Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: 2.4 jtdm 159  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018

    2.4 jtdm 159

    Witam.Chciałbym się dowiedzieć bolączek na temat tego silniczka a dokładniej chodzi mi o dpf? Macie jakieś problemy? Jakie trasy najlepiej pokonywać żeby nie mieć problemów? I czy znacie program do wymuszonego wypalania dpf? Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,023
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Poczytaj sobiehttps://www.motodiesel.pl/silniki/4902-silnik-24-20v-multijet-200210km.html
    Wypalanie zrobisz MES-em lub Alfąobd. mam dwa autka z dpf i nic sie nie dzieje. Podczas wypalania na postoju, jak podniesie sobie obroty silnik ,lub wlacza sie wentylator chlodnicy nie gasic silnika az skonczy proces. I nic się nie dzieje.Najtrudniej wytlumaczyc to kobicie jak jezdzi autem Z czasem ją tez się nauczy....

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Ale mówisz o wypalaniu serwisowym (wymuszonym przez program) czy profilaktycznym auta? Bo właśnie mam dylemat żeby później nie żałować samochodu z dpf,ale skoro mówisz że problemu nie masz a długie trasy pokonujesz?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,023
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Mam firmowe ducato 2-letnie, przebieg 44 tys. Srednio dzienie robie 60km, żadnych problemow z filtrem.Prywatnym bravem, weekendowe wypady 100-300km, auto 11lat , przebieg ponad 200kkm,tez zadnych problemow z dpf. Jak pisalem, kwestia wyczucia tematu. We wszystkich instrukcjach piszą jak i co trzeba robić ,aby nie miec problemów z filtrem dpf. Wystarczy przestrzegać kilku zasad. A co powiesz, na auto z dpf i SCR , czyli adblue, użytkuje takowe i zadnych problemów.Oczywistym jest ,ze jak chcesz jezdzic na b. krótkich odcinkach , to daj sobie spokój z takim autem.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Dawid2012 Zobacz post
    Witam.Chciałbym się dowiedzieć bolączek na temat tego silniczka a dokładniej chodzi mi o dpf? Macie jakieś problemy? Jakie trasy najlepiej pokonywać żeby nie mieć problemów? I czy znacie program do wymuszonego wypalania dpf? Pozdrawiam
    1. Pękają głowice
    2. Problemy z systemem chłodzenia silnika.
    3. Problemy z niektórymi częściami zamiennymi których nie ma np. chłodnica oleju ok 2 tyś, pompa oleju ok 3 tyś.
    4. Dwumasa ok 2700 zł.

    Konkluzja jest taka że zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zakup 2.0 170 KM i podciągniecie go w okolice 200KM. Lżejsze, i tańsze w eksploatacji.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Znaczy długie trasy od czasu będą ale autem będzie jeżdzone codziennie okolo 40 km(20km przerwa,pozniej znowu to samo) i jak myslicie że nie będzie problemu z wypalaniem się? W takim 2,4 czy 2,0?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Dawid2012 Zobacz post
    Znaczy długie trasy od czasu będą ale autem będzie jeżdzone codziennie okolo 40 km(20km przerwa,pozniej znowu to samo) i jak myslicie że nie będzie problemu z wypalaniem się? W takim 2,4 czy 2,0?
    Wydaje mi się że te 20 KM to zdrowy dystans dla DPFa. Nie jest to już taki króciutki dystans. Co innego 3 czy 5 KM.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    A jeśli wjadę w miasto to procedura wypalania przebiegnie pomyślnie? Bo teoretycznie jak zacznie proces wypalania na przykladzie 15 km to jest krajowa,a te 5 km musze przejechać przez miasto i czy to nie stanowi problemu?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,023
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Nie to nie problem. Widze,ze nie rozumiesz do konca tematu. Sterownik silnika uruchamia proces wypalania,jak jest spelnionych kilka warunkow, min. temp. silnika , stopien zatkania dpf ,etc. Podzcas jazdy nie zauwazysz kiedy sie wypala filtr. Jedynie na postoju , np. ma swiatlach ,mozesz uslyszec prace wentylatora chlodnicy, podwyższone obroty silnika-wtedy wypala sie filtr. Caly pic polega na tym,zeby nie gasic silnika ...az skonczy wypalac filtr.Moze to trwac do 5 min. U mnie tak mialem dosc czesto ,ze po przyjezdzie na miejsce wlaczal sie wentylator, to czekalem ,az skonczy proces. Auot mam juz 7 lat ,zadnych problemow. Córka po Toruniu juz 4 lata smiga 500L z dpf , tez bez problemow. Dasz sobie rade!

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Dzięki wielkie w takim razie będzie JTD'm,zamykam temat

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Dawid2012 Zobacz post
    Dzięki wielkie w takim razie będzie JTD'm,zamykam temat

    2.0 czy 2.4?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,023
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wez 2,0 , dzis strzelilem brawkiem( motor 165KM )traskę w okolice Rzeszowa ok. 340km, turystycznie....4,3 L/100 z kompa.Udanego zakupu!

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Zobaczymy co się trafi,biorąc pod uwagę to 2.0 byłoby ekonomiczniejsze ale osobiście giulietta jakoś mi nie podchodzi ten przód,159 bardziej do mnie przemawia a z 2.0jtdm ciężko znaleźć jak tak się rozglądam.A do 2.4 ten piękny dźwięk jak na diesla oczywiście,no ale zobaczymy

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    O to ekonomiczny wóz,a średnia prędkość jaka była? Myślicie że litrów paliło by takie 2.0 jtdm zakładając 90-100km/h -15 km,a 5 km to miasto jak pisałem wyżej

  16. #15
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,023
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Jezdze w miare przepisowo , (stary kiero), na czystych odcinkach 110km/h , jest na "6" przy 2 tys. rpm, srednie spalanie ok. 4,5-5,2l/100. Oczywistym jest ,ze brzmienie 5 garow jest fajniejsze?! Jak znajdziesz zadbany egzemlarz z 'niezagnbebionym" motorem ,to bierz 2,4.Od razu sie nie zepsuje...Ja eksploatuje same diesle, kupowalem uzywane, nigdy zaden nie nawalill, a trasy robię na bogato...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 13:14
  2. Bravo II 1.9/2.0 JTDm
    Napisany przez dzixon na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-12-2015, 21:24
  3. 2,4 JTDM Spalanie
    Napisany przez jablonski1989 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-08-2015, 21:58
  4. 1.9 JTDM 150 błędy lambdy
    Napisany przez gargamel86 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-06-2015, 12:37
  5. Kolektor ssący 2,4 JTDm
    Napisany przez Python28 na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-12-2014, 11:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl