Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    Piła
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2007

    Cykanie wtryskiwaczy 1.3 mjet

    Witajcie, mam problem z moim GP, dzisiaj po 2 dniowym postoju auta miałem problem z odpaleniem - słaby akumulator, otworzyłem więc maskę w celu podpięcia prostownika i ku mojemu zdziwieniu słyszę dziwne cykanie, po dłuższej chwili zdiagnozowałem pracę elektrozaworów na wtryskiwaczach. Po odpięciu wtyczki z komputera wszystko cichnie, po odpięciu akumulatora również, jak tylko podepnę z powrotem, zaworki natychmiast cykają... pytanie dlaczego tak jest? Gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam serdecznie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Nie podpina się prostownika pod podłączony do instalacji akumulator .We wtryskiwaczach są chyba cewki ,a niestabilne napięcie je pobudza-czy się mylę?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    Piła
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2007
    Dzięki za odpowiedź. Problem ustąpił po naładowaniu akumulatora. Nigdy wcześniej nie słyszałem o tej zasadzie? Zawsze podpinam prostownik pod aku w instalacji i nigdy problemu nie było. A cewki cykały już bez prostownika.
    Pozdrawiam

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Nie podpina się prostownika pod podłączony do instalacji akumulator .We wtryskiwaczach są chyba cewki ,a niestabilne napięcie je pobudza-czy się mylę?
    We wtryskiwaczach nie ma cewek. Wtryskiwacz to wtryskiwacz. Chyba, że masz na myśli cewki zapłonowe.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    W systemie wtryskowym Common Rail początek wtrysku i dawka wtrysku paliwa są regulowane za pomocą elektrycznie sterowanego wtryskiwacza. W systemach CR pierwszej i drugiej generacji były stosowane wtryskiwacze elektromagnetyczne z jednoczęściową i dwuczęściową kotwicą, natomiast w trzeciej generacji systemów wtryskowych CR zastosowano wtryskiwacze piezoelektryczne. Wtryskiwacz elektromagnetyczny składa się z trzech członów funkcjonalnych: rozpylacza otworkowego, hydraulicznego układu wspomagającego i zaworu elektromagnetycznego.Występowanie tych stanów pracy zależy od chwilowego rozkładu sił działających na elementy wewnętrzne wtryskiwacza. Przy zatrzymanym silniku i braku ciśnienia w zasobniku siła docisku sprężyny rozpylacza zamyka wtryskiwacz.
    W stanie spoczynku przez zawór elektromagnetyczny wtryskiwacza nie płynie prąd i dlatego jest on zamknięty. Gdy przez cewkę zaworu elektromagnetycznego zaczyna przepływać prąd (tzw. prąd przyciągania), wywołuje on szybkie otwarcie tego zaworu. Wymagane krótkie czasy reakcji wtryskiwacza można uzyskać przez odpowiednie sterowanie zaworami elektromagnetycznymi w sterowniku przy pomocy wysokich napięć i prądów. Po krótkiej chwili następuje spadek prądu przyciągania elektromagnesu do wartości zapewniającej podtrzymanie otwarcia zaworu elektromagnetycznego. Wtryskiwana dawka paliwa przy danym ciśnieniu jest proporcjonalna do czasu włączenia zaworu elektromagnetycznego i niezależna od prędkości obrotowej silnika lub pompy (sterowanie czasem wtrysku). Po zaniku prądu w uzwojeniu sterującym zaworu elektromagnetycznego kotwica jest dociskana w dół siłą sprężyny zaworu i kulka zamyka zawór odpływu paliwa. Wtrysk kończy się, gdy iglica rozpylacza osiągnie położenie dolnego zderzaka. Przy wysokiej wartości ciśnienia paliwa panującego we wnętrzu wtryskiwacza zawór elektromagne-tyczny nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć sił niezbęd-nych do uniesienia igły rozpylacza. Ponadto siła docisku sprężyny umieszczonej nad iglicą w dolnej części wtryskiwacza jest niewystarczająca do jego zamknięcia. Dlatego też zastosowano pośrednie sterowanie igły rozpylacza poprzez wspomagający układ hydrauliczny.
    Sterowanie elektryczne elektromagnetycznego wtryskiwacza w momencie jego załączania jest podzielone na kilka faz. itd itd itd

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał dmarcol93 Zobacz post
    We wtryskiwaczach nie ma cewek. Wtryskiwacz to wtryskiwacz. Chyba, że masz na myśli cewki zapłonowe.
    są są , to nie tdi albo stare td gdzie były zwykłe wtryskiwacze , obecnie wtryskiwaczami steruje komputer


 

Podobne tematy

  1. Cykanie nawiewu
    Napisany przez Oskrzelo na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 03-12-2022, 11:31
  2. Ducato 3.0 Mjet 180km Euro5- problem z kodowaniem wtryskiwaczy.
    Napisany przez dudus8 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-03-2017, 00:56
  3. Cykanie pod kierownicą
    Napisany przez łahcim 16V na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-11-2015, 15:02
  4. Croma 2.4 cykanie silnika
    Napisany przez PiotrL na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-10-2013, 22:04
  5. Cykanie po wlączeniu Zapłonu
    Napisany przez Bravery na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-09-2013, 19:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469cykanie-wtryskiwaczy-1-3-mjet-38163

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl