Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 maj 2012
    Skąd
    Górny Śląsk
    Postów
    5
    Auto
    Dacia Dokker Lauréate 1.6 16v; Fiat Grande Punto Active 1.4 8v
    Rocznik
    12.2016; 07.2007

    Cztery szybkie pytania - może ktoś coś wie i będzie mógł pomóc.

    Dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem GP 1.4 8v i próbuję rozwiązać trapiące go bolączki, mianowicie:

    1. samochód wyposażony jest w Blue&Me. Niestety pierwsza właścicielka nie korzystała z B&M tylko zainstalowała zestaw głośnomówiący Nokia CK-200. Nie mam pojęcia jak on został zainstalowany ale jest zasilany cały czas co powoduje, że przed opuszczeniem samochodu trzeba go ręcznie wyłączać (jest to IMHO spora uciążliwość), a do tego nie obsługuje on przycisków na kierownicy. Po włączeniu CK-200 coś tyka za radioodtwarzaczem. Ponoć Blue&Me w jakiś sposób zostało odłączone. Na naciśnięcie przycisków "Windows" i "Słuchawka" radioodtwarzacz w ogóle nie reaguje. Pozostałe działają normalnie - a przynajmniej tak mi się wydaje. Poza tym radio chyba nie widzi podłączonego pendrive'a.
    Pyt. Czy w okolicach Katowic, Sosnowca, Mysłowic, Gliwic czy Zabrza jest ktoś kto ma pojęcie o Blue&Me i spróbował by przywrócić go do życia?

    2. od chwili zakupu miga licznik kilometrów - z tego co się orientuję taki efekt jest jeśli Body Computer nie rozpoznaje jakiegoś urządzenia, a ostatnia właścicielka mówiła, że ów efekt pojawia się po naciśnięciu właśnie przycisku "Windows" lub "Słuchawka".
    Pyt. Czy w okolicach Katowic, Sosnowca, Mysłowic, Gliwic czy Zabrza jest ktoś kto mógłby zdiagnozować przyczynę migania licznika kilometrów?

    3. wracając dziś z pracy zauważyłem następujące zjawisko: silnik rozgrzany do temperatury roboczej - wskazówka temperatury pokazuje idealnie środek skali ale podczas ruszania i przyspieszania wskazówka delikatnie opada po czym wraca na środek skali. Czym bardziej się naciśnie gaz tym mocniej wskazówka opada. Przy dynamicznym przyspieszaniu (jeśli 1.4 8v można dynamicznie przyspieszać) jest to ruch ok. 3mm w dół. W czasie jazdy takiego objawu już nie ma.
    Pyt. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może powodować taki efekt?

    4. samochód zakupiłem z myślą o dojazdach do pracy - będzie robił niecałe 100km dziennie. W związku z tym, mimo iż nie jestem zwolennikiem LPG, chciałbym zrobić z niego Junkersa.
    Pyt. Czy ktoś może polecić niezawodną instalację i dobry zakład instalacyjny w Katowicach i okolicach?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ArcadioSF Zobacz post
    Na naciśnięcie przycisków "Windows" i "Słuchawka" radioodtwarzacz w ogóle nie reaguje. Pozostałe działają normalnie - a przynajmniej tak mi się wydaje. Poza tym radio chyba nie widzi podłączonego pendrive'a.
    Klawisze Windows i Słuchawka gadają poprzez Body z Blue&Me, nie radiem.
    Radio z widocznością pendrive'a nie ma nic wspólnego. Pod złącze AUX radia ma być podłączone wyjście z B&M. Informacje z Blue widoczne są na wyświetlaczu zegarów, a na radiu tylko info Phone/Media Player.
    Pytanie. Po włączeniu zapłonu podświetla gniazdo USB w schowku?


    Cytat Napisał ArcadioSF Zobacz post
    od chwili zakupu miga licznik kilometrów - z tego co się orientuję taki efekt jest jeśli Body Computer nie rozpoznaje jakiegoś urządzenia, a ostatnia właścicielka mówiła, że ów efekt pojawia się po naciśnięciu właśnie przycisku "Windows" lub "Słuchawka".
    Zapewne efekt braku widoczności Blue.


    Cytat Napisał ArcadioSF Zobacz post
    wracając dziś z pracy zauważyłem następujące zjawisko: silnik rozgrzany do temperatury roboczej - wskazówka temperatury pokazuje idealnie środek skali ale podczas ruszania i przyspieszania wskazówka delikatnie opada po czym wraca na środek skali. Czym bardziej się naciśnie gaz tym mocniej wskazówka opada. Przy dynamicznym przyspieszaniu (jeśli 1.4 8v można dynamicznie przyspieszać) jest to ruch ok. 3mm w dół. W czasie jazdy takiego objawu już nie ma.
    Zapewne do sprawdzenia termostat i poziom płynu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 maj 2012
    Skąd
    Górny Śląsk
    Postów
    5
    Auto
    Dacia Dokker Lauréate 1.6 16v; Fiat Grande Punto Active 1.4 8v
    Rocznik
    12.2016; 07.2007
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Po włączeniu zapłonu podświetla gniazdo USB w schowku?
    Wcześniej nie zauważyłem, a dziś specjalnie spojrzałem. Nie, nie podświetla się. Szczerze mówiąc, to nawet nie bardzo wygląda by gniazdo USB miało taki ficzer jak podświetlenie.


    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zapewne efekt braku widoczności Blue.
    Też tak zakładam, dlatego szukam osoby, która byłaby w stanie to sprawdzić.


    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zapewne do sprawdzenia termostat i poziom płynu.
    Płyn był wymieniany 2 tygodnie temu i podejrzewałem, że silnik nie został dobrze odpowietrzony ale po sprawdzeniu poziom płynu jest na max (do zgrzewu na zbiorniczku). BTW, silnik 1.4 8V ma jakieś poukrywane odpowietrzniki? Swego czasu Fiat wyposażał w odpowietrzniki węże prowadzące do nagrzewnicy ale w tym nic takiego nie zauważyłem.
    Objawów zawieszonego termostatu również nie ma. Silnik nagrzewa się dość szybko. W czasie postoju na skrzyżowaniach czy podczas długiej jazdy z prędkością ok. 100km/h wskazówka cały czas stoi na środku skali. Problem występuje tylko zaraz po ruszeniu z miejsca, a w 10 - 15 sekund od ruszenia samochodem wskazówka wraca na środek skali.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Proponuję wywalić zestaw od nokii i przywrócić instalację pomiędzy radiem a B&M do stanu fabrycznego.
    Będziesz mieć możliwość skorzystania zarówno z zestawu głośnomówiącego oraz odtwarzacza plików z pamięci USB.

    Jeśli centralka jest sprawna, to przez osiowanie proxy można ponownie wczytać ją do systemu, wtedy powinien również zniknąć problem migającego licznika.

    Na skoki temp tak jak kolega wyżej napisał, płyn i termostat do sprawdzenia.

    Co do instalacji gazowej poszukaj sekwencyjną od BRC.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ArcadioSF Zobacz post
    ale po sprawdzeniu poziom płynu jest na max (do zgrzewu na zbiorniczku).
    Zgrzew to nie jest poziom MAX. Poziom MAX jest oznaczony, i jest powyżej zgrzewu.

    Cytat Napisał ArcadioSF Zobacz post
    BTW, silnik 1.4 8V ma jakieś poukrywane odpowietrzniki? Swego czasu Fiat wyposażał w odpowietrzniki węże prowadzące do nagrzewnicy ale w tym nic takiego nie zauważyłem.
    Jest jeden odpowietrznik, na chłodnicy, po prawej stronie plastikowa śruba widoczna pod górą pasa przedniego. Zasada jest taka, że po wymianie nalewa się płyn do momentu wypłynięcia płynu przez ten odpowietrznik, potem należy go zakręcić i dolewać dalej. Reszta odpowietrza się automatycznie.

    Cytat Napisał ArcadioSF Zobacz post
    Wcześniej nie zauważyłem, a dziś specjalnie spojrzałem. Nie, nie podświetla się. Szczerze mówiąc, to nawet nie bardzo wygląda by gniazdo USB miało taki ficzer jak podświetlenie.
    To oznacza, że B&M nie działa -brak zasilania, cokolwiek. Co do podświetlenia, to podświetla się symbol USB na bursztynowo - pisze o porcie w głębi, ten zaraz na wierzchu to serwisowy.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-11-2018 o 10:21

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 maj 2012
    Skąd
    Górny Śląsk
    Postów
    5
    Auto
    Dacia Dokker Lauréate 1.6 16v; Fiat Grande Punto Active 1.4 8v
    Rocznik
    12.2016; 07.2007
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Proponuję wywalić zestaw od nokii i przywrócić instalację pomiędzy radiem a B&M do stanu fabrycznego.
    Będziesz mieć możliwość skorzystania zarówno z zestawu głośnomówiącego oraz odtwarzacza plików z pamięci USB.

    Jeśli centralka jest sprawna, to przez osiowanie proxy można ponownie wczytać ją do systemu, wtedy powinien również zniknąć problem migającego licznika.
    Taki mam zamiar dlatego poszukuję osoby, która potrafi to zdiagnozować/zrobić.


    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zgrzew to nie jest poziom MAX. Poziom MAX jest oznaczony, i jest powyżej zgrzewu.
    Tak, masz rację. Dziś rano rzuciłem tylko okiem na zbiornik i wydawało mi się, że na zgrzewie jest MAX, a jak się okazuje jest tam MIN. Nie zmienia to faktu, że nawet minimalny poziom płynu nie powinien skutkować ww. efektami. Oczywiście na wszelki wypadek uzupełnię do MAX i sprawdzę.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ArcadioSF Zobacz post
    Tak, masz rację. Dziś rano rzuciłem tylko okiem na zbiornik i wydawało mi się, że na zgrzewie jest MAX, a jak się okazuje jest tam MIN. Nie zmienia to faktu, że nawet minimalny poziom płynu nie powinien skutkować ww. efektami. Oczywiście na wszelki wypadek uzupełnię do MAX i sprawdzę.
    Odpowietrz chłodnicę, jeśli tego nie zrobiłeś.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    punkt 2 wiąze sie z punktem 1.

    miga bo nie rozpoznalo urzadzenia na szynie CAN jak zaznaczono odłaczone pewnikiem B&M. w sumie nie ogarniam ludzi którzy kupuja i odłaczają, swoją drogą zakłądam że sprzedająca obniżyła cenę o jak by nie patrzec brak B&M i koniecznośc ozywienia go.

    punkt 3, jak zaznaczono odpowietrz chłodnicę, w prwym górnym rogu chłodnicy jest odpowietrznik (prawa strona dla kierowcy siedzacego w aucie), albo pada juz termostat, bo dodajesz gazu to szybciej pompa sie kreci i plyn szubciej przechodzi przez silnik co skutkuje lepszym chłodzniem, a termostat powinien własnie regulowac temperaturę.

    punkt 4 nie wypowiadam sie jeżdze na benzynie.


 

Podobne tematy

  1. Pomóc!
    Napisany przez PatrykBRAVOGT na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-10-2017, 19:38
  2. Szybkie pytania o podświetlenie zegarów
    Napisany przez adamko3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-07-2017, 10:14
  3. Czy możecie mi pomóc
    Napisany przez Mar-Cin na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-06-2016, 14:07
  4. czy ktoś może mi pomóc?
    Napisany przez kazik51005 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-12-2012, 12:16
  5. 2 szybkie pytania
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-12-2009, 13:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl