Witam

Chciałbym się przywitać, ponieważ jestem tutaj nowy.

W maju tego roku nabyłem Fiorino z przebiegiem 143 000km rok 2009. Wymieniłem oleje (Mobil ESP 5W30), filtry, podnośnik koła zapasowego itp. Samochodzik jeździ dobrze tylko ma jeden problem - ciężko odpala gdy temperatura spada poniżej 3 st. C (stoi na zewnątrz). Sprawdziłem świece, jedna była spalona więc ją wymieniłem - nic to nie dało. Wymieniłem akumulator - nic to nie dało. Napięcie jałowe akumulatora 12,3V, pracy 14,5V, rozruchu 10V. Na dodatkowym akumulatorze (100Ah) również ciężko odpala. Trzeba ok pięć razy grzać świece żeby odpalił a i tak odpala dopiero za drugim razem. Wydaje mi się, że rozrusznik słabo kręci i pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia. Co dopiero będzie jak mrozy będą po -15st.

Drugi objaw choroby zaobserwowałem wczoraj. Samochód stał pod garażem przechylony do przodu (górka) i nie chciał odpalić mimo, że pracował jakieś 2 godziny wcześniej. Rozrusznik kręcił szybko a i tak nie odpalił. Wyłączyłem więc radio i dmuchawę i nasłuchiwałem. Zawsze "cykl startu" na przekręconej stacyjce przebiega tak:

1. Przekręcenie stacyjki
2. Uruchomienie się pompy paliwa
3. Puknięcie z jednoczesnym wyłączeniem się pompy paliwa.
4. Wyłączenie się świec żarowych - słychać cyknięcie przekaźnika.

Wczoraj cykl przebiegł inaczej:

1. Przekręcenie stacyjki
2. Uruchomienie się pompy paliwa
3. Puknięcie - pompa paliwa pracuje dalej
4. Wyłączenie się świec żarowych - słychać cyknięcie przekaźnika.

i ni cholery samochód nie chciał się uruchomić. Dopiero po ok 10 przekręceniu kluczyka i wyłączeniu się pompy paliwa silnik odpalił.

Kieruję więc pytanie do Szanownych kolegów:

1. Gdzie znajduje się czujnik temp wody? Map Sensor? Może przekłamuje temperaturę i daje zaubogą mieszankę. Muszę nabyć jakiś kabel diagnostyczny.

2. Co wyłącza pompę paliwa? Czujnik ciśnienia? Gdzie on jest?

Może mieliście takie problemy. Zaznaczę, że samochód jeździ normalnie tylko ma kłopoty z rozruchem. Mam jeszcze dwa samochody VW z silnikiem 1,9TDI którymi również się opiekuje i z nimi nie ma żadnego problemu nawet przy -25 st.

Dodam, że nie jestem zielony w mechanice. Po prostu nie znam jeszcze tego silnika, szczególnie CR.