Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2017
    Skąd
    Wiek
    38
    Postów
    2
    Auto
    Ducato 2.3 150 MultiJet
    Rocznik
    2013

    Unhappy Ducato - mega problematyczne

    Witam piszę pierwszy post, więc witam wszystkich..

    Otóż jedno z moich Ducato 2.3 150kM 2013r. ma mega dziwną przypadłość. Otóż po postoju po nocy auto odpala bez problemu, ale po 20sek. zaczyna lekko/mocniej ( zależy od temperatury na zewnętrznej ) dymić i nierówno pracować. wszystko ustaje jak auto tylko załapie temperaturę +/- 70c.
    W aucie jest wycięty DPF przez profesjonalną firmę, w komputerze również jest wyłączony.


    Zmieniony silnik ( używany kupiony z wtryskami ) według Delphi pokazuje że 3 wtryski chodzą idealnie jedne lekko, lekko odstaje od normy, podmienilśym wtrysk - żadnych zmian.

    Jednen z mechaników na oprogramowaniu CEDIF ( czy jakoś tak ) zauważył błąd * Czujnik ciśnienia różnicowego i stwierdza że to czujnik na DPF i to dlatego bo ponoć po wykasowaniu wszystko wraca do normy. na chwilę a następnie znów zaczyna dymić. Do momentu podwyższenia temperatury silnika.
    Zabrałem auto z powrotem do warsztatu od DPF podłączają Delphi na wszystkie sposoby błędu nie widzi. wszystko jest ok, według programu.
    I każą mi wymieć ten jeden wtrysk. teraz go podmieniłem i wiem że jutro znów usłyszę z dwóch warsztatów że Komputer źle zrobiony drugi że wtryski lub "Nie wiem" i kolejne bajeczne teorię.

    Mi osobiście już siły na to brakuje ponieważ jedni ( dokładnie 3 mechanicy ) twierdzą że wtrysk, a drugi uparł się niemiłosiernie na źle usunięty DPF.
    Na pytanie, dlaczego wyciąłeś DPF ?! odpowiedź prosta 3000km w trybie awaryjny powrót do domu mnie przekonał.

    Miałem dwie szalone teorie:
    * Uszkodzona głowica - która się uszczelnia jak złapie temperaturę - płynu ze zbiornika nie bywa, nie jest brunatny nie czuć spalinami.
    * Uszkodzona świeca żarowa - to wykluczyłem bo komputer by wywalił błąd natychmiast

    Na pytanie, dlaczego wyciąłeś DPF ?! odpowiedź prosta 3000km w trybie awaryjny powrót do domu mnie przekonał.
    Może ktoś ma jakiś pomysł na to lub może polecić jakiś "Kozacki" warsztat w Łodzi lub okolicach od fiatów - nadmienię że auto jest 3.20 wysokie i nie wszędzie wejdzie.

    I teraz w skrócie co było zrobione:

    Regenerowana turbina
    Nowa pompa wysokiego ciśnienia
    Nowa listwa wtrysków
    Chyba wszystkie elektrozawory i czujniki w aucie
    pomierzone przepływy na pompie
    Podmieniony komputer
    I wiele innych części czego już nie pamiętam, a było tego naprawdę sporo.

    Może ktoś ma jakiś pomysł na to lub może polecić jakiś "Kozacki" warsztat w Łodzi lub okolicach od fiatów - nadmienię że auto jest 3.20 wysokie i nie wszędzie wejdzie.

    Wiem że czepiam się szczegółów, w końcu to 2 min. i koniec dymienia, ale samochód chce sprzedać i klienci odmawiają jak widzą że zaczyna dymić. A auto jest w specjalistycznej zabudowie i klientów na takie auto jest jak na lekarstwo.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2016
    Skąd
    Łuków
    Wiek
    41
    Postów
    65
    Auto
    Ducato 2,3 130KM 2015r, Doblo 1,9 MultiJet 2007r
    Rocznik
    2015
    dpf od czegos musial sie zapchac, obstawiam lejacy wtrysk - wymien, koszt nie jest duzy (placilem 750zl brutto w Intercarsie)

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2017
    Skąd
    Wiek
    38
    Postów
    2
    Auto
    Ducato 2.3 150 MultiJet
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał damianio Zobacz post
    dpf od czegos musial sie zapchac, obstawiam lejacy wtrysk - wymien, koszt nie jest duzy (placilem 750zl brutto w Intercarsie)


    Wtrysk podmieniłem, bez zmian.
    Poza tym dlaczego nie dymi od samego początku, tylko zaczyna po chwili ( 30-40sek) silnik nierówno pracuje, auto rozgrzewa się problem znika.

    Brak DPF też nie może być problemem bo dymił by cały czas.. a on po rozgrzaniu nawet dymka nie puści... można go gazować do 4tys. i nawet się nie zająknie.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    73
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    skoro padł pdf to któryś z czujników fałszował = zwykle są dwa 1 przed i 1 za pdf = mierzą temp i ciśnienie = różnie w różnych markach aut.
    Obejście filtra ma sens ale czujniki nadal coś szczytują i możliwe że remap działa dopiero po osiągnięciu jakiejś temp. np. 300 stp.C bo tak zaczyna działać ekologia ale zanim do tej temp. dojdzie nie wiesz jak się zachowuje auto - tym bardziej że podejrzewam żle działający któryś z czujników i komputer auta próbuje to skorygować pracą silnika.

    To moja teoria ale tak na szybko, natomiast ktoś przed wycięciem powinien spróbować ręcznie wypalić pdf i na rozgrzanym układzie zdiagnozować odczyty i ewentualne korekty komputera. po remapie masz tylko jedną zagadkę więcej = jak ten remap działa i kiedy bo na pewno nie od 1-szej sec. po uruchomieniu !!!

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2018
    Skąd
    opole
    Postów
    1
    Auto
    ducato 2,3
    Rocznik
    2013
    Witam wszystkich pisze pierwszy raz.
    Czy problem został jakoś rozwiazany? Mam ten sam przypadek.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2018
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    DUCATO 3.0 CNG
    Rocznik
    2011
    Wiadomo coś?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2019
    Skąd
    Gorzow wlkp.
    Wiek
    41
    Postów
    4
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2012
    Panowie wyjasnilo sie cos w temacie?


 

Podobne tematy

  1. Mega wielki problem !
    Napisany przez Feliks96 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-11-2016, 22:28
  2. Siena 1.6 16V Mega Spalanie
    Napisany przez Dydek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 29-03-2015, 22:11
  3. Problematyczne palio
    Napisany przez Pussy_Wagon_Palio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-01-2015, 20:44
  4. Brava 1.2 - Marchewka - Mega problem
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 06-01-2015, 22:52
  5. Mega spalanie 45L = 460km
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 05-07-2012, 18:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-mega-problematyczne-35779

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl