powitać
mój stary prostownik automatyczny wyzionął dzisiaj ducha, zatem czas kupić nowy. co proponujecie? cena do 100 zł. obsługiwane akumulatory do 80Ah.
powitać
mój stary prostownik automatyczny wyzionął dzisiaj ducha, zatem czas kupić nowy. co proponujecie? cena do 100 zł. obsługiwane akumulatory do 80Ah.
PROSTOWNIK 12V 15A ROMSTAN FV GWARANCJA POLSKI (4929195546) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
my mamy taki i wuja też sobie taki kupił bo była to już sprawdzona konstrukcja. może trochę już archaiczna konstrukcja ale już służy już wiele jak zarówno jeden jak i drugi. ładuje wszystko samochody, traktory. tylko cena trochę przewyższa Twoje kryteria. szukałem bo jak my kupowaliśmy to kosztował coś około 120.
fajna rzecz. i regulacja prądu ładowania jest. tylko ta cena... a taki jak poniżej nada się?
Prostownik 12V 6A 84Ah VOREL 82551 Gwarancja (4852546201) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
w ogóle warto się bawić w marketowe prostowniki?
Ja bym czekał na lidla albo biedronkę.
tutaj jest ten lidlowski prostownik:
ŁADOWARKA PROCESOROWA PROSTOWNIK ULTIMATE SPEED (4930656948) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
2 razy za drogo. W lidlu kupiłem za 50.
no to polowanie czas zacząć. tymczasem pożyczyłem od znajomych tani prostownik z marketu, dokładnie coś takiego:
PT5 PROSTOWNIK AUTOMATYCZNY IMPULSOWY 6V 12V 6A (4926662602) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
obsługuje aku o pojemności do 60Ah, czyli taki taki jak mój. pozwolę mu ładować do jutra. wg opisu, posiada funkcję automatycznego podtrzymania napięcia po naładowaniu, więc chyba się nic nie zagotuje
Cenowo dobrze wypada np. ten prostownik - top-tools.pl/sklep/index.php?id_product=20&controller=product Parametry wydają się spełniać Twoje wymagania. Pozdrawiam!
Nie ma ograniczenia takiego, że prostownik ładuje akumulatory tylko do jakiejś pojemności. Jedyną wadą prostownika z małym prądem jest długi czas ładowania. Polecam elektroniczny z Lidla.
Szkoda kasy na to, kilkuletniego rozładowanego akumulatora tym nie naładujesz.
Ostatnio próbowałem taki, po godzinie wyłączył się oznajmiając że aku jest naładowany.
Problem jest w tym że wyłącza się po uzyskaniu 14,4V a to za mało aby uznać za naładowany akumulator.
Nawet Centra podaje w instrukcji że naładowany akumulator osiąga 16V.
Dozbieraj i kup taki starodawnej konstrukcji, ciężki z normalnym transformatorem, odseparowanymi uzwojeniami, pierwotnym 230V i wtórnym.
Te zabawkowe konstrukcje z przetwornicą nie są trwałe i bezpieczne, widziałem już popalone w środku.
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]
Bajki opowiadasz. Jak centra tak deklaruje, to nigdy jej nie kupię...
Rozładowany akumulator ładujesz prostownikiem z dodatkowym prądem rozruchowym i/lub z funkcją odsiarczenia. Ewentualnie elektronicznym na 2-3 razy, po cyklu odczekać aż wystygnie i ponowne ładowanie.
W pracy mam chyba wszystkie możliwe prostowniki od prostych po matki, ten z Lidla jest niezły. Praktycznie kopia Boscha C3.
A który z tych prostowników ma funkcję odsiarczania?
Chętnie kupiłbym bo jak na razie nie widziałem, musiałem sam taki zrobić.
Rozwiń o tym dodatkowym prądzie rozruchowym, brzmi jak s/f, zazwyczaj jest tak że jak dasz na aku większy prąd to szybciej wzrośnie napięcie i tyle.
Chyba że masz na myśli te duże profesjonalne z możliwości robienia za starter.
Pierwsze z brzegu:
Reszta:W przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V
wikipedia
Zamiast obstawiać się wszystkimi możliwymi, może poręczniej byłoby jeden porządny
Ostatnio edytowane przez petarda ; 03-01-2015 o 17:10
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]
Widzisz... dla mnie autorytetem były książki z elektrotechniki, a nie wikipedia. Opis dt przede wszystkim aku ołowiowego lub kompletnie zasiarczonego. Przy ciągłym ładowaniu wysokim napięciem zdrowego aku może szybko dojść do zgazowania, czym się kończy poczytaj w necie. Ładowanie takim napięciem wymaga ciągłej kontroli temperatury aku i najbezpieczniej bawić się na zewnątrz. Zresztą zajęcie dla osób z doświadczeniem.
W dodatku odwracasz kota ogonem, cytuje:
Akumulator naładowany ma 12,6-12,8V i nie więcej. 16V może mieć chwilowo zaraz po odpięciu prostownika ładującego takim napięciem, po paru minutach spada do bezpiecznego poziomu.
Pierwsze z brzegu:
1. z odsiarczeniem Prostownik elektroniczny 12v, 8a - Toya24.pl
2. z prądem pobudzającym Prostownik 12/24v 16a 240 ah ze wspomaganiem ładowania 20a - Toya24.pl
3. z rozruchem Prostownik z rozruchem 60a/540a * 1000ah - Toya24.pl
Prywatnie mam aku 85Ah i prostownik z Lidla (max 3.8A), działa bardzo dobrze.
Mi nie musisz wierzyć, przeczytaj np to
mity i fakty o ładowaniu akumulatorów - elektroda.pl
Oczywiście, szczególnie że zamawiam je pełnymi kontenerami....Zamiast obstawiać się wszystkimi możliwymi, może poręczniej byłoby jeden porządny
Ostatnio edytowane przez TMK ; 03-01-2015 o 17:43
Tak przeczytałem w instrukcji CentryNawet Centra podaje w instrukcji że naładowany akumulator osiąga 16V.
Oczywiście chodzi o akumulator podłączony do prostownika w chwili ładowania.
Zresztą w opisie pierwszego Yato masz taki tekst:
Ciekawe jak przebiega ten proces odsiarczania, ten który jest w moim zrobionym prostowniku polega na na fali 50Hz, połówka ładowanie i połówka rozładowanie 1/10 ładowania, oparty jest na sieci bez procka sterującego częstotliwością.Symbol klucza - odsiarczanie akumulatorów. W przypadku gdy prostownik wykryje że napięcie znamionowe akumulatora jest
niższe niż 10,5 V. Rozpocznie próbę odsiarczania akumulatora. Napięcie na zaciskach akumulatora zostanie automatycznie
podniesione do 17 V.
Ten drugi Yato z funkcją wspomagania to tylko taki gadżet dający chwilowo większy prąd, ten ostatni jest ciekawy, może służyć jako starter, mamy takie w firmie ale polskiej produkcji z odsiarczaniem.
Wprawdzie jak do tej pory nie miałem przypadku że auto nie odpaliło po mroźnej nocy ale taki profesjonalny prostownik na wyposażeniu garażu to fajna sprawa, na razie nie dorobiłem się garażu więc zaczynanie od kupna takiego prostownika byłoby przegięciem
W temacie, do którego podałeś link jest np coś takiego:
ProstownikMOSFETProstownik jest przewidziany do ładowania
typowych akumulatorów samochodów
osobowych o napięciu znamionowym
12 V. Pršd ładowania zależny będzie od napięcia
transformatora i poczštkowo od stanu
rozładowania akumulatora. Powinien on
wynosić 0,1 pojemnooeci akumulatora wyra-
żonej w Ah (amperogodzinach). Po naładowaniu
akumulatora, kiedy napięcie na nim
wyniesie około 16 V
Dyskutującym umknął fakt stosowania w samochodach przeznaczonych na zimniejszy klimat regulatorów 14,7V, w Kia Rio widziałem regulator, który po rozruchu na zimnym miał wyższe napięcie ładowania.
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]