Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree3lubi to!
  • 1 przez Braval
  • 1 przez Braval
  • 1 przez Braval

Temat: Freemont 2.0JTD - ciężko zapala  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2023
    Skąd
    Trumniasto
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Freemont 2.0JTD
    Rocznik
    2011

    Exclamation Freemont 2.0JTD - ciężko zapala

    Witam forumowicznów

    Mam taki problem, że Freemont 2.0JTD Multijet kiepsko odpala (czasem trzeba po 2-3 razy dłużej pokręcić), przez chwilę po uruchomieniu potrafi też bardzo delikatnie bujać obrotami - jest to minimalne, ale zauważalne. Problem ciężkiego rozruchu występuje zawsze po dłuższym postoju/po nocy. Kiedy aut już pierwszy raz odpali, później nie ma problemów (co mogłoby wskazywać na problemu z utrzywaniem ciśnienia w układzie paliwowym).
    Dotąd udało się wykluczyć świece żarowe oraz sprawdzić, że ciśnienie na listwie jest prawidłowe (ok. 150bar).
    Na grupie FB jeden z użytkowników napisał, że problemem może być za niskie ciśnienie pompy wstępnej lub WC i wtedy czujnik na CR nie pozwala na uruchomienie.

    Jak rozumiem pompa wstępna to pompa Niskiego Ćiśnienia? Byłby ktoś w stanie czy obie można osobno sprawdzić komputerowo, czy też fizycznie trzeba wpinać się w układ (lub ew. wskazać jak to należy właściwie zrobić). Mój mechanik widzę tak nie całkiem ogarnia temat - nie jest przekonany czy Freemont ma pompę NC ("może jest w zbiorniku"), niezbyt też ma pojęcie jak zweryfikować poprawność parametrów pompy WC. Kolejną sugestią grupowicza (jednak nie dotyczącą już konkretnie Freemont'owskiego silnika) było sprawdzenie wtyczki od reduktotra wydatków (której styki porafiły zaśniedzieć). Tutaj już całkiem ani mechanik ani ja nie mamy pojęcia o czym może być mowa.
    Może ktoś byłby w stanie poszczególne pompy zaznaczyć obie pompy - NC i WC, a także podowiedzieć w jaki sposób najlepiej je zdiagnozować. Auto stoi w niedużej miejscowości, także nie mam zbyt wielkiego wyboru fachowców i zanim zdecyduję się szukać pomocy gdzieś dalej, chciałbym żeby mój mechanik mógł sprawdzić chociaż krytyczne mininum.
    Przy okazji może ktoś z forumowiczów miał podobne dolegliwości i zechciałby podpowiedzieć co jeszcze warto przejrzeć / gdzie szukać problemu?

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc oraz sugestie i życzę wszystkim jak najmniej problemów ze swoimi FF



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    1. Zmien mechanika,zanim narobi wiecej szkod niz obecne.!
    2. Sprawdz wtryskiwacze , probe przelewową zrób, itd.
    3. Temat walkowany na forum X razy, wystarczy poszukac.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2023
    Skąd
    Trumniasto
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Freemont 2.0JTD
    Rocznik
    2011
    Chcąc użyć wyszukiwarki zaawansowanej wyskakuje komunikat "Database error
    The Fiat Klub Polska database has encountered a problem.", a korzystając z "głównej" pod hasłami "ciężko zapala" czy "problemy z uruchomieniem" nie wyskakują żadne wyniki (+mieszają się grupy aut, po dodaniu przedrostka "freemont" jest równe 0 wyników), więc jeśli widziałeś jakieś konstruktywne wątki dotyczące tego problemu i wiesz jak je wyszukać, to chętnie skorzystam

    Zanim też wejdziemy na temat wtryskiwaczy, chciałbym w pierwszej kolejności zweryfikować poprawność działania / trzymania parametrów pomp NC oraz WC i pod tym kątem też zapytuję, czy ktoś może wskazać, czy tego typu diagnostyka jest możliwa do przeprowadzenia programowo (a jeśli nie, w jaki sposób takie testy należy przeprowadzić). Niestety mam niewielkie wybór wśród mechaników w miejscowości, gdzie mieszka moja siostra - a problem dotyczy jej pojazdu.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Chcesz przez forum zdiagnozowac auto za pomacą klawiatury? masz jakies przyrzady , programy,zeby zmierzyc cisnienie paliwa na pompie wstepnej i CR ?.Jedz lub siostra do mechanika , warsztatu, ktory ogarnia tematyke "common rail".Odpusc sobie mechanikow ,co naprawiają mlotkiem lub srubokretem?! Auta są coraz bardziej zaawansowane, to nie F 126p. Ja wiem co dolega temu fiatowi. Wyszukiwarka na forum jest "ciezka" to fakt, trzeba szukac po innych modelach aut z siln. diesla. Mozesz szukac po necie,np. "proba przelewowa wtryskiwaczy" itd. ,cos znajdziesz , zdjecia , opisy. Twoj problem jest raczej "klasyczny" , trzeba sprawdzic wtryskiwacze,do tego trzeba miec specjalistyczny sprzet?! Ceny uslug zaczynają sie od 150zl , za 1 szt . wtryskiwacza. Adresy firm robiących takie tematy kolo Ciebie znajdziesz w necie.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2023
    Skąd
    Trumniasto
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Freemont 2.0JTD
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Chcesz przez forum zdiagnozowac auto za pomacą klawiatury? masz jakies przyrzady , programy,zeby zmierzyc cisnienie paliwa na pompie wstepnej i CR ?.Jedz lub siostra do mechanika , warsztatu, ktory ogarnia tematyke "common rail".Odpusc sobie mechanikow ,co naprawiają mlotkiem lub srubokretem?! Auta są coraz bardziej zaawansowane, to nie F 126p. Ja wiem co dolega temu fiatowi. Wyszukiwarka na forum jest "ciezka" to fakt, trzeba szukac po innych modelach aut z siln. diesla. Mozesz szukac po necie,np. "proba przelewowa wtryskiwaczy" itd. ,cos znajdziesz , zdjecia , opisy. Twoj problem jest raczej "klasyczny" , trzeba sprawdzic wtryskiwacze,do tego trzeba miec specjalistyczny sprzet?! Ceny uslug zaczynają sie od 150zl , za 1 szt . wtryskiwacza. Adresy firm robiących takie tematy kolo Ciebie znajdziesz w necie.
    Nie chcę niczego diagnozować za pomocą klawiatury, tylko pytam gdzie i jak szukać przyczyn niedomagania układu zapłonowego / wtryskowego.
    Ty z kolei napisałeś "ja wiem co dolega temu Fiatowi" i jak rozumiem obstawiasz wadliwie działające wtryski? Jeśli tak, czy to pierwszym krokiem nie byłoby sprawdzenie parametrów ich pracy / wartości korekt, tak żeby przed ich demontażem i ponoszeniu wszystkich kosztów z tym związanych (a także samego sprawdzenia) wiedzieć, że faktycznie są jakieś anomalia w tym zakresie?

    Ja osobiście manometru do pomiaru ciśnienia w układzie paliwa nie posiadam, natomiast jest duża szansa, że takowy ma mechanik (lub będzie miał skąd pożyczyć).
    Póki co jak wspominałem, rzekomo ustalił (programowo), że na listwie CR zakres ciśnienia jest we właściwych wartościach. On nie jest jakimś całkowitym kowalem, który potrafi serwisować jedynie duże Fiaty czy przyjebać młotkiem w rozrusznik i generalnie "coś tam" wie z diesli, ma urządzenia diagnostyczne i potrafi obsługiwać laptopa.
    Nie jest też żadnym dieslowym guru, dlatego pomagam w rozmyślaniach/szukaniu co sprawdzić na zasadzie "co dwie głowy to nie jedna" - szczególnie, że z wielu względów podstawianie/odstawianie auta gdzieś do mechanika w sąsiadujących miastach jest mocno problematyczne dla mojej siostry (i dlatego też ja tutaj niejako pośredniczę w próbach rozwiązania problemu).

    Kolejny objaw, jaki wyłapałem - kiedy już po kilkukrotnym "podpompowaniu" rozrusznikiem uda się uruchomić auto, przez krótką chwilę (~2-3sek) silnik jakby się przydławia (braki paliwa? za dużo paliwa? /zasłony dymnej nie ma/) nim "załapie" ssanie i obroty podskoczą w okolice 1100rpm. Czy jeśli teoretycznie któraś z pomp paliwa nie domaga, ale "na rozruszniku" nabija ustarczająco ciśnienia przy "puścić" układ CR, to takie chwilowe przymulenie przy zapłonie mogłoby być winą wciąż nieco zbyt niskiego ciśienia (do momentu aż cały układ nie zacznie chwilę pracować jednostajnie), czy też tak jak sugerowałeś - wskazywałoby to na problem z wtryskiwaczami?
    No (zdania nie zaczyna się od "no") i tutaj wracamy do punktu wyjścia czyli w jaki sposób zweryfikować ew. niedomaganie którejś z pomp i czy można wstępnie zdiagnozować/wykluczyć wtryski przy pomocy czasów korekt, zanim podanie decyzja wrzucania ich na stół probierczy?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Przez to forum przewalilo sie juz mnóstwo ludzi,co kupilo auto "trafione" lub handlarz pozbyl się "przypadku beznadziejnego". Dobrze jest robić diagnostykę przed zakupem ,a nie po ..?!. Skoro mówisz ,ze Twoj mechanik jarzy z technologii CR, powinien sprawzdić wtryskiwaczom przelewy i korekty. Jaki masz przebieg tego auta? 200-300kkm? Jesli tak to pompa CR jest "wymęczona" i nie robi odpowiedniej wydajnosci i cisnienia. Wg. mej diagnozy z opisu szwankuje ,jeden wtrysk(przelewa górą), proba przelewowa wykaze ,ktory to?! Kupic wtryskiwacz, dopisac go do centralki i wio...Jak chcesz zglebiac temat technologiiCR, informacji i porad jest mnóstwo, przyklad.
    https://swiat-diesla.pl/baza-wiedzy/...du-common-rail
    ericsson lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2023
    Skąd
    Trumniasto
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Freemont 2.0JTD
    Rocznik
    2011
    Auto zostało kupione 9 miesięcy temu (i nie występował wtedy taki problem), od tego czasu siostra zrobiła 30tys km.
    Obecnie auto ma przebieg 215tys km, najprawdopodobniej prawdziwy. Czyli trop sprawdzania czasów wtrysków jest dobry (i sugerowałbyś połączyć to z próbą przelewową tak)?
    Wspomniałeś, że koło 200-300K klękają - jaki byłby najlepszy sposób diagnostyki jej trzymania/nie trzymania parametrów (czy jedynym sensowym jest wpięcie się manometrem w układ, bo w sumie nadal nie ustaliłem jak wygląda możliwość sprawdzenia jej wartości pracy z poziomu urządzenia diagnostycznego). Zastanawia mnie przy tym fakt, czy gdyby faktycznie ona już zaczynała niedomagać, to możliwym byłoby /teoretyczne, rzekomo stwierdzone przez mechanika/ utrzymywanie właściwego ciśnienia na listwie CR (gdzie ciśnienie miało oscylować w granicach 150bar)?
    Jeśli czasy korekt + ewentualnie próba przelewowa będą w porządku, to można w ciemno wysyłać pompę CR na rewizję/regenerację?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Nie baw się we wpinanie manometrow, bo system sam mierzy cisnienie(sterownik) .W diagnostyce jest cisnienie zadane i oczekiwane,parametry muszą sie porównywać. Przelewania wtryskow ,program nie wykryje(chyba ,ze jest duza roznica na cisnieniu paliwa).Na ten moment pompy nie ruszaj, wtryskom się przyjrzyj ,tansza opcja.Jak wspominalem, wystarczy zrobic probe przelewową i wyjdzie ,ktory jest lipny. Jest jeszcze inna opcja , duzo tansza,zamontowanie "wspomagania rozruchu".Na allegro jest tego pelno, uklad sie wpina w szereg do czujnika temperatury plynu. Zreszta, jeszcze mozesz ,odpiąc czujnik temp. plynu i zobaczyc ,czy lepiej zapala na zimnym,czy jest jakakolwiek poprawa. Jakosc wtryskiwaczy jest taka jaka jest, jakosc paliwa tez ma wplyw na trwalosc. Jako ciekawostke powiem ,ze w fiacie 500L 1,3 jtd, padaly wtryski po 150kkm, jak w morde..., jeden po drugim. Jednego kupil ziec za 700zl, reszte regenerowalem po swojemu?! Pomysl 4 wtryski ,prawie 3 tys.!!!, pompa ze 4 tys i pol auta nie ma?! A wszystko niby firmy Bosch?!
    https://allegro.pl/oferta/zle-odpala...5-912c060f7995
    ericsson lubi to.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2023
    Skąd
    Trumniasto
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Freemont 2.0JTD
    Rocznik
    2011
    Dzięki, ja póki co raz miałem (nie)przyjemnośc regeneracji wtrysków (zresztą chyba z "tego" silnika, bo insignia 2.0cdti 160KM) i w 2020r. zapłacłem za to 1800zł.
    Jeśli chodzi o ten wspomagacz, doceniam myśl/chęci, jednak nie jestem fanem tego typu poprawiaczy do aut, bo skoro fabrycznie auto nie działa jak powinno, to coś jest nie tak i trzeba dojść co

    Dodatkowo, te urządzenie jak czytam głównie wpływa na pracę świec żarowych (u siostry zweryfikowano, że działają) - a problem wydaje się typowo paliwowo/ciśnieniowy (bo zapala ciężko po nocy lub długim postoju). Mogę jeszcze spróbować wypiąć ten czunik (czy auto nie mając sygnału, będzie domyślnie "mocniej" grzało świece?) i zobaczyć czy coś to zmieni. Tak na dobrą sprawę, czytając Twój wpis, że pompy siadają pomiędzy 200-300tyś to nie wiem czy jakby wyszła konieczność robienia wtrysku(ów), nie warto też dać pompę CR do rewizji - bo jakby się okazało, że ona np. opiłkuje, to za chwilę będę znów do roboty wtryskiwacze + cały układ paliwowy do płukania.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wtryski w insignii a w Fremoncie , w siln. 2,0 jtd to te same,mają troche inna numeracje.Pasują ,bo sam robilem ten manewr kiedys w bravce. Jedyny problem byl tak,ze nie dal sie dopisac programem MES do fiata,a auto jezdzilo cacy i takie sprzedalem po sasiedzku ,jezdzi do dzis?! Jak chcesz plukac uklad ,Twoja sprawa, Silnik ciezko pali,bo "ucieka" cisnienie z szyny po nocy i trzeba dluzej pokrecic pompą aby dobila cisnienie.Odpinając czujnik temp. sterownik "nie wie" jaka jest temp. silnika i zwieksza dawke paliwa i uruchamia swiece od razu, tak to dziala,mozesz sam sprawdzic.Dlatego taka" oszukajka" dziala,sam ją mialem.Nic zlego nie robi dla silnika... Nie bylo sensu do 11letniego auta , zmieniac pompe za 4 tys,skoro urzadzenie zrobilo robote i lekko palił?!Cieply i zimny.
    ericsson lubi to.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2023
    Skąd
    Trumniasto
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Freemont 2.0JTD
    Rocznik
    2011
    O widzisz, to ciekawie - bo mam te wtryskiwacze, które były regenerowane w Insignii (miała sporego dzwona na początku roku, silnik/napęd i osprzęt został na sprzedaż i tak leży..). Czyli bez problemu powinniśmy móc je założyć w razie potrzeby, po prostu nie będzie możliwości dopisania wtryskiwaczy - rozumiem, że to żadnych błędów nie generuje?

    Ja nie chcę płukać układu Chodzi o to, że jak już się weryfikuje/regeneruje wtryskiwacze, dobrze też zrobić inspekcję pompy CR, bo czasem winą ich uszkodzenia jest opiłkująca pompa i nieraz bywało tak, że wtryski po regeneracji niewiele później znów padały, a cały układ paliwowo-wtryskowy wymagał płukania.
    Czyli gdyby odpięcie czujnika temperatury (po prostu wypiąć wtyczkę z czujnika tak?) pomogło w przypadku tego nieszczęsnego, pierwszego rozruchu - to radziłbyś rozważyć zastosowanie takiego elektronicznego wspomagacza?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Jesli wtryskiwacz pasuje gabarytami i wtyczką ,to nie ma bata,ze nie bedzie chodzil silnik.Mam znajomego z serwisu fiata,ktory sam mi mówił nieraz ,ze to kodowanie wtryskow to "pic na wode" Zadnych bledow nie ma,bo niby skąd?! zalozysz , podlaczysz kompa, program pokazuje nawet korekte wtrysku na tym "niedopisanym" Z tymi opilkami,to chyba temat jest zalezny od producenta pompy CR. Sprzedalem stilo 1,9 jtd z nalotem 280kkm koledze z roboty ,teraz ma 330kkm, pompa i wtryski w oryginale -20lat auto!!! Gdzies tych opilek nie widac?! Odpiecie wtyczki, moze tylko wywalic blad czujnika temp. i nic zlego sie nie dzieje.Jak wspominalem, "oszukuje" sie sterownik silnika , ktory daje maks dawke paliwa i wlacza swiece od razu...mozesz sprobowac. Jesli sie nie poprawi na zimnym rozruch, to ewidentnie ktorys wtrysk przelewa,a tu wtedy najlepiej pomaga proba przelewowa ... przyklady
    https://www.forum.alfaholicy.org/159...go_silnik.html


 

Podobne tematy

  1. Fiat Freemont 2.0JTD głośna praca silnika
    Napisany przez Patryk951 na forum Freemont
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-11-2023, 21:48
  2. Ducato żółta kłódka 3.0jtd
    Napisany przez henryvevo na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-01-2019, 23:50
  3. Fiat Ulysse 2.0jtd 7 osobowy
    Napisany przez volvgangster na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-05-2016, 15:48
  4. [auto na części] Fiat Ulysse 2.0jtd na części
    Napisany przez volvgangster na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-03-2016, 21:16
  5. 2.0jtd - odczyt błędów
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-11-2009, 20:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plfreemont-529freemont-2-0jtd-ciezko-zapala-53127

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl