Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2023
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Ducato L4H2 2287ccm
    Rocznik
    2015

    Ducato 35 L4H2 2015 r. furgon - przeróbka na maxi?

    Dzień dobry wszystkim,
    posiadam Ducato 2.3 furgon, silnik 2.3 130 KM, model identyfikowany jako Ducato 35, rocznik 2015. Kupiłem go jako bazę na kampera i pomalutku zamierzam startować z projektem. Priorytetem była zdrowa buda, trafiłem na zadbany egzemplarz, wewnątrz i na zewnątrz blacharsko i lakierniczo igiełka (z drobnym minusem - ale to już ośmioletnie auto). Z wad to na pewno fakt, że nie jest to model maxi. No właśnie, chciałbym się Was, drodzy forumowicze poradzić.

    1. Czy można zmienić aktualne 15" koła na szesnastki z maxi bez większych przeróbek? Sądzę, że tak, bo nadkola na to oczywiście pozwalają, no i przy obecnych prędkościomierz strasznie zawyża (przy licznikowych 100 km/h GPS pokazuje 88-89 km/h) - więc przypuszczam, że po założeniu szesnastek wskazania będą sporo bardziej precyzyjne, więc w tym obszarze niczego nie trzeba będzie zmieniać/przeprogramowywać.

    2. Maxi oznacza też inny układ hamulcowy, który chciałbym oczywiście założyć - ale czy różnica dotyczy tylko tarcz, zacisków i klocków, czy także pompy hamulcowej, ABS-u, etc.?

    3. Zawieszenie tylnej osi w maxi ma inne (podwójne) resory - to nie problem jak mniemam? Po prostu wyjmujemy standardowe i zakładamy "te wzmocnione"?

    4. Co z tylną osią? Jest taka sama w maxi?

    5. O czym jeszcze muszę pamiętać, co jeszcze muszę wymienić?

    6. W aucie docelowo wylądują też poduszki pneumatyczne, bo zabudowa kamperowa będzie ciężka (bez zaskoczenia). W razie czego, to mogę pneumatykę montować jeszcze przed powyższymi przeróbkami, czy lepiej poczekać, aż wszystko co powyższe zostanie wykonane?

    O dziwo, w Internecie nie natknąłem się na podobną problematykę. Prosiłbym o merytoryczne rozwianie wyżej opisanych wątpliwości.
    Ostatnio edytowane przez koral2287 ; 08-09-2023 o 15:47



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2023
    Skąd
    Wawa
    Wiek
    43
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3 Multijet
    Rocznik
    2012
    Cześć, nie odpowiem na te pytania ale mam takie auto jak twoje i też go na campervana przerabiam l4h2. Jak Ci idzie, co już zrobiłeś? Powiem Ci że roboty jest jak przy budowie chałupy.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2023
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Ducato L4H2 2287ccm
    Rocznik
    2015
    To dopiero początki, chciałbym najpierw ogarnąć tego typu techniczne rzeczy, żeby później nie okazało się, że jakiś element zabudowy będzie mi przeszkadzał podczas modyfikowania zawieszenia (planuję umieszczenie zbiorników na wodę w dolnej części podwozia - więc zwłaszcza to może być problemem). Najpierw pneumatyka i ogarnięcie zawieszenia, dopiero później zabudowa.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Jak chcecie ogólnie dyskutować o przeróbce, to jakiś czas temu założyłem właśnie dedykowany takim ogólnym dyskusjom wątek

    https://fiatklubpolska.pl/ducato-iii...pervana-51655/

    Zapraszam

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Doblo 1.3
    Rocznik
    2005
    Nie wymieniałbym na twoim miejscu całości. Roboty kupa i częsci masa. Weź na przykład przód - amortyzator, zwrotnica, piasta, łozysko, tarcza zacisk, felga, opona.
    Są dostępne felgi 16" pasujące na Twoja piastę. i założyłbym tylko felgi z oponami. A co do tyłu - zmieniłbym tylko resory i ew. dołożyłbym poduchy. A zaoszczędzone pieniądze włożyłbym w zabudowę wnętrza.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Masa to zabudowy, w dodatku bardzo duża. I o to chodzi. I o to, żeby samochód z łatwością sobie z nią radził. Nie tylko na autostradach.

    @koral2287 kiedyś znalazłem informację, że Maxi w części krajów Europy wychodziły z DMC 4000 i 4500 kg, a do 3500 były zwykłe. Ale chyba założyli, że w PL i tak będą je przeładowywać albo że drogi do d**y Albo jedno i drugie... i takim sposobem mamy Maxi z DMC 3500 kg.

    Wg mnie to może być warte zachodu, właśnie ze względu na większą wytrzymałość i trwałość elementów. Pytanie tylko, czy robić to teraz, czy zaczekać aż coś sie posypie. Akurat z przodu zabudowa nic Ci nie komplikuje. A tył, skoro i tak chcesz dokładać poduszki, to wg mnie lepiej zrobić od razu, teraz, znaczy za jednym zamachem

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2023
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Ducato L4H2 2287ccm
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał b8tz
    Weź na przykład przód - amortyzator, zwrotnica, piasta, łozysko, tarcza zacisk, felga, opona.
    Oooo, kolega widzę zna konkrety dotyczące różnic O to mi właśnie chodziło. Cóż, masz rację, jeżeli to faktycznie aż tyle jeżeli chodzi o przód, to chyba podarowałbym sobie. Większe koło zrobi robotę, kamper z założenia będzie użytkowany dużo delikatniej, niż typowy dostawczak, więc może śmiało jeździć na dotychczasowych elementach.

    Cytat Napisał b8tz
    A co do tyłu - zmieniłbym tylko resory i ew. dołożyłbym poduchy. A zaoszczędzone pieniądze włożyłbym w zabudowę wnętrza.
    Cytat Napisał Raffa
    A tył, skoro i tak chcesz dokładać poduszki, to wg mnie lepiej zrobić od razu, teraz, znaczy za jednym zamachem
    Też tak sądzę. Wymiana resorów z tyłu to nie problem, poduszki i tak planuję założyć, żeby nie szorować "brzuchem" po ziemi przy kompletnej zabudowie. Dziękuję za te opinie i sugestie. Tematu nie wygaszam, może ktoś jeszcze dorzuci coś ze swojego doświadczenia.


 

Podobne tematy

  1. [KUPIĘ] Ducato furgon L4H2 od r. 2014.
    Napisany przez SzymonK na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-11-2018, 18:34
  2. Ducato L4H2 Maxi 2015r 2,3 130KM
    Napisany przez damianio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-09-2017, 10:26
  3. Ducato L4H2 2015r idealny na campera
    Napisany przez damianio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-05-2017, 15:14
  4. Sprzedam Ducato L4H2 MAXI 2015r 2,3 130KM
    Napisany przez damianio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-01-2017, 12:16
  5. Ducato Maxi vs Sprinter Maxi
    Napisany przez ubek na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-03-2010, 18:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-35-l4h2-2015-r-furgon-przerobka-na-maxi-52954

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl