Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2023
    Skąd
    Nisko
    Postów
    9
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2007

    Problem z poprawnym podłączeniem chińskiego radia z Androidem

    Witam wszystkich.
    Zakupiłem Ducato 2.3 z 2007 r.
    Próbuję podłączyć radio chińskie z Androidem.
    Niestety kostka podaje cały czas zasilanie na dwóch kablach. Czy nie powinno być tak że jeden dostaje zasilanie dopiero po włączeniu zapłonu kluczykiem?
    Na innych kablach nie ma zasilania, czy kluczyk przekęcony czy nie, żadnych zmian.
    W związku z tym radio dostaje cały czas zasilanie i nie można go wyłączyć.

    IMG-20230708-WA0008.jpeg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Ja u siebie podłączałem przez przejściówkę. Ma dwa kabelki z wsuwkami, które można przepiąć i dzięki temu wybierasz, czy radio ma być zasilane po stacyjce, czy bezpośrednio. Przejściówka była w komplecie z radiem. Ale oczywiście kupiłem drugą, rzekomo dedykowaną do Ducato

    Działa jak trzeba

    Wiesz, że są spore szanse, że będziesz musiał potem zrobić osiowanie proxi?
    Ostatnio edytowane przez Raffa ; 12-07-2023 o 02:09

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2023
    Skąd
    Nisko
    Postów
    9
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2007
    Nie wiem co to znaczy osiowanie proxi.
    Czy przejściówka ma jakiekolwiek znaczenie jeśli na wyjściu z kostki, z auta nie ma żadnego kabla które wyłącza sie i włącza wraz ze stacyjką?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Tak jest chyba zaprojektowane, żeby radio można było właczyć bez konieczności włączania zapłonu.

    Sprawdzę u siebie, co realnie daje zamiana tych kabelków. O ile pamiętam, jak testowałem na stole to przy jednym połączeniu miałem jak pisałeś - radio nie chciało się wyłączyć. Ale głowy sobie za to nie dam uciąć teraz.

    Osiowanie proxi to czynność wykonywana w programie diagnostycznym MultiEcuScan mająca na celu pokazanie komputerowi, jakie nowe sprzęty zostały podpięte do szyny CAN. Albo odpięte. U mnie po odpięciu oryginalnego radia nic się spektakularnego nie działo, ale po podłączeniu MESa pojawił się błąd. Skasowanie błędu i potem usunięcie radia z pamięci komputera pomogło.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Sprawdziłem, jak to dokładnie wygląda u mnie.

    Napięcie w tej oryginalnej kostce z samochodu mam 'po stacyjce'.

    Przejściówka jest wpięta do oryginalnej wtyczki w instalacji samochodu. Kabel żółty jest podpięty do cienkiego niebiesko-zielonego, kabel czerwony do grubszego brązowo-żółtego.

    2023-07-16 19.32.30.jpg

    Kabel żółty i czerwony z przejściówki do radia mają szybkozłączki, można je zamienić miejscami, osiągając w ten sposób zmianę zasilania radia.

    Podpięte jak na zdjęciu - reset i włączanie androida po każdym użyciu włącznika na radiu.

    2023-07-16 19.28.54.jpg

    Podpięte zgodnie z kolorami - włączanie androida tylko po włączeniu stacyjki, potem radio jest tylko uśpione. Więc cały czas gdy stacyjka jest włączona pobiera prąd, nawet jak nie gra.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2023
    Skąd
    Nisko
    Postów
    9
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2007
    Dzięki. Sprawdzę i dam znać. Niestety wcześniej nie miałem czasu wrócic do tematu.
    Ktoś mi doradzał aby pociągnąć zasilanie z zaplaniczki lub któregoś z bezpieczników.
    Moja przejściówka to tylko wtyczka do radia i wtyczka do kostki samochodowej, kupiona na Alledupa, nie mam możliwości rozłączania tych dwóch kabli.
    Ostatnio edytowane przez Vanolo ; 20-07-2023 o 11:14

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Jeśli masz trochę zdolności i chęci pogrzebania, to bez problemu sam sobie zrobisz na tych dwóch kabelkach końcówki umożliwiające przepięcie. Jak widzisz na zdjęciu złączki u mnie są zabezpieczone takimi silikonowymi kapturkami, ale jak już wybierzesz metodę zasilania, która Ci bardziej odpowiada to możesz to zaizolować koszulką termokurczliwą albo taśmą izolacyjną.

    EDIT: wystarczy, że zamienisz kabelki miejscami w jednej z wtyczek

    Trzeba znaleźć do którego bezpiecznika wchodzi zasilanie od radia w skrzynce przy lewym kolanie kierowcy. I podpiąć do takiego, który jest po stacyjce. Mogę spróbować znaleźć, gdzie jest to podłączone u mnie. Dam znać wieczorem, i tak będę tam grzebać
    Ostatnio edytowane przez Raffa ; 20-07-2023 o 16:24

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2023
    Skąd
    Nisko
    Postów
    9
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2007
    Podpiąłem się pod wtyczke panelu nawiewu, bo znajduje się pod radiem.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2023
    Skąd
    Nisko
    Postów
    9
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Vanolo Zobacz post
    Podpiąłem się pod wtyczke panelu nawiewu, bo znajduje się pod radiem.
    Ale nie polecam. Na wyłączonych nawiewach wystarczy zasilania dla radia na wlaczonym nie wystarczy i dupa z mojego pomysłu. Musze szukac innego zródla.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Po odkręceniu kilku śrubek można bez problemu pociągnąć kabel w okolice skrzynki z bezpiecznikami przy kolanie kierowcy. Ciągnąłem kabel od mikrofonu do słupka A i w drugą stronę kabel od kamery cofania wzdłuż lewego boku do tyłu radia.

    Musiałbyś tylko na schemacie znaleźć bezpiecznik zasilany po stacyjce (może będziesz mieć jakiś pusty) i masz problem z głowy.


 

Podobne tematy

  1. Wymiana radia blaupunkt na radio z androidem.
    Napisany przez Tomekder na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-04-2019, 12:07
  2. problem z podłączeniem oryginalnego radia Doblo 2010r
    Napisany przez misiaczek88on na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-06-2017, 18:57
  3. Problem z podłączeniem radia Pioneer.
    Napisany przez riot na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 20-07-2014, 19:48
  4. Problem z podłączeniem radia- brak jednego przewodu
    Napisany przez piokraz na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-11-2013, 21:27
  5. Wymiana radia-problem z jego załączeniem
    Napisany przez adrianq123 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-05-2010, 23:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459problem-z-poprawnym-podlaczeniem-chinskiego-radia-z-androidem-52628

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl