Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    25
    Postów
    16
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007

    Exclamation Charakterystyczne cykanie silnika/dziwne dźwięki i wibracje - czy to luzy zaworowe?

    Witam.

    Mam wrażenie że od jakiegoś czasu mój silnik zaczął zmieniać charakterystykę brzmieniową swojej pracy. Już jakiś czas temu tj przy przebiegu około 45000km silnik zaczął wydawać charakterystyczne dźwięku cykania, ale było to cały czas bardzo delikatne i ledwo słyszalne. Teraz natomiast (aktualny przebieg 69700km) dźwięki cykania nasiliły się i powoli zaczynają stawać się absolutnie wytrącające mnie z dobrego samopoczucia Poszperałem trochę na forum i mój typ jeśli chodzi o przyczynę to luzy zaworowe. Od nowości nigdy nie były regulowane. Wczoraj jednak przeczytałem że podobne objawy dają zużyte panewki :shock:

    Przyznam się szczerze że się nie znam na mechanice samochodowej aż tak dobrze żeby rozróżnić te dwa dźwięki od siebie. Nagrałem film na którym bardzo wyraźnie słychać o co mi chodzi. Dźwięki przez cały czas pracy silnika, zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku są takie same. Nie pomaga nawet przejechanie kilkudziesięciu km. Silnik nie dymi, jeśli chodzi o moc to jest cały czas taka sama.

    Jedna rzecz na którą wcześniej nie zwróciłem uwagi, a teraz rzuciła mi się w oczy, to trzęsienie się silnika (pokazane wszystko na filmie) Czasami na postoju na światłach czuć jak telepie (ale bardzo bardzo lekko) całym samochodem. Czy to normalne i czy może to być przyczyna rozregulowanych zaworów?

    Link do filmu:
    https://www.youtube.com/watch?v=rnPT3K22srk

    Liczę po raz kolejny na Waszą fachową pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    30
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    na pewno nie zaszkodzi sprawdzić luzy zaworowe według instrukcji to powinno się sprawdzićco 60 000km także u ciebie juz by chyba wypadło

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Nie miałem GP ale w Doblo miałem taki silnik i podobnie cykał. W lecie tego nie było słychać, natomiast w zimę już to było słyszalne (szczególnie na zimnym silniku i dłuższym postoju, po osiągnięciu temperatury już dużo mniej). Ja podejrzewałem wtryskiwacze ale z tematem za bardzo nic nie robiłem bo auto jeździło bez zarzutów. Samochód był z 2007 roku i od nowości w rodzinie - zawory nigdy nie były regulowane bo błędnie założyliśmy, że są regulowane hydraulicznie. Jednak odkąd zacząłem nim się poruszać to zainteresowałem się tematem i odstawiłem do ASO na sprawdzenie tych zaworów. Ku mojemu zdziwieniu nic nie trzeba było regulować - po przebiegu ok. 160 tys. kilometrów. W Twoim przypadku polecam sprawdzić te zawory - ewentualnie co do wibracji to może zawieszenie silnika jest zużyte? Poduszki silnika lub/i skrzyni mogą być rozerwane i dają objawy nadmiernego wibrowania. Panewki mogą dawać objawy cykania ale to już chyba ostateczność. W tym silniku warto kontrolować poziom oleju - niestety ma na niego apetyt

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cykanie może pochodzić z zaworu par paliwa - normalna sprawa.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał GonnaBePro Zobacz post
    W tym silniku warto kontrolować poziom oleju - niestety ma na niego apetyt
    1.4 8V ma apetyt na olej?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    To klepanie pochodzi z wariatora zmiennych faz rozrządu. W moim mam po nagrzaniu. Olewam to od lat.
    Wibracje - zapewne poducha lizak padła, ale tragicznie nim nie trzęsie.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-03-2018 o 17:34

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    25
    Postów
    16
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    Ale to cykanie wariatora to jego urok czy po prostu powoli umiera? Trudno jest go wymienić na nowy i czy się to opłaca?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Teqila Zobacz post
    Ale to cykanie wariatora to jego urok czy po prostu powoli umiera? Trudno jest go wymienić na nowy i czy się to opłaca?
    Nie wnikałem w temat bardziej.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    49
    Postów
    106
    Auto
    Fiat Punto 1,2 16V
    Powiem tak. Te cykanie to nie jest normalna rzecz. W moim niestety występuje, zawory (ba cała głowica, wymienione gniazda zaworów i zawory wydechowe) robione 15 tyś. km temu. Przebieg mojego auta to 178 tyś. km. Na gazie 130 tyś. km. Oprócz mojego Grande jezdzę też innym egzemplarzem z przebiegiem 55 tyś. Tam nie ma takiego odgłosu i silnik nie drży prawie że wogóle. Po za tym odnoszę wrażenie że lepiej przyśpiesza. Przebieg około 55 tyś. km, luz zaworów nigdy nie regulowany. Silnik ma pod korkiem więcej osadów olejowych niż mój. Będę próbował z tym jednak walczyć. Najprawdopodobniej wymienię koło zmiennych faz rozrządu.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    30
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    Ja na twoim miejscu i tak wyregulował bym zawory bo jest już czas, a nie jest to droga czynność. Proponował bym ci zawieź auto do Fiata. Nie mają drogo a na pewno dobrze sprawdzą bo grzebek z garażu może nawet nie wiedzieć jak to do tego podejść

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Ty chyba sam jesteś "grzebek" i masz dwie lewe ręce, dlatego zniechęcasz innych.
    Regulacja (samodzielna) zaworów nie jest taka trudna, poradnik u "konkurencji": http://fiatpunto.com.pl/topic58838.html
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 02-08-2018 o 04:32


 

Podobne tematy

  1. luzy zaworowe silnik 1.4 && KM 350A1000
    Napisany przez bnbn1 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-11-2021, 17:09
  2. Dziwne dźwięki - układ kierowniczy
    Napisany przez tipoludek na forum Tipo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 31-01-2017, 20:22
  3. dziwne dźwięki
    Napisany przez uker na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-06-2015, 12:46
  4. Dziwne dźwięki w moim Uno
    Napisany przez mateusz2124 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-02-2014, 22:27
  5. Dziwne dźwięki przy zaciąganiu ręcznego
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 16-11-2012, 13:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469charakterystyczne-cykanie-silnika-dziwne-dzwieki-i-wibracje-czy-luzy-zaworowe-40411

luzy zaworowe grande punto 1.4 2020luzy zaworowe grande punto 1.4Rozregulowane zawory Punto objawyfiat Doblo cykaniefiat fire cykanoefiat 1.4 8v cykaniegrande punto 1.4 cykaniesilnikpunto 1.4 jaka regulacja zaworowdziwne dzwieki z silnika fiat grande puntomultiair cyka

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl