Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Kloit777

Temat: Problem z ciśnieniem oleju w silniku 2.3 177 km  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2022
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    53
    Postów
    10
    Auto
    Ducato 2.3 177 km
    Rocznik
    2017.12.10

    Problem z ciśnieniem oleju w silniku 2.3 177 km

    Cześć Wszystkim.
    Zaświecił mi się podczas jazdy na zakręcie komunikat "Niewystarczające ciśnienie oleju", bez czerwonej "sosierki" Niemniej uznałem, że podjadę do mechanika, żeby rzucił okiem. Panewek nie słychać, silnik normalnie "chodzi", żadnych innych problemów. Wymienił filtr oleju , dokonał pomiaru ciśnienia manometrem. Wyszło na ciepłym silniku ca 0.6 bar. na biegu jałowym i ca 4 bary przy ca 3000 obrotów. Nie ukrywam, że mam dylemat bo ani w necie ani w książce serwisowej nie znalazłem informacji o normach ciśnienia oleju w silniku. Niestety serwisy Fiata w dniu dzisiejszym zamknięte. W inetrnecie można znaleźć opinie, że minimum to 0,4 bara, inni piszą o 0,8 a jeszcze inni o 1,6 bara. Może ktoś, coś ...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2018
    Skąd
    WLKP
    Postów
    130
    Auto
    3.0 (177KM) Diesel 130KW
    Rocznik
    2012
    Kolego to forum jest jak święto 1-szego Listopada Z roku na rok coraz mniej ludzi :-))
    Napisz coś więcej: przebieg ? Błędy diagnostyczne ? Na ciepłym silniku ?
    Braval lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    W książce 'Obsługa i naprawa Fiat Ducato 2006-2014' wydanej przez WKŁ na stronach 87 - 89 znalazłem procedurę testowania czujnika. Zwróć uwagę, że książka dotyczy modelu przedliftowego, ale nie wiem, czy nie jest to dokładnie ten sam silnik, co u Ciebie. Weź więc na to poprawkę.

    Piszą w niej: "przy 2000 obr./minutę i temperaturze oleju 80 stopni C nadciśnienie powinno wynosić conajmniej 200 kPa (2 bary), a przy większej prędkości obrotowej nie powinno przekraczać 700 kPa (7 barów)".

    "Jeśli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość, za możliwe przyczyny można uznać zanieczyszczenie filtru siatkowego w rurce ssącej lub uszkodzenie łożyska. W razie przekroczenia wymaganej wartości jest konieczne sprawdzenie kanałów olejowych lub wymiana wspornika filtru oleju z zaworem przelewowym. Jeśli to nie pomaga, należy wymienić pompę oleju."

    Moment dokręcania czujnika ciśnienia dla silnika 2,3: 40 Nm.
    Ostatnio edytowane przez Raffa ; 06-11-2022 o 12:26

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2022
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    53
    Postów
    10
    Auto
    Ducato 2.3 177 km
    Rocznik
    2017.12.10
    Cytat Napisał Kloit777 Zobacz post
    Kolego to forum jest jak święto 1-szego Listopada Z roku na rok coraz mniej ludzi :-))
    Napisz coś więcej: przebieg ? Błędy diagnostyczne ? Na ciepłym silniku ?
    500 tyś, błędów brak, temp.70-80 stopni poza komunikatem wszystko ok. Gość z serwisu stwierdził, że na biegu jałowym ma być 1,5 bara co wydaje mi się wysokim ciśnieniem. Nie wiem zatem czemu montowany w nim czujnik ciśnienia ma 0,6 bar...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Raffa Zobacz post
    W książce 'Obsługa i naprawa Fiat Ducato 2006-2014' wydanej przez WKŁ na stronach 87 - 89 znalazłem procedurę testowania czujnika. Zwróć uwagę, że książka dotyczy modelu przedliftowego, ale nie wiem, czy nie jest to dokładnie ten sam silnik, co u Ciebie. Weź więc na to poprawkę.

    Piszą w niej: "przy 2000 obr./minutę i temperaturze oleju 80 stopni C nadciśnienie powinno wynosić conajmniej 200 kPa (2 bary), a przy większej prędkości obrotowej nie powinno przekraczać 700 kPa (7 barów)".

    "Jeśli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość, za możliwe przyczyny można uznać zanieczyszczenie filtru siatkowego w rurce ssącej lub uszkodzenie łożyska. W razie przekroczenia wymaganej wartości jest konieczne sprawdzenie kanałów olejowych lub wymiana wspornika filtru oleju z zaworem przelewowym. Jeśli to nie pomaga, należy wymienić pompę oleju."

    Moment dokręcania czujnika ciśnienia dla silnika 2,3: 40 Nm.
    teoretycznie na wyższych obrotach wszystko jest ok,w tym ciśnienie, tylko ten cholerny bieg jałowy. Dodzwoniłem się do serwisu Fiata i gość stwierdził, że ze smokiem nie mieli problemów, ciśnienie ma być min.1,5 bara, w pompę nie wierzy . Łożysko, wspornik filtra siatkowego z zaworem przepływowym ... A coś takiego w ogóle jest ? Najgorsze,że z kim rozmawiam w Fiacie to mówi coś innego

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Cytat Napisał Tomek159159 Zobacz post
    teoretycznie na wyższych obrotach wszystko jest ok,w tym ciśnienie, tylko ten cholerny bieg jałowy. Dodzwoniłem się do serwisu Fiata i gość stwierdził, że ze smokiem nie mieli problemów, ciśnienie ma być min.1,5 bara, w pompę nie wierzy . Łożysko, wspornik filtra siatkowego z zaworem przepływowym ... A coś takiego w ogóle jest ? Najgorsze,że z kim rozmawiam w Fiacie to mówi coś innego
    Filtr siatkowy w rurce ssącej. Obstawiam, że to filtr na smoku. To, że serwis twierdzi, że nie mieli problemów nie oznacza, że nie masz tam jakiegoś syfu. Owszem, trzeba do tego zrzucić miskę. Przy okazji ją wyczyścisz. 500 tys. to duży przebieg, cholera wie co kto lał, co ile wymieniał i co tam pływa.

    Wspornik filtra oleju z zaworem przelewowym. Wg mnie to element, na który nakręca się filtr oleju. Może tam jest jakiś zawór, tak wynika z opisu. Ale osobiście nie wiem. Ja nie mam w ogóle diesla, więc nie wiem, jak to wygląda na żywo.

    I nie mam pojęcia, o jakim łożysku mówi autor książki. Wkleiłem cytat, żeby może Cię trochę nakierować. Jak wspomniałem, to są informacje z książki dotyczącej poprzedniego modelu. I nie mam kompletnie pojęcia, czy silnik i jego parametry są takie same jak u Ciebie.

    Co do wartości zmierzonej u Ciebie na jałowych a podawanej przez książkę, to Ty mierzyłeś na jałowych obrotach - a w dieslu to pewnie z 500 - 700. A książka podaje przy 2000. Pytanie o jakiej prędkości obrotowej mówili w Fiacie. Bo może być tak, że te wszystkie wartości są zbieżne, tylko podawane przy różnych prędkościach obrotowych.
    Ostatnio edytowane przez Raffa ; 07-11-2022 o 20:01

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,011
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Nic nie zrobisz , przy tym przebiegu bedzie pompa wypracowana, na panewkach luzu przybedzie i na jalowym cisnienia nie zrobisz.Najtaniej,to zastosuj olej do silnikow "wypracowanych",zeby zachowal "gestosc " w wyzszej temp. Zeby Cie nie wku...la kontrolka , mozesz zastosowac czujnik cisnienia o nizszym progu zalaczenia ,ponizej 0,5 bara ... Mozesz podebrac od innego auta, redukcje tokarz Ci strugnie i po temacie..
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 08-11-2022 o 21:35

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2022
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    53
    Postów
    10
    Auto
    Ducato 2.3 177 km
    Rocznik
    2017.12.10
    Cytat Napisał Raffa Zobacz post
    Filtr siatkowy w rurce ssącej. Obstawiam, że to filtr na smoku. To, że serwis twierdzi, że nie mieli problemów nie oznacza, że nie masz tam jakiegoś syfu. Owszem, trzeba do tego zrzucić miskę. Przy okazji ją wyczyścisz. 500 tys. to duży przebieg, cholera wie co kto lał, co ile wymieniał i co tam pływa.

    Wspornik filtra oleju z zaworem przelewowym. Wg mnie to element, na który nakręca się filtr oleju. Może tam jest jakiś zawór, tak wynika z opisu. Ale osobiście nie wiem. Ja nie mam w ogóle diesla, więc nie wiem, jak to wygląda na żywo.

    I nie mam pojęcia, o jakim łożysku mówi autor książki. Wkleiłem cytat, żeby może Cię trochę nakierować. Jak wspomniałem, to są informacje z książki dotyczącej poprzedniego modelu. I nie mam kompletnie pojęcia, czy silnik i jego parametry są takie same jak u Ciebie.

    Co do wartości zmierzonej u Ciebie na jałowych a podawanej przez książkę, to Ty mierzyłeś na jałowych obrotach - a w dieslu to pewnie z 500 - 700. A książka podaje przy 2000. Pytanie o jakiej prędkości obrotowej mówili w Fiacie. Bo może być tak, że te wszystkie wartości są zbieżne, tylko podawane przy różnych prędkościach obrotowych.
    Mechanik ma zrzucić miskę, przeczyścić sitko, kupiłem nową uszczelkę do smoka i zobaczymy. W serwisie Iveco stwierdzili, że te silniki milion km robią bez większych problemów

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,011
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    W moim ducato "wozie serwisowym" silnik tez 2,3 ,ciut slabszy 130KM, kontrolka od cisnienia "dlugo" nie gasnie nawet na zimnym po nocy,na jalowym jeszcze sie nie"pali" ,przebieg dopiero 60 tys.km. Do 500tys, raczej ten silnik nie "dotrwa" w tym moim egzemplarzu?!

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Cytat Napisał Tomek159159 Zobacz post
    W serwisie Iveco stwierdzili, że te silniki milion km robią bez większych problemów
    Jak się o nie dba. Tak jak w każdym przypadku

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2022
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    53
    Postów
    10
    Auto
    Ducato 2.3 177 km
    Rocznik
    2017.12.10
    Marne to dla mnie pocieszenie

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Cytat Napisał Tomek159159 Zobacz post
    Marne to dla mnie pocieszenie
    Zdaję sobie sprawę Jakieś ciekawe znaleziska w misce?


 

Podobne tematy

  1. Szukam kostek do cewki zapłonowej + problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez Mateusz-pelcu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-06-2017, 10:55
  2. Szukam kostek do cewki zapłonowej + problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez Mateusz-pelcu na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-06-2017, 08:31
  3. Problem z ciśnieniem paliwa
    Napisany przez kiepciu na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-07-2014, 19:17
  4. [silnik] 1.4 12v Brava problem z zbyt dużym ciśnieniem oleju
    Napisany przez Banas921 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-11-2012, 14:13
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 10:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459problem-z-cisnieniem-oleju-w-silniku-2-3-177-km-51112

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl