Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    Tichau
    Wiek
    40
    Postów
    83
    Auto
    Grande Punto 1.2 65KM, Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    07.2007, 08.2017

    Alternator - prawidłowe napięcia ładowania w spoczynku i obciążeniu

    Witam

    Tak jak w temacie, 1 maja w trasie miałem nieprzyjemną sytuację, mianowicie na desce rozdzielczej pojawiła się stosowna kontrolka informująca o braku ładowania, napięcie na klemach akumulatora na uruchomionym silniku 11,7V, w tym stanie ok. 60-70km drogi powrotnej zrobiłem na samym akumulatorze rozładowując go prawie do zera, bo już pod domem na parkingu nawet wspomaganie przestało działać.

    Za radą mechanika mój "fabryczny" alternator został wymieniony na inny naprawiany/regenerowany przez firmę która się w tym specjalizuje, podobno jest to praktycznie jak całkowicie nowy gdyż wszystko w nim jest nowe, nawet łącznie z obudową, cena takiego alternatora to 270zł a cena "nowych" z allegro oscyluje ok.150-200zł.

    Ale do czego zmierzam, dzisiaj jest drugi dzień jak jeżdżę z nowym alternatorem pod maską wiec postanowiłem sprawdzić jego parametry ładowania.
    Korzystając z YT, sprawdziłem jak taki pomiar powinien wyglądać:



    Ja go troszkę "podrasowałem" , napięcie mierzone miernikiem Uni-t UT33B bezpośrednio na klemach akumulatora, zakres 20V DC, otrzymane wyniki:
    1. Samochód wyłączony, napięcie 12,84V
    - samochód wyłączony (kluczyk w pozycji zapłonu)12,65V
    - światła postojowe 12,57V
    - światła mijania 12,40V
    2. Spadek napięcia w momencie rozruchu do 11,25V
    3. Po uruchomieniu silnika przez chwile utrzymywane napięcie 13,5V a następnie 14,35V (wszystko inne wyłączone)
    4. Silnik uruchomiony, uruchomione światła postojowe 14,34V
    5. Silnik uruchomiony, uruchomione światła mijania 14,31V
    6. Silnik uruchomiony, uruchomione światła mijania, nawiew kolejno:
    - 1. 14,27V
    - 2. 14,26V
    - 3. 14,13V
    - 4. Skoki napięcia 13,48-13,64V

    7. Silnik uruchomiony, uruchomione światła mijania, nawiew pręd. 4, radio 12,99V
    8. Silnik uruchomiony, uruchomione światła mijania, nawiew pręd. 4 + klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby, radio 12,59V
    I tu zaczyna się coś dziać, mianowicie klima OFF, nawiew OFF, ogrzewanie szyny OFF, radio OFF a:

    9. Silnik uruchomiony, uruchomione światła mijania, napięcie ładowania 13,14V – przy obrotach 800obr/min, przez chwile gaz do ok 2500obr/min i znów obroty 800obr/min napięcie ładowania 13,35V i stoi.

    10. powtórnie wszystko ON, nawiew pręd. 4 + klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby, radio 12,35V

    11. Silnik uruchomiony, uruchomione światła mijania, nawiew pręd. 2,radio 13,52-13,37V

    Dopiero po wyłączeniu świateł napięcie ładowania wzrosło do:
    12. Silnik uruchomiony, światła OFF, nawiew pręd. 2, 14,03V

    13. Silnik uruchomiony, światła mijania , nawiew 13,5V (w pkt.6-2 było 14,26V – dlaczego napięcie ładowania nie wróciło do tej wartości??)

    Dodatkowo od wczoraj słychać „świst” w trakcie przyśpieszania 3500-4000obr/min (coś jak turbina wchodząca na obroty), który ustępuje w momencie zdjęcia nogi z gazu.

    Zatem czy owy alternator jest dobry czy nie?? czy mam go reklamować?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    44
    Postów
    25
    Auto
    Grande Punto 1,2
    Rocznik
    2008
    Napiecia ok wiec reklamować nie bardzo jest powód. Swiszczeć troszke bedzie i nie koniecznie to jest od alternatora. Obudowę masz zapewne pomalowaną ew. Piaskowana była, jesli by była nowa i bebechy też to nie kosztował by tak mało ale ważne ze ładuje.

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Pasek akumulatora był wymieniany?
    Oporności pomiędzy alternatorem a akumulatorem sprawdzone? Klemy akumulatora czyste?

    Powiem tak: jak mi padł alternator to kupiłem najtańszą chińską podróbkę z aledrogo. Ale nie dokładnie ten sam model, tylko "mocniejszy" (chyba 100A większy prąd maksymalny). Działa do dziś. A kupiłem podróbę, bo w tamtym czasie paru znajomym wymieniałem alternatory (pękające obudowy, plaga w starszych modelach fiata) i wszystkie te "regenerowane" były niesprawne. Albo coś z regulatorem miały, albo łożysko hałasowało na dużych obrotach, trafił się nawet taki z pękniętą obudową (pięknie odmalowaną ofc).
    Tak że albo masz nadal uszkodzenie w układzie ładowania, albo alternator jest "prawie sprawny". Nie zgadnę która z opcji, sorry, na odległość nie da się.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2017
    Skąd
    Głowaczów
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    GP 2005 1.4
    Rocznik
    2005
    W którym miejscu pękają obudowy altka ?

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W moim pękł w dwóch miejscach, pierwsze to otwory, drugie - przy podstawie mocowania do silnika. Mało brakowało do narobienia bałaganu pod maską. Nadal trzymam go w garażu.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 08-09-2015, 11:20
  2. Piszczenie przy obciążeniu silnika
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-07-2013, 23:41
  3. Trzęsie/podskakuje tylko przy obciążeniu....
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-06-2011, 17:15
  4. [silnik] Okropnie telepie budą przy dużym obciążeniu.
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 15-04-2011, 01:13
  5. [alternator] Ładowanie pod obciążeniem
    Napisany przez falkor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-01-2010, 18:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469alternator-prawidlowe-napiecia-ladowania-w-spoczynku-i-obciazeniu-36565

napiecie ladowania grande puntofiat grande punto ladowaniealternator fiat grande punto 1.4prawidlowe ladowNie grande puntonagly spadek nap.ladowania do 13volt.fiat panda pod obciazeniempoprawne ladowanie akumulatora przy obciazeniem fiat puntofiat panda jakie ladowanie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl