Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree1lubi to!

Temat: Błąd i stuki  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2016
    Skąd
    Nysa
    Postów
    12
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    07.2008

    Post Błąd i stuki

    Witam! Mam GP 1.4 8v w LPG mam go od 3 miesięcy, wszystko było dobrze do czasu kiedy zaczął brać dużo oleju, a później chek się palił ale po koleji.
    Zrobiłem generalny remont silnika( uszczelniacze zaworów, zawory, gniazda, pierścienie, panewki, rozrząd, świece, kable, filtry, olej i głowica była sprawdzana a koło od faz rozrządu też nowe). Po tym remoncie silnik powinien chodzić jak marzenie, ale nie chodził troche klekotał i chek dalej się palił powrót na sprawdzenie rozrządu i rozrząd ok. Dużo ciszej klekotał ale jeszcze było słychać.
    Co do cheka na zimnym silniku wszystko ok cheka nie ma troche się zagrzeje 50-70 stopni i chek zamuł nie wchodzi na obroty tak jakby tryb awaryjny. Byłem w ASO coś z wałkiem rozrządu błąd niejednoznaczny ale najlepsze że auto na zimno po skasowaniu cheka jeździ normalnie dynamika itp. Jeszcze jak auto stoi 2 dni odpalam chek jest po przejechaniu ok. 200-300m chek gaśnie auto pracuje normalnie pełna dynamika zagrzeje sie i znowu chek i zamula. Aso podejrzewa kable od czujnika do centrali( czujniki były sprawdzane na nowych to samo) albo coś nie tak złożone że taki klekot jest. Zaufany mechanik podejrzewa pokrywe zaworów że cisnienie oleju jest nie takie i źle przestawia fazy rozrządu ale to podejrzenia. Prosze o rady może ktoś miał podobny problem i mi pomoże?

    Przepraszam za błędy jeśli są. Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    30
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    Hmm też jestem ciekawy ponieważ mam podobny problem :-) zależy jak leży raz odpale to chodzi cicho A drugi raz odpale to słychać stukanie przy ok 2200 obr. Olej też mi biera i nieraz zadymi i teraz pytanie od czego to zależy ? Skoro przeprowadziłes remont i to samo

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    939
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Luzy zaworowe sprawdzone??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    30
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    ja mialem sprawdzone w BOSCHU i jest dobrze

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Podłączyć pod komputer i w parametrach sprawdzać położenie wariatora faz rozrządu.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    30
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    to u mnie pisze tak:
    Oczekiwana pozycja wałka: -0.13%
    V V T (wariator fazy ) : 0%
    Sterowanie wariatora fazy: Nadmierne wyprzedzanie
    Pozycja wariatora fazy: Przyswojony

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Musisz przygazować i patrzeć czy parametry się zmieniają . I czy oczekiwana pozycja wałka pokrywa się mniej więcej z oczekiwaną . Idealnie nigdy nie będzie ze względu na opóźnienie przesyłu danych

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    Kęty
    Wiek
    42
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto 1.4 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Witam! Mam GP 1.4 8v i może trochę odświeżę temat.
    U mnie pozycja oczekiwana wałka poniekąd się pokrywa z rzeczywistą i mam tak jak kolego lopez93
    V V T (wariator fazy ) : 0%
    Sterowanie wariatora fazy: Nadmierne wyprzedzanie
    Pozycja wariatora fazy: Przyswojony
    może ktoś wie dlaczego VVT wchodzi mi maksymalnie na 47% oraz dlaczego sterowanie wariatora ma nadmierne wyprzedzenie ??
    sprawdzałem na innym silniku i VVT oscyluje od 0 do ok 80% a sterowanie wariatora to : pętla zamknięta lub otwarta.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    30
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    chyba żaden z tutaj uczonych nie odpowie

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Nadmierne wyprzedzenie najczęściej pojawia się po wymianie rozrządu .Źle ustawiony wariator względem wałka . W przypadku "lopeza93" Nic bym nie zmieniał te -0,13% to pikuś "PAN PIKUŚ" choć komp i tak widzi wyprzedzenie wałka i che go cofnąć , ale nie da rady .
    lopez93 lubi to.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    Kęty
    Wiek
    42
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto 1.4 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Wymieniałem rozrząd tylko nie wiem jak było wcześniej ale skoro wszystko chodzi to chyba nie ma sensu więcej kopać tylko jeździć.
    Miałem jeszcze jeden mankament, mianowicie długo chodził na "ssaniu" ale po wyczyszczeniu map sensora (zaolejony) i zerowaniu parametrów wszystko wróciło do normy - może się komu przyda.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    30
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Nadmierne wyprzedzenie najczęściej pojawia się po wymianie rozrządu .Źle ustawiony wariator względem wałka . W przypadku "lopeza93" Nic bym nie zmieniał te -0,13% to pikuś "PAN PIKUŚ" choć komp i tak widzi wyprzedzenie wałka i che go cofnąć , ale nie da rady .
    Dzięki KOBRA to jest taki temat że rzadko kto patrzy na ten parametr pewnie bo nigdzie nie potrafia odpowiedziec jezdzi to jezdzi ale poza tym nic sie nie dzieje

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2020
    Skąd
    Crosno
    Postów
    7
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v 77km
    Rocznik
    12.2006
    Witam,

    Odświeżam kotleta.
    Mam podobny problem z moim kropkiem po wymianie rozrządu.
    W pierwszej kolejności zapaliła się kontrolka MIL, więc przeszedłem do adaptacji koła fonicznego. Po tym zabiegu wszystko w porządku aż do następnego dnia, albo do ostygnięcia silnika. Znowu zapala się MIL i MES wskazuje błąd P0016-76.
    Czy ktoś mógłby mnie nakierować co jest nie tak, mechanik niby składał rozrząd na blokadach, ale pewności nie mam. Może czujnik szwankuje?

    Dodam, że następnego dnia rano MES wskazał, że "Pozycja wariatora fazy" jest nieprzyswojona - ale dlaczego, skoro dzień wcześniej adaptacja była wykonana poprawnie?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez emszu ; 22-09-2020 o 12:38

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Niech mechanik poprawia co spartolił. Miałem 2 razy w Kropku wymieniany pasek z pompą (z użyciem blokad), za każdym razem nie było żadnych jaj.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2020
    Skąd
    Crosno
    Postów
    7
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v 77km
    Rocznik
    12.2006
    Wole się upewnić, że to faktycznie rozrząd jest źle ustawiony. Aby mi nie wciskał ciemnoty.
    Wszystko było na wierzchu, dodatkowo regulacja zaworów, wystarczyło użyć blokad...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dziwne stuki
    Napisany przez dlugi134 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-04-2014, 14:17
  2. Stuki w silniku
    Napisany przez Whois na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 22-02-2014, 21:21
  3. Stuki
    Napisany przez Marko685 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-11-2013, 21:56
  4. Stuki w kole
    Napisany przez franek552 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-09-2013, 20:26
  5. stuki
    Napisany przez gregwoj1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-12-2012, 22:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469blad-i-stuki-33263

ustawienie rozrzadu GP 1.4 8v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl