Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    25
    Postów
    16
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007

    Check Engine po wypadku - czujnik wału komponent źle zamontowany

    Witam.
    Jestem posiadaczem fiata punto 1.4 8v 77ps z 2007 roku. Samochód od nowości w rodzinie. Czasami przy dłuższych wyjazdach zapalała się kontrola check engine czego rezultatem było drastyczne obniżenie mocy i wzrost spalania. Po ostygnięciu auta problem znikał. Problem ten jednak nie występował za każdym razem podczas dłuższych tras. Niestety ostatnio przydarzyła się stłuczka w wyniku której trzeba było wymienić prawą część przodu (błotnik, nadkole, półoś, koło, rurkę od AC, maskę i taką ramkę do której mocowana jest chłodnica po była nadpęknięta) Po naprawieniu wszystkiego i lekkim klepaniu niestety check engine pali sie stale, a mocy nie ma praktycznie wcale. Odpala od strzała, po czym zaczyna lekko trząść autem na jałowych obrotach. Obroty utrzymują się na stałym poziomie. U mechanika po podłączeniu samochodu pod komputer czyta błąd "czujnik położenia wału - komponent źle zamontowany". Wyjąłem czujnik, sprawdziłem ciągłość obwodu i poziom oporności, sprawdziłem dokładnie miejsce zamocowania czujnika i kable. Wszystko wydaje się być ok. Niestety problem cały czas jak był tak jest. Podczas rozmów z mechanikami jedna diagnoza powtórzyła się kilka razy: podczas wypadku, rozrząd mógł przeskoczyć i powoduje to odczyt braku synchronizacji w komputerze. Inni jednak mówili że to mało prawdopodbne jak rozrząd jest nowy, a w moim przypadku rozrząd był wymieniany pół roku temu.

    Nie wiem gdzie mogę szukać przyczyny problemu. Wizytę u mechanika mam umówioną za prawie miesiąc (głównie przez to że święta niedługo), a nie ukrywam że przydałoby mi sie sprawne auto. Bardzo proszę pomoc w tej sprawie.

    PS macie jakąś metodę na poruszanie tego koła z zębami do którego przylega czujnik położenia wału? O ile się nie mylę w żargonie mechaników nazywane jest ono liczydłem. Może jakiś ząb się ukruszył albo ki czort i czujnik wariuje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    25
    Postów
    16
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    To jak nikt nic nie wie?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    hejka

    rozrzad w twoim jest kolizyjny, wiec jak by przeskoczył (co prawda tam jest wariator) to by zawory z tłokami mogły się spotkać wiec bys już o tym wiedział

    czujnik połozenia wału potrafi robić takie psikusy że na zimnym dziala oK a gdy się zagrzeje to przestaje działać, dobrze się podpiąć kompem i zobaczyć co czujnik przesyła do ECU, może został żle podpięty co wykrywa ECU (bo nie widzi aby cokolwiek przesyłał) , albo kabel jest uszkodzony (sprawdz przy ECU czy widac ten czujnik). koło foniczne teoretycznie może zostać uszkodzone, ale to byś musiał podziałać niezła siła aby je uszkodzić i raczej przy dzwonie to by nie tylko ono zostalo uszkodzone ale cała reszta dookoła wliczając rozrząd a może i silnik. swoją droga co to za warsztat co klepał i wypuścił niesprawny samochód ?? jest jeszce czujnik położenai wałka rozrządu, wec ECU by szybko wykrył brak synchronizacji pomiędzy oboma czujnikami.

    próbowałeś sie umowic z Irbisie na paprotnej ? tak pytam bo widze że jesteś z wrocławia :-)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    25
    Postów
    16
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    Cześć.
    Czy program z tego linka (z naszego forum) się nada na testowanie synchronizacji pomiędzy oboma czujnikami? Mógłbyś mi powiedzieć proszę jak to sprawdzić?
    Multiecuscan 3.6 PL z serialem - Downloads - Fiat Klub Polska


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    25
    Postów
    16
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    Witam.
    Otóż byłem z moim problemem u zaufanego mechanika. Okazało się że problem stanowił źle ustawiony rozrząd. Powiedziano mi, że gdy ostatnio wymieniany był rozrząd ktoś ustawiał go bez tego specjalnego przyrządu o czym świadczył brak zdejmowanej pokrywy zaworów, którą trzeba ściągnąć po to by wszystko poprawnie ustawić. Podobno system w samochodzie ma jakiś malutki margines błędu przy którym jak rozrząd jest źle ustawiony to nic większego się nie dzieje, ale po przekroczeniu tego progu wywala błąd check engine. W moim przypadku zgrało się to ze stłuczką, ale wg mechanika nie miało to większego wpływu, jak to określił:
    "prędzej czy później stało by się to samo"

    Jeżeli kogoś to interesuje to całość naprawy łącznie z regulacją luzu na zaworach, wymianą uszczelki pomiędzy blokiem, a pokrywą zaworów oraz ustawieniem poprawnie rozrządu + kilka innych pierdółek zapłaciłem 300zł co wydaje mi się bardzo uczciwą ceną. Serwis we Wrocławiu - Tech Art na ulicy Karmelkowej dla zainteresowanych

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia


 

Podobne tematy

  1. Check engine :/
    Napisany przez jaszy na forum Tipo
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 01-12-2018, 13:02
  2. Check engine
    Napisany przez leon000 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-07-2018, 17:56
  3. Check Engine
    Napisany przez bahamut24 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-02-2017, 15:18
  4. Check Engine DPF
    Napisany przez Bartek1997 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-08-2016, 08:42
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2015, 14:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl