Witam,
Panowie czy opłaca się w fiat tipo przedłużać gwarancję do 5lat? Mechanik mi powiedział że nie, ponieważ taniej wyjdzie jak samo usuniemy w warsztacie usterkę niż jechać do serwisu.. jakie są wasze opinie na ten temat
Witam,
Panowie czy opłaca się w fiat tipo przedłużać gwarancję do 5lat? Mechanik mi powiedział że nie, ponieważ taniej wyjdzie jak samo usuniemy w warsztacie usterkę niż jechać do serwisu.. jakie są wasze opinie na ten temat
Witaj. Ja przedłużyłem 1 rok na razie wystarczy . W razie sprzedaży to AS . Na sprzęgło dają 40 tyś . Serwis fiat tani nie jest kroją bez rozumu .1rwszy 970zł drugi 1600 olej filtry świece Tjet LPG fabryka itd.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Też się zastanawiałem nad przedłużeniem gwarancji. Kupiłem 6 lat temu nowego Fiata, co prawda Bravo. Dodatkowa gwarancja jest tak skalkulowana, że ma się opłacać, ale niekoniecznie klientowi. Odpuściłem sobie i nie żałuję. To co musiałem robić to czysta eksploatacja, z niespodzianek wyszedł 1,5 roku temu przegub wewnętrzny. Teraz przyszła pora na drugi. To w Bravo leci u wszystkich a dodatkowo moje jest dłubnięte.
Rób wszystko co Cie niepokoi na gwarancji i nie daj się odprawić z kwitkiem lub nie wierz w to, że ten typ tak ma.
Sprzęgło mi pojękiwało w upał na wstecznym. Jedno ASO - taka jego uroda.
A w drugim wpadł nowy komplet z kołem zamachowym (t-jet, czyli dwumasa).
PS. Dziobal, ASO każdej marki bardziej lub mniej kroi. Jeździj ze swoimi częściami, filtrami, olejem i zmień ASO. Ja do swojego jeździłem 40km, miałem inne pod nosem, tyle że ceny mieli prawie x2.
Podpowiem jak u mnie było ,może coś wrzuci tobie na myśl . Dokupiłem 2 lata extra ale okrojoną ,bałem się o moduł MA . Po roku założyłem LPG i gwarancja poszła się ..teges . Ale gdyby coś ,to oszczędności na paliwie pokryją mi wymianę (jeśli coś padnie ) modułu MA .Dlaczego w sumie jawnie zrezygnowałem z gwarancji którą opłaciłem ?
1-totalna zlewka gdy coś jest nie tak ,udowadniają ,że klient jest ..głupi
2-nieznajomość techniki-ja laik pytam coś ,odpowiadają coś ,a wiem ,że ściemniają -ot choćby w temacie filtrów turbiny (jest na forum 500X)
3-zbywanie klienta póki gwarancja ,ale po tym chętnie na koszt klienta będą diagnozowali,naprawiali,poprawiali ..
4-to co się zepsuje na gwarancji naprawią gdy udowodnisz wykresami ,nagraniami ,ale to nie takie pewne -auto MUSI stanąć na środku drogi -wtedy coś będzie działane
5-ceny wysokie ,części można kupić poza ASO,ale uwaga-ASO skróci gwarancję gdy nie będą kupione z sieci Fiata (tutaj ich rozumiem -dużo podróbek ) -dlatego kupowałem od JATA Świdnica ,teraz po gwarancji różnie ,ale stawiam na polskie produkty oprócz oleju
PoyebaUo ich
Poprosiłem o ofertę na przedłużoną gwarancję i dostałem taki oto zestaw do wyboru:
3 rok eksploatacji lub 150000 km - 3590,00 zł
4 rok 200000 km - 5790,00 zł
5 rok 250000 km -8290,00 zł
w dwa lata zrobiłem 60k niecałe.
Przedłużenie gwarancji jest dobre jeśli dużo jeździsz bo masz pewność że w razie jakieś usterki możesz się zgłosić do każdego serwisu Fiata, skorzystać z bezpłatnej opcji assistance fabrycznego Ciao Fiat (darmowe holowanie, auto zastępcze, w niektórych przypadkach nawet nocleg w hotelu za free ) powinieneś dostać auto zastępcze itd.
Natomiast jeśli chcesz dodatkowo oszczędzić na przeglądach tych wymaganych przez Fiata przy konkretnym roku i kilometrażu to lepiej wykupić opcje Pakietow Serwisowych, jesteś w stanie faktycznie oszczędzić sporo kasy na tych serwisach, oczywiście wszystko co będzie do zrobienia z elementów eksploatacyjnych to trzeba osobno zapłacić.
Oczywiście wszystko co napisałem dotyczy opcji jeśli chcesz od początku przez dłuższy okres być związany z ASO, bo jeśli po 2 latach (po upływie gwarancji fabrycznej) planujesz i tak serwisować auto u swojego mechanika to nie kupuj pakietu serwisowego, ew. pakiet przedłużonej gwarancji na auto.
1) masz rację ,możesz się zgłosić ,ale to niestety nie jest tożsame z naprawą ( przerabiałem temat zgłoszeń gwarancyjnych ,ale może źle trafiłem )
2) wykupiony pakiet serwisowy - sam byłem chętny o ile w pakiet weszłaby wymiana tzw rozrządu ,wtedy przebieg /koszt przeglądu itd wychodził całkiem ok.Po dopytaniu o szczegóły wyszło ,że aby w ramach pakietu załapać się na wymianę tego ,to trzeba udowodnić ,że jazda tylko po mieście (trudne warunki ) ,częst eodpalanie itd ,a to spełnia wedle ASO nauka jazdy (nie podlega pod pakiet) i taxi (nie podlega pod pakiet) ,więc tylko jeśli faktycznie robisz tyle km ,aby się zmieścić w 5 lat na wymianę rozrządu to może być opłacalne . U siebie policzyłem i wyszło ,że nieopłacalne ,a płacąc w ASO dostaniesz jeszcze upust ,płacąc za pakiet kasę dostaje centrala ,a ona upustów nie daje
Dokładnie i dopytania w ASO co i jak i jeśli obiecująco to na piśmie umowę .