Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Ducato 2.3
    Rocznik
    2006

    Nie pali na zimnym silniku po wymianie rozrządu

    Witam wszystkich
    Jakiś czas temu zakupiłem Ducato 2.3 multijet 120 2006 r.
    Jak to zwyczajowo bywa,rozrząd do wymiany.Postanowiłem, że spróbuje ogarnąć to sam.
    Rozrząd poskładałem na blokadach,wszystkie filtry i olej wymienione na nowe.Przy okazji tej wymiany zauważyłem ze turbo puszcza olej.
    Po regeneracji zamontowane z nową uszczelką. Poskładałem wszystko do kupy,poluzowałem nakrętki na wtryskach ,odpowietrzyłem ,odpalił .
    Silnik pracował równo,jazda próbna i pierwszy problem-samochód jak by mniej mocy miał. Na jałowym biegu pedał gazu w podłogę,nie chce przekroczyć 3000 obrotów. Nie jedzie szybciej jak 110 km/h .Po odstanej nocy próbuje odpalić,kręcę kilka sekund a tu zonk. Powtórka,luzuję nakrętki na wtryskach i odpala.Postanowiłem,że ''obejdę'' filtr paliwa,bo może lipny jakiś i przez to nie ma mocy.Połączyłem bezpośrednio przewód wchodzący z wychodzącym z filtra i bez zmian.Znowu odstał noc i znowu nie pali.Psiknąłem mu trochę plaka i bez problemu odpalił.Na ciepłym silniku odpala bez problemu,nawet po 3 czy 4 godzinach od ostatniej jazdy. Po nocy pali tylko na plaka albo jak poluzuje nakrętki przy wtryskach.Wygląda na powietrze w układzie paliwowym,szukam wycieku i znajduję. Na przewodzie z filtra paliwa który zasila pompę wysokiego ciśnienia jest jak by szybkozłączka oznaczona strzałką (zaworek zwrotny?).Myślałem że to było przyczyną.Połączyłem filtr paliwa na wyjściu z pompą jednym przewodem omijając tą szybkozłaczkę ale i to nie pomogło.
    Dalej problem z odpaleniem po nocy. Zanim się paddam i pójdę do mechanika i podłączy pod kompa chciałbym jeszcze trochę powalczyć.

    Mam nadzieję że nie zanudziłem. Będę wdzięczny za wszelkie rady.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Auto masz w trybie awaryjnym. Po co odkrecasz wtryski w w ukladzie CR, to zbedne.Po wymianie filtra sam sie odpowietrzy , jest pompa w zbiorniku. Wszystkie czujniki podpiales? Szkod a,ze nie masz interfejsu i programu,sam bys podejrzal co mu nie pasuje. Przyczyn moze byc kilka, swiece grzeją?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Ducato 2.3
    Rocznik
    2006
    Dzięki Braval za zainteresowanie.
    Z tym odpowietrzeniem masz rację.Raz mi się udało to zrobić jak wymieniałem przewód z filtra paliwa zasilający pompę CR, ale to było na ciepłym silniku i moż dlatego tylko odpalił. Normalnie na zimnym jak go próbuję odpowietrzyć w ten sposób to nie chce zapalić. Świec jeszcze nie sprawdzałem bo wydaje mi się (może sie mylę) że jeśli by świece nie grzały, to nie chciał by odpalić nawet po tym jak luzowałem nakrętki na wtryskach.Dodam jeszcze że zauważyłem, że jak mu depnę gazu to kopci na czarno trochę.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Spróbuj na zimnym silniku, podgrzac swiece dwa lub trzy razy i wtedy zapalac...zobaczysz czy jest jakas poprawa.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Ducato 2.3
    Rocznik
    2006
    Nie pomaga. Zauważyłem jedną rzecz gdy go odpowietrzalem . W zagłębieniu gniazda gdzie siedzi trzeci wtrysk wydobywały się bąbelki powietrza gdy zgasiłem silnik. Było tam trochę paliwa które wyleciało przez nakrętki podczas odpowietrzania. Czy to była kompresja z cylindra? Wydaje mi się że ewentualne gazy poszły by pomiędzy pierścieniami a tuleja cylindra do skrzyni korbowej .

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Janek_1986 Zobacz post
    W zagłębieniu gniazda gdzie siedzi trzeci wtrysk
    Uszczelka pod wtryskiem do wymiany

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Ducato 2.3
    Rocznik
    2006
    To pewne,ale czy to może być przyczyną, że nie chce zagadać na zimnym silniku?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Nie . Nawet gdyby nie było kompresji na jednym garku to by zapalił
    Może wtrysk uszkodzony .Choć byłoby to dziwne.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Ducato 2.3
    Rocznik
    2006
    Nie daje mi jeszcze spokoju ta szybko złączka na przewodzie z filtra paliwa do pompy CR . Może to jest zaworek który zapobiega cofaniu się paliwa z pompy CR . Może paliwo się cofa z pompy i przy rozruchu nie ma wystarczającej ilości do odpalenia. Jeśli tak to miałby też problem z odpaleniem na ciepło?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Ducato 2.3
    Rocznik
    2006
    Co jest panowie? Nikt nie miał podobnego problemu?


 

Podobne tematy

  1. Bravo JTD- nie pali na zimnym
    Napisany przez kukcia122 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-04-2017, 12:42
  2. Ciężko pali na zimnym 1.9D
    Napisany przez pingwin_corp na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2016, 12:11
  3. 2.3 JTD na zimnym nie pali
    Napisany przez Utry na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-11-2013, 22:27
  4. Brava 1,4 12V słabo pali na zimnym silniku.
    Napisany przez Dyzio-00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-01-2012, 14:13
  5. Nie pali na zimnym
    Napisany przez sindbad na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2009, 16:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459nie-pali-na-zimnym-silniku-po-wymianie-rozrzadu-42753

po wymianie rozrzadu nie pali na plakunie grzeje ducato po wumianie pompy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl