Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Giwice
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto 1.9
    Rocznik
    2005

    ciśnienie klimatyzacji

    Witam. Problem z klimatyzacją automatyczną Fiat Grande Punto 1.9 8v 130KM
    Po naprawie węży gumowych które odchodzą od sprężarki została nabita klimatyzacja (szczelność sprawdzona). Po czym serwisant powiedział że nie dmucha zimnym i trzeba się umówić (sprawdził też czujnik ciśnienia poprzez podmianę i bezpieczniki). Po wyjechaniu z serwisu zaczęła działać, więc odpuściłem temat. Na drugi dzień raz działała, a raz nie! I tak do teraz czasami się załączy ale częściej już nie.
    Sprawdziłem:
    - bezpieczniki - ok
    - przekaźniki biegów wentylatorów - ok
    - na komputerze zero błędów
    - filtr przeciwpyłkowy wymieniony
    - parownik ciepły :/
    - słychać jak sprężarka załącza się i obciąża silnik
    - na climatroniku śnieżek i inne świecą
    - elektrowentylator oczywiście dmucha na wszystkich prędkościach.

    Testy przez Interfejs:
    - wentylatory na wszystkich biegach - ok
    - testy załączania sprężarki - slychać
    - czujniki temperatury zew. i wew. wskazują prawidłowe temperatury
    - ciśnienie na czujniku 7900mBar (wieczorem), na wyłączonej sprężarce, po włączeniu sprężarki to samo ciśnienie hmm

    Pomóżcie, doradźcie z problemem zanim przekaże samochód serwisantom. Czy wartość ciśnienia jest prawidłowa? Czy nie powinna być wyższa?

    Serdecznie Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2010
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    39
    Auto
    bravo I 2.0 HGT 155KM
    A wentylator chlodnicy włącza się jak załączysz klimatyzację?

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Giwice
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto 1.9
    Rocznik
    2005
    Witam. Dzięki za zainteresowanie. Nie nie włącza się wentylator. Przez twój post nakierowałeś mnie i pofatygowałem się sprawdzić oporniki wentylatorów. I wyglądają tak:
    IMG_20170719_113904.jpg
    IMG_20170719_114840.jpg
    IMG_20170719_114923.jpg
    Oznaczenia na opornikach (s - środkowy) (p- prawy, od strony akumulatora)
    przy okazji zmierzyłem rezystancje na pinach i rezysor (srodkowego). Ogólnie dobrze nie wyglądają. To może być przyczyna?
    IMG_20170719_134308.jpg
    sam rezystor
    Ostatnio edytowane przez marynarzsnk ; 19-07-2017 o 15:26

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Giwice
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto 1.9
    Rocznik
    2005
    Rozpocząłem wątek więc dokończę.
    Wszystkie styki potraktowałem antystykiem, wentylatory pracują już na wszystkich biegach, oporników nie zmieniałem (?). Dziś klimatyzacja podczas jazdy testowej raz dmuchała zimnym raz nie. Działała w momencie jak ciśnienie w ECUSCAN wzrastało powyżej 12bar, potrafiłem mieć na postoju 9bar, po chwili 16bar, a nawet 24bar. Wentylatory załączały się prawidłowo. Przypuszczam że może to być zawór rozpreżny lub zanieczyszczony układ.
    IMG_20170719_192351.jpg
    (nie chłodzi)

    IMG_20170719_202648.jpg
    (chłodzi, jedno z wyższych ciśnień)


    Gdyby ktoś coś doradził będę wdzięczny. Pozdrawiam.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A w układzie jest wystarczająco dużo czynnika? Takie wyłączanie/załączanie spowodowane właśnie tymi skokami ciśnienia oznaczałoby, że może być go na granicy minimalnej wartości w układzie.
    Na HP ciśnienie 9 bar to za mało, te przynajmniej 10-15 bar to właśnie są prawidłowe wartości przy normalnej pracy.
    A jak z temperaturą, co widzą czujniki? Nie fałszuje nic?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Giwice
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto 1.9
    Rocznik
    2005
    Rozważałem że mogli za mało nabić. Jak wróciłem to serwis (warsztat) twierdził że 7 atm to jest dobrze, a było na zewnatrz 20st.C. Podjade gdzieś indziej i pogadam, niech dobiją.
    klima2.png
    klima1.png
    (z przed kilku dni, auto stało w garażu, wartości czujnika podszybia się zmieniają na słoncu)

    Czujniki temperatury dobrze wyglądają.
    Ostatnio edytowane przez marynarzsnk ; 20-07-2017 o 10:19

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Spróbuj je rzucić na wykres i zobaczyć czy nie fałszują w czasie.
    Masz 2 ciśnienia - wysokie i niskie.

    Przy czym
    * ciśnienie niskie przy wyłączonej klimatyzacji powinno mieścić się między 2-6 barów, a ciśnienie wysokie między 3-6 barów.
    * ciśnienie niskie przy włączonej klimatyzacji powinno mieścić się między 1.5-2.5 bara, a ciśnienie wysokie między 10-15 barów.

    Oczywiście jakieś odchyłki są.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    ciśnienie niskie przy włączonej klimatyzacji powinno mieścić się między 1.5-2.5 bara
    Tu się nie zgodzę, bo niskie przy włączonej sprężarce powinno byc jak najbliżej 0 i to osiągana w jak najkrótszym czasie. Tak tłumaczył mi koles z serwisu gdzie serwisuję swoją klime i co najlepsze w mojej Lybrze tak własnie się dzieje, ze po włączeniu klimy ciśnienie na "niskim" w ciągu parudziesięciu sekund spada do ok 0,2 bara.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    Tu się nie zgodzę, bo niskie przy włączonej sprężarce powinno byc jak najbliżej 0 i to osiągana w jak najkrótszym czasie.
    Nie, to tak nie działa. Prawdopodobnie usłyszałeś wersję uproszczoną (dla laików), jeśli chcesz się dowiedzieć więcej przeczytaj to:
    Diagnozowanie klimatyzacji w samochodach (najlepiej cały artykuł, ewentualnie stronę z linka i następną).

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Giwice
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto 1.9
    Rocznik
    2005
    Już głupieje, umówiłem się na sprawdzenie, na razie czekam. Zauważyłem tylko jeden mankament, że wentylator raz działa po załączeniu klimy, a raz nie. Oporniki powymieniałem, po robię jeszcze testy. Minimalnie też skaczą obroty na załączonej klimie. Może być kilka przyczyn. Dziwne bo np jak mi zaskoczy na postoju to mi ładnie działa, ciśnienie też jest wyższe. Zwiększę obroty i się rozłącza, spada ciśnienie i nie działa.
    Już dawno powinienem wejść pod auto i sprawdzić zachowanie sprężarki oraz pobadać napięcia. Zrobię tak zanim go oddam. Dzięki za zainteresowanie.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Prawdopodobnie usłyszałeś wersję uproszczoną (dla laików)
    Pewnie tak. Teraz juz jestem troche mądrzejszy, ale nie zmienia to faktu, ze na niskim w czasie pracy spręzarki mam wlasnie te okolice 0,5 bara.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa


 

Podobne tematy

  1. Ciśnienie w klimatyzacji - jakie powinno być?
    Napisany przez RafalWawa na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-08-2015, 23:15
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-06-2013, 12:38
  3. [ukł. klimatyzacji] Demontaż panelu klimatyzacji
    Napisany przez IRON na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2011, 19:19
  4. [ukł. klimatyzacji] Wymiana nagrzewnicy klimatyzacji
    Napisany przez grendi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-07-2010, 07:31
  5. [ukł. klimatyzacji] chłodnica klimatyzacji
    Napisany przez doriska37 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-06-2010, 14:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469cisnienie-klimatyzacji-37827

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl