Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4

Temat: SWAP na benzynę  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2022
    Skąd
    płock
    Postów
    2
    Auto
    ducato 3 bez silnika
    Rocznik
    2006

    SWAP na benzynę

    Cześć,

    Orientuje się ktoś czy do Ducato z 2008 r. gdzie był wcześniej jakiś diesel da radę wpakować jakąś benzynę taką najlepiej do 2000ccm i żeby ewentualnie dobrze tolerowała gaz?
    Wiem, że temat nie jest prosty ale teoretycznie mógłbym się pobawić tyle, że moja przygoda z jakimikolwiek produkcjami fiata skończyła się 15 lat temu wraz z moim maluchem i potrzebuję trochę wsparcia.
    Czy jest szansa, że coś będzie pasować tak żeby nie trzeba było dorabiać łap silnika itd? Jaki motor byście polecali? Przynajmniej żeby miał ze 120-130 koni.
    Do tego skrzynia oczywiście.
    No i moja największa obawa to instalacja elektryczna, czy to się da jakoś zintegrować?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Jest fabryczna wersja Ducato Natural Power na sprężony gaz ziemny. Jest to najbardziej ekologiczne paliwo kopalne - efektami spalania są para wodna i dwutlenek węgla. Problemem jest zasięg (300 - 400 km w zależności od ilości zainstalowanych butli: 5 lub 7 pod podłogą samochodu, choć spotkałem się z głosami, że można przejechać powyżej 500 km) i mała ilość stacji tankowania w chorej Polsce. Ale mając jakiś plac, garaż, itp. można sobie założyć urządzenie (w PL tylko na zewnątrz budynku) by tankować ze zwykłej gazowej sieci miejskiej po jeszcze niższych kosztach.

    Jest to trzylitrowy silnik z zapłonem iskrowym produkcji IVECO (występuje też w ich Daily, tam jest inny rozkład butli) o mocy 136 KM.

    W Ducato Natural Power w miejscu normalnego zbiornika paliwa w dieslu jest zainstalowany zbiornik na benzynę o pojemności mniejszej niż 15 litrów, samochód po wypaleniu całego gazu przestawia się w tryb awaryjny i zaczyna zasilanie benzyną. Moc jest obniżona do 100 KM, więc jest mocno wołowaty To obcięcie mocy jest podyktowane tym, by maksymalnie wydłużyć zasięg na benzynie i umożliwić dojazd do stacji CNG. Tego paliwa nie można dolać. Więc jak coś, to uzupełnia się z kanistra benzynę.

    Z kolei wielkość zbiornika wynika z przepisów - samochód wg przepisów jest homologowany jako pojazd jednopaliwowy zasilany paliwem alternatywnym. Pierwsza wersja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych była dużo korzystniejsza, natomiast władza pomija tego typu samochody (bo są zbyt rzadkie w PL więc nie warto sobie nimi zaprzątać głowy) i kolejne nowele zmniejszyły listę przywilejów. Ale i tak będzie można wjeżdżać do stref czystego transportu, które zaczną powstawać w PL (otwarcie pierwszej jest planowane już za półtora roku w Krakowie, potem w Wawie) i obowiązują już w wielu miastach na zachodzie i południu Europy.

    I informacja, która pewnie najbardziej Cię zainteresuje. Jest w PL kilka warsztatów, które umieją skutecznie przerobić ten samochód na LPG. Oczywiście są to spore koszty (wymiana butli, usunięcie instalacji zasilania gazem ziemnym, montaż instalacji LPG i co najważniejsze ogarnięcie elektroniki). Dzięki temu oczywiście traci się zalety wynikające ze spalania CNG, ale zyskuje niezliczoną ilość stacji i możliwy wyższy zasięg. Nie ogarniałem zbyt dokładnie tego tematu, gdyż od początku interesowało mnie tylko CNG, ale warto dopytać.

    Poza tym większość tego silnika to trzylitrowy diesel Cały dół, skrzynia, półosie, hamulce itp są takie same. Inne są głowica, świece, układ zasilania i wydechowy, turbina, elektronika, tzn. instalacja, komputery, zestaw wskaźników - ma dodatkowe pola do pokazywania poziomu CNG).

    W fabrycznej wersji CNG jest wyższa masa własna (w PL wszystkie są w wersji MAXI), więc niższa ładowność, ale butle na LPG nie są takie ciężkie Słyszałem też o przypadkach, w których LPG zostało dołożone do CNG, co maksymalnie wydłużyło zasięg - zależało to od wielkości butli LPG, no ale jak ją montujesz na pace, to masz teoretycznie nieograniczone możliwości

    Kluczowe w części o przeróbce na LPG jest słowo 'skutecznie'. Większość podmienia butle i instalację i samochód ma obciętą moc do 100 KM. A potem zaczyna się płacz i szukanie co i jak i dlaczego. Nawet tutaj jest kilka wątków na ten temat
    Ostatnio edytowane przez Raffa ; 07-12-2022 o 04:56

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2022
    Skąd
    płock
    Postów
    2
    Auto
    ducato 3 bez silnika
    Rocznik
    2006
    Tak, znam wersję z CNG i wiem, że można ją przerobić na LPG ale nie jestem zainteresowany 3.0L silnikiem
    Będę zmieniał przeznaczenie samochodu i nie zamierzam płacić 30 czy 40 tyś akcyzy tym złodziejom
    Najbardziej się martwię właśnie o ogarnięcie elektroniki bo włożyć motor fizycznie to nie problem.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    No to wszystko inne jest rzeźbą wiesz w czym... Ducato II miało dwulitrowy silnik w wersji Natural Power. Sprinter ma silnik 1.8 w wersji NGT.

    EDIT: nie wiem, jaką masz tam zabudowę, ale weź pod uwagę, że to nie jest lekka osobówka. 136 KM dla samochodu o takich gabarytach i takiej masie to nie jest zbyt wiele. Mniejszy silnik oznacza mniejszą moc, no chyba, że nie zależy Ci na trwałości, a pójdziesz w osiągi i wyciskanie z silnika ile się da.

    Wg wiki Ducato II występowało we wszystkich trzech wersjach: benzyna, LPG i CNG z tym samym silnikiem R4 OHC, dwa zawory na cylinder.

    Benzynowe:

    Silnik | Oznaczenie silnika | Pojemność skokowa [cmÂł] | Moc maksymalna [KM] ([kW]) przy obr./min | Maks. moment obrotowy [Nm] przy obr./min
    2.0 | PSA RFL (XU10J2U) | 1998 | 110 (81)/5700 | 168/3700
    2.0 (CNG) | PSA RFL (XU10J2U) | 1998 | 97 (71)/5700 | 146/3700
    2.0 (LPG) | PSA RFL (XU10J2U) | 1998 | 110 (81)/5700 | 168/3700

    A on na 100% był mniejszy i lżejszy (chociaż oczywiście DMC miał takie samo).
    Ostatnio edytowane przez Raffa ; 08-12-2022 o 04:17


 

Podobne tematy

  1. Gdy do diesla wlejemy benzynę...
    Napisany przez Memciu na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 02-02-2014, 15:43
  2. Brava 1.4 LPG czuć benzynę.
    Napisany przez czolo81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-05-2012, 22:52
  3. [Uno 1.0] LPG bierze benzynę, duże spalanie
    Napisany przez tiraeth na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 29-11-2010, 10:47
  4. Sam przełącza się na benzynę
    Napisany przez Sucre79 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 19-09-2010, 20:03
  5. Przełącza się sam na benzynę i spowrotem.
    Napisany przez renonek na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-04-2010, 14:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459swap-na-benzyne-51213

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl