na regulację.

    Dzięki za odpowiedź. Już myślałem, że forum jest wymarłe.

    Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Skoro temat zszedł na pasek rozrządu. Czy był kiedykolwiek wymieniany? Doregulowanie naciągu paska nie jest normalną czynnością, gdy na czas następuje wymiana, a tym bardziej przy napinaczu automatycznym ze wstępnym napięciem. Pompę zawsze należy wymienić przy pasku, a jeżeli nie, to szybko się to zemści.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 26-03-2022 o 03:07

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2022
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Punto 3 1.2 69km
    Rocznik
    2013
    Tak, kompletny rozrząd był robiony przy 103 tyś km (tak przynajmniej mówi naklejka i faktura). Teraz jest 113 tyś. Auto u mni jest od miesiąca, a dźwięk pojawił się parę dni temu.

    Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2022
    Skąd
    Łódzkie
    Wiek
    28
    Postów
    8
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2009
    Również podbije jeżeli można. Ostatnio zauważyłem podobny objaw u siebie 1.4 8v. Autko niedawno kupione, nie wiem kiedy rozrząd był wymieniany. Trochę ciszej ale występuje gdy doda się nieco gazu, podczas jazdy też słychać. Przy wciśniętym sprzęgle cichnie. Tutaj filmik z nagraniem https://www.youtube.com/shorts/zHJa1Ld7C9k. Myślicie, że to coś z rozrządem czy może alternator? Ciężko mi zlokalizować ten dźwięk.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Porada ta sama jak wyżej. Sprawdź wizualnie pasek rozrządu, czy nie pęka i gdzie jeździ po kole ("od" czy "do" silnika).
    Oraz stara metoda osłuchiwania na długi śrubokręt albo kawałek kija od miotły, przyłóż do ucha i szukaj źródła, dotykaj do elementów (typu klima) i słuchaj.
    Minus metody, że może tego kija złapać i wciągnąć w pasek alternatora.
    Klima sprawna?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Sprawdź czy dźwięk nie dochodzi z górnej części rozrządu jak tak to prawdopodobnie KZFR. I sprawdź czy wał korbowy ma luz na osi jeżeli tak to pierścienie dystansowe się wytarły lub wypadły.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Koło zmiennych faz "powinno" (gdy ma już jakieś zużycie) klepać ("kłapać") przy rozruchu, póki pompa oleju nie nabije układu. Po dłuższym postoju.
    Gdy auto było zaniedbywane (a większość jest), czyli "long-life" w kwestii wymian oleju, to potrzeba nawet 3-4 normalnych wymian (co 10-12 tys. km), aby te efekty dźwiękowe uspokoić (nie do zera, to nie "naprawi" samochodu, ale można nim dalej normalnie jeździć, nie trzeba zmieniać wariatora).
    A wały oba (i korbowy i rozrządu) mogą mieć luzy wzdłuż osi.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Koło zmiennych faz "powinno" (gdy ma już jakieś zużycie) klepać ("kłapać") przy rozruchu, póki pompa oleju nie nabije układu. Po dłuższym postoju.
    Gdy auto było zaniedbywane (a większość jest), czyli "long-life" w kwestii wymian oleju, to potrzeba nawet 3-4 normalnych wymian (co 10-12 tys. km), aby te efekty dźwiękowe uspokoić (nie do zera, to nie "naprawi" samochodu, ale można nim dalej normalnie jeździć, nie trzeba zmieniać wariatora).
    A wały oba (i korbowy i rozrządu) mogą mieć luzy wzdłuż osi.
    Nie do końca wał korbowy może mieć duży luz osiowy po to masz pierścienie dystansowe żeby nie latał za mocno na boki a jak masz zjechany choćby jeden pierścień to część wału ociera o korpus bloku i powoduje taki dźwięk, rozbierałem kilkanaście silników w których wyleciał pierścień bądź był wytarty i to powodowało taki dźwięk ( najczęściej wytarty jest pierścień od strony rozrządu z uwagi na wciśnięty pedał sprzęgła na postoju np. na światłach i wtedy docisk dociska pardzie wał w kierunku rozrządu i wyciera pierścień a z czasem potrafi on sam wylecieć) ale i miałem silniki w których wyleciały oby dwa pierścienie . Nie wiem jak jest dokładnie w fiacie z KZFR ale inne marki mają że klepie KZFR nawet jak nabije oleju, a co za problem żeby zrzucić rozrząd i sprawdzić czy KZFR nie ma luzu.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Nigdzie nie twierdziłem, że może (czyli, że jest dopuszczalny, bo nie jest) mieć "duży" luz. "Może" znaczyło, że jest to prawdopodobne (i jest to stan awaryjny).
    A rodzinie FIRE to częściej (przynajmniej w internecie) ludzie narzekają na silniki z Cinquecento i podobnych modeli z tych lat, że tam klepią wałki ale rozrządu, osiowo się opór (a jest tylko jeden) wyciera.


 

Podobne tematy

  1. Pytanie o dźwięk pracy silnika
    Napisany przez eljot86 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-11-2021, 13:10
  2. Dziwny dźwięk z silnika 2.3
    Napisany przez wojtekm8902 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-04-2020, 16:04
  3. Dziwny odgłos pracy silnika
    Napisany przez wan29 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-11-2017, 15:23
  4. 1.4 t-jet dziwny dźwięk pracy silnika Film
    Napisany przez Twistt na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-10-2017, 10:12
  5. Dziwny dźwięk z silnika
    Napisany przez luke900 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-10-2016, 19:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469dziwny-dzwiek-pracy-silnika-50146

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl