Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2015
    Skąd
    Opalenica
    Wiek
    32
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Ducato 2.3 MJ 150KM
    Rocznik
    3.2013

    Problem z akumulatorem we Fiacie

    Witam. Mam problem, w moim fiacie co pół roku muszę wymieniać akumulator, ponieważ ulega on uszkodzeniu i nie idzie go naładować. Problem występuje systematycznie. Serwis rozkłada ręce, wymienia na gwarancji. Aktualnie gw się skończyła, a problem pozostał. Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Czy może ktoś miał podobny przypadek?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    54
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Jeżeli podczas półrocznej eksploatacji wszystko z prądem jest ok, jak również uruchamianie podczas dłuższego postoju, to może prąd ładowania jest zbyt duży i powoli niszczy akumulator...? Nie zauważyłeś innych nieprawidłowości? Jak tak, to opisz je. Może często przepalają się żarówki? Podłącz woltomierz do klem akumulatora i obserwuj wskazania. Również podczas jazdy. Kup za 14 zł na Allegro prosty woltomierz, czarny przewód podłącz do masy a czerwony do plusa po kluczyku. Będziesz miał pełną kontrolę napięcia. O np ten: Miernik woltomierz obudowa DC 3-30V LED czerwony (4948015003) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Jak znajdziesz już przyczynę, nie zapomnij o tym napisać.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,166
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Jak widać wymieniacze w ASO potrafią tylko wymieniać części aż gwarancja się skończy...
    Tak jak pinio napisał, zmierz napięcie na wolnych obrotach i sprawdź jak się trzyma wraz ze wzrostem obrotów.
    Zmierz też jaki jest upływ prądu bez włączonego zapłonu.

    Generalnie akumulator zabijają dwie rzeczy: przeładowanie i niedoładowanie. Musisz teraz pomierzyć to, czego mistrzowie z ASO nie pomierzyli. Może regulator napięcia niedomaga?
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2015
    Skąd
    Opalenica
    Wiek
    32
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Ducato 2.3 MJ 150KM
    Rocznik
    3.2013
    Więc tak, mam zamontowany woltomierz już od dłuższego czasu (jeżdżę po EU plandeka 8ep + sypialnia) i zamontowałem z myślą o postojach weekendowych. Wiadomo, zawsze przepalałem auto "na czuja" i to mnie wkurzało, więc sprawiłem sobie takie cudo, z podłączeniem bezpośrednio z akumulatora osobnym kablem, na innym kablu mam oświetlenie paka + led w kabinie. Podczas jazdy waha się w granicach 14.0 - 14.3 przy czym te 14.3 jest przeważnie po 4h jazdy ciągłej i więcej. Na wyłączonym silniku jest przeważnie 12.6- 12.9. Przepraszam że nie napisałem tego jak zakładałem temat. Fachowiec powiedział że to prawidłowe wyniki.

    Co do żarówek. Są okresy że mogę wymieniać codziennie (przeważnie te 5W od tablicy rej. i mijania z tyłu) ale we Fiatach to norma (jeżdżę juz 5 lat tylko Ducatami i przy każdym aucie tak było - to normalne).

    Zacznę od sprawdzenia regulatora napięcia. Zobaczymy. Na pewno opisze co i jak, aby inni mieli lżej i żeby temat nie był poruszany tak często jak Śmierć Hanki w kartonach
    Ostatnio edytowane przez ZyGa_Opalenica ; 13-03-2015 o 22:21

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    54
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Co do wskazań napięć: spoczynkowe napięcie akumulatora 12,6 OK, mierzone po krótkim czasie po unieruchomieniu 12,9 OK. Jeżeli porównać napięcie ładowania, to u mnie jest odwrotnie. Mianowicie po odpaleniu, wskazania napięcia są na poziomie 14,1 - 14,3 V, w zależności od kondycji akumulatora ( jest słabszy: postój przynajmniej jedną noc, użycie rozrusznika, świec żarowych przy rozruchu). W miarę upływu czasu podczas jazdy, napięcie ładowania spada i wskazuje 13,9 następnie 13,7 i nawet 13,6 V (akumulator jest naładowany i nie potrzebuje aż tak dużego napięcia jak po rozruchu). Ducaciaki z 2007 i z 2008 posiadają nadal oryginalne akumulatory, parkują pod chmurą.
    Co do przepalających żarówek, nie zaobserwowałem tak częstych przepaleń! A zwłaszcza do podświetlania tablicy rej. gdzie wymiany są rzadkością. Mam na myśli Ducato z otwartą paką i typu furgon - blaszak.
    Stawiam na regulator.
    Pozdrawiam.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2012
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    55
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Ducato III 2.2 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ZyGa_Opalenica Zobacz post
    Witam. Mam problem, w moim fiacie co pół roku muszę wymieniać akumulator, ponieważ ulega on uszkodzeniu i nie idzie go naładować. Problem występuje systematycznie. Serwis rozkłada ręce, wymienia na gwarancji. Aktualnie gw się skończyła, a problem pozostał. Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Czy może ktoś miał podobny przypadek?
    Miałem podobne objawy. Przyczyną był uszkodzony przewód masowy akumulator- masa pojazdu. Dołożyłem plecionkę i teraz jest OK. Słaba jest też plecionka miedzy silnikiem a karoserią, też dałem drugą. Dobry elektryk może to sprawdzić np podczas kręcenia rozrusznikiem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2014
    Skąd
    Kołczewo
    Wiek
    75
    Postów
    9
    Auto
    DUCATO 2,3 MAXI
    Rocznik
    2011
    WITAM
    W temacie akumulatora chciałem zabrać głos. Otóż mam 5-cio letniego Ducato MultiJet 120 2,3 z 2011 r. i padł mi akumulator. Nie trzyma prądu a i doładować powyżej 40% pojemności nie można. Chyba muszę kupić drugi i tu pytanie: jakiej marki i jakiej największej pojemności by się zmieścił w skrzyni w podłodze kabiny?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    1
    Auto
    Multipla 1.8
    Rocznik
    11.2006
    Jesli do konca nie wiesz jaki wybrac to moze poszukaj jakiegos poradnika. Ten wyglada mi na dobry https://www.motointegrator.pl/poradn...-akumulator-2/
    Co do firmy to moge od siebie polecic akumulatory firmy Varta. Solidna rzecz i w miare przystepnej cenie.


 

Podobne tematy

  1. problem z akumulatorem
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-09-2014, 22:36
  2. brava 1.2 16v problem z przyśpieszaniem, obrotami, ogrzewaniem i akumulatorem
    Napisany przez hevryn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-09-2014, 12:19
  3. Fiat Bravo 1.9 TD - skrzynka przekaźników i bezpieczników pod akumulatorem?
    Napisany przez crystalex na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-03-2014, 19:23
  4. Problem z rozładowujacym sie akumulatorem - Brava 1.2
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-03-2013, 17:18
  5. Problem z alternatorem albo akumulatorem
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 21-12-2011, 00:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459problem-z-akumulatorem-we-fiacie-27947

fiat ducato maxi gdzie jest akumulatorfiat ducato 2015 akumulatorregulator napiecia fiat ducato gdzie jest

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl