Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2021
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    57
    Postów
    12
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2012

    Odpala i gaśnie Ducato 2.3 jtd 131 km euro 5

    Witam
    Szukam pomocy , mam ducato jak w temacie kupiłem po dzwonie , zrobione ale jak próbuję odpalić to zapala ,ale po około 1-2 sek gaśnie , brak błędów , przeszukałem wiele forów ale nie znalazłem odpowiedzi , przeważna sugestia wymiana zaworu wydatku pompy ,
    -zawór wydatku wymieniłem na nowy Boscha ale nie przyniosło to efektu
    - pompa zasilająca wyczyszczona sprawna
    -instalację silnika sprawdziłem brak widocznych przetarć uszkodzeń , wtyczki ładne piny czyste
    -filtry paliwa wymieniony
    -rozrząd wymieniony , poskładany na blokadach
    -zbiornik paliwa wyczyszczony , nowe paliwo
    -zasilanie na komputerze pin 3,4,5 jest
    -masa ECU sprawdzona
    - bezpieczniki sprawdzone ,
    może ktoś posiada schemat i opis pionów takiego ECU Marelli MJD 8F3 bo nie mogę nigdzie znaleźć ?
    lub ma jakieś pomysły sugestie co może być przyczyną takiego stanu , co można jeszcze sprawdzić ?
    Jeszcze ważna uwaga , jak próbuję kilka naście razy go odpalić w końcu zapala pracuje i potem już odpala normalnie , ale jak przestoi noc problem powraca .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,039
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Próbowales zapalac na odpietym czujnku temperatury? Jakie jest cisnienie paliwa oczekiwane i realne? wtryski sprawdzales, proby przelewowe robiles?
    Wyglada na to,ze uklad nie trzyma cisnienia paliwa.Mogą tez byc dawki startowe,dlatego odepnij czujnik temp. wody na probe jak zimny silnik po nocy i zapal?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2021
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    57
    Postów
    12
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2012
    Zrzut ekranu (2).png
    odpięcie wtyczki czujnika temperatury też nie daje żadnych rezultatów
    odpinałem po kolei czujnik położenia walu , silnik nie odpala wyskakuje błąd
    po odpięciu czujnika wałka rozrządu silnik za 1 razem nie odpalił ale za 2 razem normalnie odpalił po 1-2 sekundach gaśnie i co ciekawe ECU nie widzi żadnego błędu , na kostce czujnika 1 pin masa 2 pin 4,95v 3 pin też 4,95V
    odpięcie czujnika listwy silnik nie odpala ECU widzi błąd czujnika
    przelewów nie robiłem bo sprzedający mówił ze wtryski były regenerowane , a teraz jak silnik nie odpala nie uda się zrobić ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zrzut ekranu (3).png
    a tutaj jeszcze wykres ciśnienia paliwa

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,039
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Na plaku probowales po nocy palic? Jak na moje to dalej upieram sie przy wtryskach.Ile to auto ma przebiegu? Probe przelewową mozesz zrobic na cieplym jak zapala.Mozesz jeszcze sprawdzic rozrusznik ,moze za wolno kreci i pompa nie moze zrobic cisnienia? Kiedys mialem podobnie w stilo, przestal palic po nocy z dnia na dzien. Przekopalem wszystko, zostaly wtryski, wymiana na uzywki zalatwila problem od reki. Przyznaje, auto zalatwilem "darmowym" paliwem. Na forach piszą o kiepskiej jakosci wtryskiwaczy w tych silnikach 2,3 jtd, Generalnie bosch schodzi na psy...Ostatnio u mnie w siln. 1,3 jtd , posypaly sie dwa wtryski po przebiegu 180kkm.Wymiana na nowe po 700zl/szt, przelewy w normie , auto pali od strzala zimny i cieply.Jesli chcesz podmienic wtryski od innego ,nie musisz ich dopisywac MESem. Jak jest wsio ok, bedzie palil od razu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2021
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    57
    Postów
    12
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2012
    Samochód ma prawie 270 tyś . ale faktycznie jak wyciągałem wtryski to widać że musiały być nie dawno coś z nimi robione ,a sprzedający mówił że były regenerowane
    Plak nic nie da bo samochód za każdym razem odpala tylko zapali i po około 1-2 sekundach gaśnie , czyli jest problem raczej gdzieś w ECU ze po odpaleniu zaraz zablokuje silnik , nie mam rozpiski pinów do ECU bo chciałem sprawdzić jeszcze zasilanie po kluczyku ale nie wiem na jakich pniach występuje , może tam leży problem , samochód żeby odpalił to muszę męczyć go z 30-40 raz , dzisiaj przyjdzie czujnik wałka rozrządu zobaczymy czy będzie jakiś efekt , i faktycznie spróbuję zrobić tą próbę przelewową zobaczymy co wyjdzie .
    Raczej u nas nie jest kiepska jakość wtrysków a kiepska jakość paliwa co im daje rade ,
    Tutaj kwestia rozrusznika jest ok rozrusznik kręci wszystkie masy mam porobione tak przy akumulatorze jak i na silniku , wiem że w tych autach dość często był problem z masami , jak również z kiepskimi jakościami wiązek kabli
    Może ktoś posiada schemat ECU Marelli MJD 8F3 będę wdzięczny

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    A może to problem z immo?

    Sprawdź wszystkie bezpieczniki, ale nie naocznie, tylko poprzez wyjęcie i włożenie raz jeszcze w gniazdo. Kiedy u mnie były podobne problemy, to okazało się, że jeden z bezpieczników był za luźny (jakiś chiński zamiennik).

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2021
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    57
    Postów
    12
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2012
    Bezpieczniki sprawdzane i to każdy jeden pod napięciem
    Doczytałem że wszystkie ECU magneti mają zasilanie po stacyjce mają na 23 i 50 pinie , u mnie na 50 zasilanie jest a na 23 nie ma
    naprawdę nikt nie dysponuje schematem tego UCU ?
    nie chcę podpinać tam zasilanie bo nie jestem na 100% pewien czy tak mam być ?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,039
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zapytaj w firmie KO-CAR z Tych, specjalizuja sie w immo, i sterownikach fiata.Moze cos Ci doradzą za free.
    Czytales to https://fiatklubpolska.pl/ducato-iii...ntalnie-45893/
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 11-07-2021 o 21:53

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2021
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    57
    Postów
    12
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2012
    Witam
    Problem rozwiązany , okazało się że ten silnik nie będzie pracował z rozpiętym układem dolotowym , choć to dziwne bo skoro w czasie jazdy dojdzie do uszkodzenia któregoś z węzy doładowania to samochód praktycznie zgaśnie na środku drogi
    Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie


 

Podobne tematy

  1. Dolozenie tempomatu Ducato Euro V 2015r
    Napisany przez damianio na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 29-11-2024, 18:20
  2. Ducato 2.3 euro 4 wymiana na euro 5 plug&play
    Napisany przez krzysieksec na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 10-06-2022, 14:19
  3. Ducato 3.0 euro 5 kodowanie wtryskiwaczy problem elm 327 MES
    Napisany przez dudus8 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 03-01-2022, 18:30
  4. Ducato 2.3 Euro 6 uszkodzony przepływomierz?
    Napisany przez dudus8 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 07-09-2017, 22:31
  5. Ducato 2.3 2011 Euro 4 dymi pod obciazeniem
    Napisany przez Jeziorki na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-04-2017, 13:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459odpala-i-gasnie-ducato-2-3-jtd-131-km-euro-5-a-49042

iveco 2.3 multijet odpala tylko z samostartem

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl