Witam wszystkich, niedawno zakupiłem Ducato 2.3 130KM Euro6, ale od początku Turbo dziwnie słychać.
Auto ma również usunięty DPF, sprawdzałem i puszka rzeczywiście jest pusta, jest również usunięty z ECU.
Turbo jest po regeneracji, sprzedający dał mi na to papiery.

Ale przy obrotach od 1800 w górę jak rozkręca się turbina słychać taki lekki rezonans o niskiej częstotliwości, nie metaliczny, bardziej szum powietrza jakby.
A teraz najlepsze, po puszczeniu gazu z wyższych obrotach tak z 2500-3000 słychać przez sekundę syk powietrza, jakby z zaworu Blow-Off.

Czy jest to spowodowane brakiem wkładu DPF w puszcze czy to normalne w tej wersji turbo?
Gruszka turbiny jest sterowana podciśnieniem z elektrozaworu, działa to normalnie, nie zacina się.

Sprawdziłem cały dolot, wszystko trzyma jest szczelne, EGR też jest zaślepiony i wyprogramowany.

Sprawdziłem ciśnienia odczytane z Map Sensor to na wolnych obrotach 1,0-1,1 a przy 2500-2800obr wychodzi 2,3-2,5 bara. Na jałowym ciśnienie takie jak atmosferyczne.

Proszę o poradę, pozdrawiam