Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009

    Ducato nie reaguje na pedał gazu

    Witam z tym już się męczę od roku , objaw jest chwilowy i pojawia się tak szybko jak znika .

    W 90 % dzieje się gdy jest bardzo wilgotno na dworze nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik .

    W trakcie jazdy przestaje reagować na pedał gazu a raczej nie wskakuje na obroty ponieważ sam potencjometr pedału działa słychać wówczas inny ton silnika spalanie wzrasta widać że zaczyna dymić jakby nie mógł przerobić takiej ilości paliwa ale obroty na maksa 2.3-2.5 tyś.

    Radzę sobie w taki sposób że zmieniam z biegu i na bieg w zasadzie bez problemowo osiągam prędkość miastową wykorzystując tylko moment obrotowy .

    Przypadłość ta pojawia się np raz- dwa razy i później wszystko ok lub do ponownego odpalenia .Wystarczy zjechać odpalić na nowo i działa różnie 1 dzień , tydzień , miesiąc bez usterki.

    W ecu brak info o tym , przepływka zmieniona

    Silnik bez dpdfa oryginalnie (model bez dpf)

    Bardzo proszę o sugestie i pomoc w znalezieniu przyczyny.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    od ponad tygodnia ładna pogoda i wszystko działa prawidłowo - zauważyłem że zbiega się ta usterka z opadami deszczu lub dużej wilgotności (opadająca mgła na trasie). W zeszłym roku było podobnie latem wszystko ok .

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2017
    Skąd
    Kalety
    Wiek
    39
    Postów
    63
    Auto
    Ducato 3.0 Multijet
    Rocznik
    2015
    Obstawiam wiązke silnika. Mi przy wilgotnych i deszczowych dniach chodził na 3 cylindrach. Temat jest na forum. A nie wyświetla ci błędu?

    Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    To najdziwniejsze żadnych błędów . Ale chodzi ci o jakąś konkretną wiązkę (gdzie szukać)
    Dziś padało wczoraj też i od tamtego czasu wszystko działa .
    Ta usterka pojawiła się rok temu pojawia się zazwyczaj w wilgotne dni potrafi męczyć 2-3 dni po czym znika tak szybko jak się pojawiła .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Następna zajawka , wlałem środek na wtryski (znanej marki) i obudziłem bestię teraz nie ma dnia aby się nie krztusił .Może zbieg okoliczności - zazwyczaj zdarza się to na 1-2 biegu w okolicy 1,8-2,2 obr
    trwa chwilę 2-3 sekundy choć dziś zabrakło mocy na ok 5-6 sekund . koło wtrysków w miarę sucho ''jakaś lekka stara maź '' (dziś odtłuściłem - jutro , pojutrze sprawdzę )
    odłączyłem przepływomierz ale bez skutku (co ciekawe rok temu wysiadła przepływka i komp zareagował - dziś odłączyłem i brak check engine )
    w planach jeszcze odłączenie egr może się otwiera w tym zakresie i dławi .

    ogólnie jak się dławi bo takie mam odczucie to słychać inny ton silnika że chce , ale nie może spalanie wzrasta czyli dostaje info od przepustnicy czyli gaz (potencjometr sprawny).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jeszcze co zauważyłem dziwny zapach spalin - nie jak diesel tylko taki kwasowy -gryzący

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Jak wspomniałem ostatnio nie ma dnia aby się nie mulił -
    Egr odłączyłem komp żadnego błędu nie wyrzucił ? co mnie nie pokoi
    Nadal się dławi pytanie czy egr w takim położeniu stoi czy to nie on .

    Jakieś pomysły ?
    Gdzie jest moduł - komputer samochodu ? za bezpiecznikami ?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Matti_k7 Zobacz post
    Obstawiam wiązke silnika. Mi przy wilgotnych i deszczowych dniach chodził na 3 cylindrach. Temat jest na forum. A nie wyświetla ci błędu?

    Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
    Szukałem na forum , czy chodziło ci o temat : Szarpie podczas przyspieszania i włącza się check ?
    Objawy troche inne u mnie schodzi z gazu bez szarpania , ale do przejrzenia elektryka na pewno (nie zaszkodzi)
    Jeśli był temat inny to proszę podeślij linka .
    pzdr

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Wiązka przejrzana nie widać żadnych wad - trochę zaciekawiło mnie łączenie czy to firmowe ? jest ich parę i są trójnikami 1+2
    20181206_104032_resized.jpg

    oprócz tego na dzień dzisiejszy :
    Wymieniony pedał gazu , czujnik stopu .

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Witam na 99% problem rozwiązany
    Po raz pierwszy od dłuższego czasu jeździłem bez obawy że zaraz będę ruszał z prędkością żółwia .

    Objawy :
    chwilowa dziura w przedziale ok 1800-2000 obr wpadając w nią nie dawało depnięcie do dechy - jedyny ratunek to zmiana biegu i sunięcie na tych obrotach
    lub popuszczenie pedału gazu .
    pojawiało się to od roku sporadycznie ostatnio zbiegło się z zalaniem środka na wtryski efektem było codzienna walka z tą przypadłością .

    Po drodze wymieniłem potencjometr gazu , czujnik stopu , przejrzałem elektrykę do czasu gdy nie ruszyłem map żadnych błędów nie było tak jakby ecu przyjmował błędne wskazania za poprawne dopiero gdy go odpiąłem to zaczął sypać błędami nawet po podłączeniu . P0100 , P0095 , P0235

    Sprawdza - czujnik MAP
    20181209_102956_resized.jpg 20181209_103634_resized.jpg20181209_103634_resized.jpg

    Jako że nie miałem nic do stracenia - ani nie miałem pod ręką spray-u to wyczyściłem go miękkim pędzlem wpierw i na przemian mocząc w kieliszku z benzyną ekstrakcyjną
    Udało się na tą chwilę

    Przed pokazywał w zamrożonych ramkach zero przepływu oraz - 40 stopni błąd również wyrzucał od przepływomierza choć po czyszczeniu map już nie wyrzucał .

    Auto odżyło dawno nie miało takiej mocy od startu oczywiście nie przerywa


    Mam nadzieje że objawy się komuś przydadzą .

    Lepiej czyścić sprayem do tego przeznaczonym i czyścić regularnie np raz w roku a nie czyścić jak się zawali bo może już być po .
    Najlepiej jeszcze zając się czyszczeniem całego układu egr przepustnica itp ale to na wiosnę

    Pozdrawiam

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    NIESTETY temat wciąż aktualny - dziś objawy znów wróciły

    Jestem w kropce ponieważ wymieniłem na nowego map-a a i tak objawy są, na trasie jak się nagrzeje można to wyczuć
    Nawet na postoju jak dam gaz na maksa to dochodzi do 3tyś po chwili rusza dalej a czasem schodzi z obrotów. oczywiście nie za każdym razem .Jak jest zimny to żyleta.
    podczas ruszania tak przy ok 2,2 tyś spadają obroty , rośnie spalanie na listwie (common rail injection presure) schodzi ciśnienie załóżmy 70000 na 1100 kPa
    Temperaturę , przepływ pokazuje prawidłowo.Do tego gryzący zapach spalin co w przypadku sondy lambda by się sprawdziło.


    objawy pasują również do sondy lambda ale jej nie mogę znaleźć ? spędziłem dobrą godzinę pod autem i brak sondy - wejścia do niej ani na kolektorze ani na kacie .

    Ma może ktoś pomysł gdzie go szukać - już od googlowania to wyskakują mi bzdury (dziękować algorytmowi google)

    Bardzo proszę o info gdzie jest czujnik lambda w silniku 2.2 multijet 100 ducato lll 100km
    Ostatnio edytowane przez tomsonPoznań ; 13-12-2018 o 18:01

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 styczeń 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Ducato 2.2 multijet 100
    Rocznik
    2009

    Ducato

    Problem rozwiązany? I mnie pojawiło się wczoraj to samo... szukam jakiś porad od czego zacząć...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Cześć Przemek , z przyjemnością się podzielę wiedzą .Nie pisałem ponieważ tym razem chciałem mieć pewność że znalazłem usterkę .Proponowano mi usługę naprawy przy zapewnieniu że to katalizator (naprawa ok 750-850 zł)

    Jako że miałem też sugestie wraz z propozycją że to wtryski koszt od 1200 zł do ? 2000 , 3000 tu też odmówiłem .

    okazało się w moim przypadku że to uwaga ! uszczelka a raczej oring w regulatorze ciśnienia paliwa za ok 0,70 groszy

    1.jpg2.jpg3.jpg

    Tak jak na fotkach mój oring był przyciaśnięty w kazdym razie tak wyglądał - po wymianie odrzył - brak błędów -brak samej usterki .
    Wymieniłem oring ten mniejszy , ten większy oraz uszczelkę .
    Wymiary oringów jak dobrze spisałem : 13x2 oraz 19x2,5 + uszczelka

    Daj znać czy zadziałało ?

    Pozdrawiam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Pamiętaj że montując z powrotem przesmaruj oring ropą i nie wciskaj na wprost tylko kręcąc , (ktoś kiedyś popełnił ten błąd i chyba dla tego mój oring po czasie się obudził)

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 styczeń 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Ducato 2.2 multijet 100
    Rocznik
    2009
    Dzięki za podpowiedz, jeszcze w tym tygodniu się tym zajmę i sprawdze wrazie coś będę pisał jak to wyglądało u mnie

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    93
    Auto
    ducato multijet 100 Puma
    Rocznik
    2009
    Cześć , udało się ?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 styczeń 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Ducato 2.2 multijet 100
    Rocznik
    2009
    Cześć. Tak.
    Mój pod 2 dniach przestał całkiem odpalać. Na początku wyglądało na immo. Lecz po głębszym zagłębieniu się wyszło ze padł sterownik silnika. Wymiana + programowanie i wszystko chodzi jak powinno

    Również te problemy z pedałem gazu tez zniknęły bus dostał nowe życie
    Ostatnio edytowane przez PrzemekWawa ; 01-02-2019 o 02:03 Powód: Nie dopisanie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 31-08-2017, 14:31
  2. Pedał Gazu
    Napisany przez piotrek547 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-07-2017, 20:57
  3. Bravo I, 1.9 JTD nie reaguje na pedał gazu
    Napisany przez Paweł_96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-10-2016, 22:22
  4. Silnik - naciskam pedał gazu i silnik nie reaguje
    Napisany przez igor.grochowski na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-09-2016, 22:38
  5. obroty wzrastają i pedał gazu nie reaguje
    Napisany przez chroszcz na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-05-2015, 20:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-nie-reaguje-na-pedal-gazu-42767

fiat ducato nie reaguje na gazfiat Ducato 2 2 check brak reakcji na gazducato 2.3 odcina brak reakcji na gazducato nie wchodzi na obrotyfiat dukato nie wchodzi na obrotyducato 2.3 jtd nie reaguje na gazfiat ducato 2.2 multijet brak reakcji na gazducato 2015r 2 3 nie reaguje na gaz zimnyducato brak reakcji na gazfiat ducato nie wchodzi na obrotyfiat ducato 2.3 brak reakcji na gazfiat ducato nie przyjmuje gazupeugeot boxer czasem nie reaguje na pedal gazudukato pedal gazu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl