Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Braval

Temat: 1,3 JTD muli, szarpie nie jedzie do 2 tys. obr  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2017
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    55
    Postów
    36
    Auto
    Grande Punto 1,3 Multijet
    Rocznik
    2006

    1,3 JTD muli, szarpie nie jedzie do 2 tys. obr

    Witam, tak jak w temacie auto nie jedzie w dolnych zakresach obrotów, silnik 1,3 JTD, 75 KM i ma przejechane 139 tys.km.
    Zrobiłem logi doładowania powietrza i turbiny, dane poniżejlogi powietrza.jpglogi turbiny.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2014
    Skąd
    Rykały
    Wiek
    32
    Postów
    56
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet 90km
    Rocznik
    2009
    może być to przepływomierz powietrza bądź zawór EGR jeżeli auto posiada, podepnij pod komputer samochód i przejedź się sprawdzając Przepływke, powinna dawać powietrze od dolnego zakresu, jeśli będzie się otwierała i dawała powietrze w granicach ponad 2 tyś, może być ona uszkodzona, ale też nie koniecznie. Zawór EGR działa w samochodzie na dolnych obrotach, może być zapchany i auto może nie mieć siły jechać

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2017
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    55
    Postów
    36
    Auto
    Grande Punto 1,3 Multijet
    Rocznik
    2006
    dałem logi, coś nie tak jest z tym powietrzem

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2017
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    55
    Postów
    36
    Auto
    Grande Punto 1,3 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał opass Zobacz post
    może być to przepływomierz powietrza bądź zawór EGR jeżeli auto posiada, podepnij pod komputer samochód i przejedź się sprawdzając Przepływke, powinna dawać powietrze od dolnego zakresu, jeśli będzie się otwierała i dawała powietrze w granicach ponad 2 tyś, może być ona uszkodzona, ale też nie koniecznie. Zawór EGR działa w samochodzie na dolnych obrotach, może być zapchany i auto może nie mieć siły jechać
    EGR od nowości nie był czyszczony, ale żeby się do niego dobrać, to jest wyzwanie

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,011
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Przeplywke mozesz odpiac do testu.Dostep do zaworu jest paskudny,ale mozliwy.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2014
    Skąd
    Rykały
    Wiek
    32
    Postów
    56
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet 90km
    Rocznik
    2009
    nie wiem czy odpięcie przepływki do testu coś pomoże, Fiat z tego co wiem nie ma wgranej mapy bez przepływki jak ją odepniesz. W moim Grande Punto wymieniłem przepływke bo nie miał siły do 2tyś jechać, za wiele to nic nie dało, jedynie co to zaczął puszczać chmurkę czarną przy mocnym dodaniu gazu do 2tyś. zamierzam wyczyścić EGR jeśli będzie bardzo zabity, w najgorszym wypadku czeka mnie wymiana zaworu, koszt mniej więcej 500 zł

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2017
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    55
    Postów
    36
    Auto
    Grande Punto 1,3 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Przeplywke mozesz odpiac do testu.Dostep do zaworu jest paskudny,ale mozliwy.
    Odpinałem przepływkę i trochę było lepiej

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,011
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Widzisz ,wiec ,ze pomaga. Wyczysc zawor EGR i sprawdz ,czy nie jest zapieczony,bo efekt jest taki,ze powietrze z turbiny zamiast isc do kolektora ,leci do wydechu przez otwarty zawor, tam gdzie ma lzej.Sluchaj starszych kolegów,ktorzy już trochę "lizneli" dieselizacji i bedziesz jezdził bezstresowo.
    opass lubi to.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2017
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    55
    Postów
    36
    Auto
    Grande Punto 1,3 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Widzisz ,wiec ,ze pomaga. Wyczysc zawor EGR i sprawdz ,czy nie jest zapieczony,bo efekt jest taki,ze powietrze z turbiny zamiast isc do kolektora ,leci do wydechu przez otwarty zawor, tam gdzie ma lzej.Sluchaj starszych kolegów,ktorzy już trochę "lizneli" dieselizacji i bedziesz jezdził bezstresowo.
    powiedz jeszcze jak ten zawór wykręcić, to by było super

  11. #10
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,011
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wyciągalem go w pandzie 1,3 jtd,moze w grandzie jest jeszcze mniej miejsca? Generalnie kląlem jak szewc gdy go wykrecalem,szczegółow ,nie pamietam.Trzeba troche osprzetu zdemontowac,dostep fatalny.Pamietaj rob wszystko na odpietym aku (-).

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2014
    Skąd
    Rykały
    Wiek
    32
    Postów
    56
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet 90km
    Rocznik
    2009
    słuchaj, czy EGR ma znaczenie co do pracy silnika ( jego dźwięku)? wczoraj wracałem po 22 z pracy, samochód na pewnych obrotach chodzi tak jakby na 3 garach, najbardziej jest to odczuwalne na 2 i 3 biegu

  13. #12
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Cytat Napisał opass Zobacz post
    najgorszym wypadku czeka mnie wymiana zaworu, koszt mniej więcej 500 zł
    500zł? Tyle kosztuje wywalenie egr-u z softu (panda 1.3). Jeśli egr się zawiesił to dokładasz 100zł na czyszczenie i zaślepienie (+zaślepka) i masz święty spokój. Nie lepiej tak?
    Tylko tak mnie zastanawia: jak by EGR się zawiesił to by wywaliło najpierw błąd, dopiero potem auto by szarpało.

    Z przepływają jest prostszy sposób: wyciągnąć wkład. Jak druciki będą brudne (kolor inny od bursztynowego) to przepłukać - są środki w sprayu - wysuszyć i z głowy. Jak nie pomoże dopiero szukać dalej.


 

Podobne tematy

  1. Wkreca sie do 3000obr muli
    Napisany przez BOKSA na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-05-2017, 00:02
  2. Muli na zimnym
    Napisany przez majlosz na forum Punto II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 02-04-2016, 17:10
  3. Szarpie i Muli
    Napisany przez Robert93 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-07-2015, 14:29
  4. Muli,szarpie- Marea 1.6 16v
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-04-2015, 17:19
  5. Szarpie i muli
    Napisany przez Prezes752 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-08-2012, 13:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-4691-3-jtd-muli-szarpie-nie-jedzie-do-2-tys-obr-38968

1.3jtd szarpie na niskich obrotach

1.3 multijet szarpie

fiat panda 1 3 multijet szarpie na niskich obrotach

szarpie samochodem fiat doblo 1.3 multijet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl