Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez navimike

Temat: Ducato MAXI 2012 - zawieszenie - wymiana resorów na pneumatyczne  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012

    Ducato MAXI 2012 - zawieszenie - wymiana resorów na zawieszenie pneumatyczne

    Witam,

    Mam Ducato Maxi z 2012 roku. Po polsku to się chyba nazywa platforma (ale nie jestem pewien), po włosku piannale - w każdym razie stoi na niej niskopodłogowy kontener.

    Dla komfortu chcę dołożyć poduszki pneumatyczne do oryginalnego zawieszenia. Zalety zna chyba każdy. Ale teraz do głowy przyszło mi jeszcze jedno rozwiązanie - możliwość wymiany oryginalnego zawieszenia na resorach na pneumatyczne, fabryczne. Pomijając oczywiście potencjalną awaryjność, podstawową zaletą będzie możliwość obniżenia krawędzi załadunku. I niewykluczone, że również zbicie kilku kg z wagi samochodu (wzmocnione resory + dołożone poduszki w stosunku do oryginalnych poduch). Co nie jest w moim przypadku bez znaczenia.

    Czy ktoś bawił się w taką operację? Szukając po portalach i szrociarzach trafiają się kompletne zestawy. Przynajmniej z nazwy.

    Czy jest możliwość dodania z MESa pneumatycznego zawieszenia do komputera pojazdu?
    Co powinno być w komplecie?
    Czy zawieszenie różni / nie różni się w zależności od budy? W sensie blaszak + platforma nie jest / jest dokładnie takie samo, jak w przypadku ramy?
    Czy jest to plug and play? Czy wymaga przeróbek w konstrukcji?
    Rozumiem, że do oryginalnego kompresora nie można podłączyć węża, żeby sobie dopompować koła?

    Liczę na konstruktywną dyskusję, więc osoby mające ochotę napisać 'po co ci pneumatyka, olej to', 'resor to resor', 'to się ciągle psuje' itp. niech idą do kolejnego tematu. Dziękuję.

    Jak ktoś z jakiegoś powodu zamieniał w drugą stronę, to też proszę o dołączenie do konstruktywnej dyskusji. A jak ktoś rozważa taką opcję teraz... To już go lubię Myślę, że znajdziemy dużo wspólnych tematów.
    Ostatnio edytowane przez Raffa ; 28-01-2022 o 18:56



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2015
    Skąd
    Białystok
    Postów
    9
    Auto
    Ducato 3,0
    Rocznik
    12.2009 160KM
    odpowiedź na pytanie co powinno być w komplecie:
    System składa się z:
    - dwa resory pneumatyczne,
    - moduł ASU (Air Supply Unit): elektryczna sprężarka powietrza wraz z zaworami, elektroniczna jednostka sterująca (ECU) oraz uchwyt montażowy ułatwiający instalację modułu,
    - zbiornik w komplecie z uchwytem montażowym,
    - dwa czujniki poziomu umieszczone między nadwoziem a tylną osią (przy kołach) wraz z napędami,
    - rura ssąca z filtrem powietrza,
    - trzy linie powietrzne (w różnych kolorach dla ułatwienia identyfikacji),
    - do osłony przeciwbryzgowej,
    - dedykowana wiązka przewodów,
    - górna poprzecznica do mocowania elementów systemu,
    - na wędzisku Panharda,
    - dwie resory ćwierćeliptyczne z siodłami resorowymi,
    - oś z mocowaniem pręta Panharda,
    - dwa odboje,
    - dwa amortyzatory,
    - stabilizator poprzeczny,
    - tablica rozdzielcza z dwoma przyciskami chwilowymi,
    - Panel przyrządów NQS w stylu Komfortu z kontrolką i odpowiednimi komunikatami.
    Raffa lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    @navimike dzięki za informacje

    ECU, tablica z przyciskami pewnie do ogarnięcia, z wiązką pewnie w cholerę roboty przy wydłubywaniu z rozbitka. Ale panel przyrządów NQS w stylu komfortu? domyślam się, że chodzi o wyświetlacz? to pewnie u mnie nie do ogarnięcia...


    Fajnie byłoby wydłubać samą mechanikę i pneumatykę i włożyć do siebie, ale zaletą takiego gotowca jest automatyka. A tak musiałbym sam ciągle pilnować ciśnienia

    Chyba skończy się na zwykłych dołożonych poduszkach...

    Kolejne pytanie - czy zostawiać dwa pióra w resorach? Czy ograniczyć się do jednego? Mam wersję MAXI.


 

Podobne tematy

  1. SCUDO II Zawieszenie Pneumatyczne
    Napisany przez Nikolas2010 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-05-2023, 22:32
  2. Nie działa pneumatyczne zawieszenie. Błąd C1026
    Napisany przez radek00 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-10-2022, 11:04
  3. Ducato 3.0 zawieszenie pneumatyczne dobija na 2-3razy
    Napisany przez mario2019 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-11-2019, 22:40
  4. Ducato Maxi.
    Napisany przez Pawcio1978 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-04-2013, 11:08
  5. Ducato Maxi vs Sprinter Maxi
    Napisany przez ubek na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-03-2010, 18:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-maxi-2012-zawieszenie-wymiana-resorow-na-pneumatyczne-49873

fiat ducato poduszki pod piora

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl