Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    38
    Postów
    1
    Auto
    fiat ducato 2.3 120km
    Rocznik
    2007

    Exclamation "ropa" w zbiorniczku wyrównawczym

    witam mam ducato z o7r 2.3 120km problem polega na tym, że w zbiorniczku wyrównawczym zbiera mi się olej napędowy. najgorsze jest to, że nie ma innych objaw i wszyscy mechanicy w okolicy rozkładają ręce !!! może ktoś z was miał podobną sytuację!!!!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    W zasadzie taka możliwość nie istnieje (układ zasilania paliwem, a układ chłodzenia nie są ze sobą połączone). Gdyby padła uszczelka głowicy, to w zbiorniczku pojawiłby się raczej olej silnikowy, lub sadza ze spalin. Pozostaje tylko ewentualna wada samej głowicy (mikropęknięcia), choć i to wydaje się być nierealne.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2016
    Skąd
    Ostrów Mazowiecka
    Postów
    2
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2008
    Witam mam podobny problem w ducato 3.0 czy w swoim doszedł PAN skąd ta ropa w zbiorniczku?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2016
    Skąd
    Ostrów Mazowiecka
    Postów
    2
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2008
    Jest ktoś kto miał taki przypadek w Ducato że silnik chodził super a ropa szła do zbiornika wyrównawczym z płynem chlodzacym i to w dużych ilościach?

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    W zasadzie taka możliwość nie istnieje (układ zasilania paliwem, a układ chłodzenia nie są ze sobą połączone).
    W zasadzie masz rację, ale w przypadku zasilania olejem napędowym stosowane są podgrzewacza paliwa i/lub filtra paliwa które mogą mieć bliski kontakt z cieczą chłodzącą. W Ducato widziałem dwa tego typu patenty - element mocowany na bloku silnika (przepływa przez niego paliwo przed filtrem) oraz filtr z podgrzewaną podstawą (cieczą, nie elektryczny). Najczęściej stosuje się podgrzewacze elektryczne (z oczywistych powodów - działają przed rozgrzaniem silnika i potencjalnie ułatwiają rozruch zimą), ale w wersjach "na zimne kraje" dodatkowe podgrzewanie z obiegu chłodzenia silnika jest równie powszechnie stosowane.

    Cytat Napisał gregor7499 Zobacz post
    kto miał taki przypadek w Ducato że silnik chodził super a ropa szła do zbiornika wyrównawczym z płynem chlodzacym i to w dużych ilościach?
    Jak wyżej -> sprawdź czy masz w układzie zasilania podgrzewacz paliwa albo podgrzewaną (cieczą) podstawę filtra paliwa.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2018
    Skąd
    Pomorskie
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Ducato 2.3jtd 120km
    Rocznik
    2007
    Witam. Temat stary, ale czy jest ktoś kto się z tym uporał?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Brak jakichkolwiek podgrzewaczy czy też chłodniczek, a jednak ropa jest w układzie chłodzenia.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Wiem że minęło ładnych pare lat ale może byś napisał jak się to dla Ciebie skończyło. Z góry dziękuje za odpowiedź.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2020
    Skąd
    mazowieckie
    Wiek
    41
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 3.0 jtd
    Rocznik
    2009
    Długi czas mija, a temat dalej nie rozwiązany. Ja borykam się z tym problemem w 3.0 jtd. I nie mam już pomysłu. Czy ktoś w końcu dotarł do źródła problemu???

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2022
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2010
    Witam,
    czy udało się zwalczyć problem z ropą pojawiającą się w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego?
    Mam ten sam problem i nie wiadomo skąd się dostaje ropa do zbiornika. Auto Fiat Ducato 3.0 JTD 2010.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 19:18
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-07-2014, 09:14
  3. Dziwny dźwięk " chrobotanie " na półsprzęgne Fiat G punto 1.3 90hp
    Napisany przez Daniken88 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-06-2012, 20:32
  4. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 16:14
  5. Za dużo płynu w zbiorniczku wyrównawczym od chłodnicy.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-11-2009, 20:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl