Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2023
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    1
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2015

    Tryb awaryjny, wentylator i dziwna przypadłość

    Witam serdecznie,
    Mam DUCATO z silnikiem 3.0 (od Iveco), z 2015 roku. Niestety zimą, w związku z nieużytkowaniem i karmą dla psa na pacę, zagościło w nim kilka szczurów, co przełożyło się na kilka uszkodzonych elementów instalacji. Przyszło do naprawy, więc w związku z głównymi objawami:

    - Po uruchomieniu silnika (pali elegancko) w ciągu kilku sekund włącza się na maksa wentylator chłodnicy, a samochód przechodzi w tryb awaryjny (wkręca się do 3tys. obrotów).

    Aby przejrzeć całą instalację, zdecydowałem się rozebrać też całą kabinę. W efekcie czego ustaliłem:
    - Doszczętnie zjedzona wiązka kabli idąca do drzwi pasażera (jeszcze nie naprawiałem)
    - Przegryzione 2 z 4 kabli idące do złącza do zbiornika (naprawione)

    I teraz jest problem ponieważ:
    - Sprawdziłem wszystkie bezpieczeniki (sprawne)
    - Przejrzałem instalację w kabinie i w komorze silnika (pozostałe przewody wyglądają dobrze)
    - Podłączyłem komputer, który przy pierwszym podłączeniu wywalił kilka błędów (czujniki ciśnienia paliwa, coś tam z czujnikiem turbiny itp.) - sprawdziłem wskazania błędów, nie widząc problemów w instalacji - błędy skasowałem i już się ponownie nie pojawiały. Pierwsze uruchomienie po skasowaniu błędów sprawiło, że wentylator dalej się załączał, ale auto nie weszło w tryb awaryjny. Później już bez zmian, tj. wentylator się załącza i tryb awaryjny. Najlepsze jest to, że komp nie wywala żadnych błędów przez co nie mogę zlokalizować usterki (zaznaczam, że połączenie jak i rejestracja błędów działa ok, ponieważ w przypadku odłączenia jakiegoś czujnika itp. wówczas normalnie wywala błąd).
    - Co prawda nie zlokalizowałem czujnika temperatury silnika / cieczy, ale wydaje mi się, że działa poprawnie, ponieważ zarówno na komputerze jak i liczniku pokazuje wzrost temperatury wraz z czasem rozgrzania się silnika.
    - Silnik jeszcze nadaje się do generalnego mycia, ponieważ jest cały zafajdany; ale nie wiem czy to może mieć przełożenie na sam problem.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie / jak szukać jeszcze przyczyny problemu bo ręce mi już opadają?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Osz kurde... niezły sajgon.

    Pierwsze, co mi przychodzi do głowy po przeczytaniu tego, co napisałeś to sprawdzenie całego układu chłodzenia. Poziom płynu (nie tylko w zbiorniczku wyrównawczym, ale też w chłodnicy), jego czystość. Czy sprawna jest pompa płynu? czy w ogóle jest na niej pasek (może jego też zeżarły)? Czy układ chłodzenia jest drożny i szczelny? Pewnie mało prawdopodobne, żeby szczury wlazły do przewodów, ale cholera wie.

    Zwróć uwagę, że na postoju silnik się sam nie chłodzi. Jeśli wzrasta w nim temperatura powyżej określonego progu to włączy sie wiatrak. A jak nie ma przepływu do chłodnicy, to silnik i tak się nie schłodzi. Stąd może być tryb awaryjny. Z kolei fakt, że wiatrak się nie wyłącza też może być spowodowany brakiem spadku temparatury - bo płyn nie przepływa i cały czas na czujniku jest wysoka temperatura.

    Nie napisałeś nic o tym, jak długo silnik pracował, ani jakie podczas tej pracy osiągał temperatury.

    Wg książki serwisowej 'Sam naprawiam' do wymontowania pompy jest potrzebne wymontowanie silnika, bo obudowa pompy jest prawą podporą silnika A termostat masz na głowicy cylindrów. W jego obudowie masz też czujnik temperatury. Zakres pracy termostatu to 85-105 stopni (znaczy przy 85 powinien zacząć się otwierać, przy 105 powinien być całkowicie otwarty - szerokość szczeliny ok. 5 mm).
    Ostatnio edytowane przez Raffa ; 25-07-2023 o 20:43


 

Podobne tematy

  1. GP 1.2 dziwna przypadłosc z czujnikiem walu korbowego brak mi pomyslow
    Napisany przez tomekk00 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-06-2018, 05:27
  2. Tryb awaryjny w Fiorino 1,4 8V 75 KM LPG
    Napisany przez panbaryla na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-11-2016, 15:35
  3. Wahanie spalania, Dziwna przypadłość 1.9 JTD 16V
    Napisany przez Andrzej1994r na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-03-2014, 00:33
  4. dziwna przypadłość przy uruchamianiu
    Napisany przez d2t6 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-02-2012, 10:37
  5. [silnik] Tryb awaryjny
    Napisany przez tosiek80 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2009, 10:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459tryb-awaryjny-wentylator-i-dziwna-przypadlosc-52813

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl