Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2016
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    35
    Postów
    71
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2014

    Ducato 3.0 mjet 2011 dołożenie i aktywacja tempomatu

    Witam serdecznie,
    Posiadam Fiata Ducato 3.0 mjet 2011r., niestety nie posiadam w nim tempomatu.....
    Mam pytanko:
    Dużo jest komplikacji z samodzielnym dołożeniem aktywacją tempomatu?
    Trzeba zakupić manetkę, ale czy coś jeszcze?
    Zamówiłem EML wraz z oryginalnym softem Multiecuscan więc ewentualna aktywacja nie byłaby problemem.
    Proszę o jakieś wskazówki.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    384
    Auto
    Tipo 1.4
    Wpierw sprawdź czy masz wiązkę przewodów z wtyczką, jeżeli masz auto z polskiego salonu to Fiat mógł przyoszczędzić. Jeżeli masz to jest to kwestia dołożenia manetki, która pasuje (jest taka sama) z Fiat Idea/Musa. Podejdzie nawet ze Stilo, ale wyglądem będzie odbiegać. Schemat kostki od tempomatu jest dość prosty. Zwarcie pinów 2 i 4 powoduje aktywację na desce kontrolki od niego. Tutaj na forum poszukaj, jest temat w którym jest schemat. Jezeli masz wiązkę to będzie Plug&Play.

    Edit, znalazłem http://fiatklubpolska.pl/ducato-iii-459/tempomat-ducato-potrzebna-pomoc-schemat-26277/
    Ostatnio edytowane przez wpfiat ; 28-06-2016 o 06:49

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2016
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    35
    Postów
    71
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2014
    Auto z Polskiego salonu więc pewnie bez wiązki....

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2020
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    44
    Postów
    1
    Auto
    ducato 2.3 euro5
    Rocznik
    2012
    Witam mam pytanie czy idzie jakoś łatwo aktywować tempomat w ducato euro5 2012 ?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2018
    Skąd
    wielkopolska
    Wiek
    64
    Postów
    9
    Auto
    ducato250-130KM
    Rocznik
    2012
    Po zamontowaniu manetki trzeba ją aktywować programem i to wszystko,

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Podpowiedzcie proszę jak w mes aktywować tempomat? Czy trzeba zmieniać bajty w konfiguracji czy jest jakieś menu w którym to można zrobić.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Koledzy, w którym miejscu powinna być ta wtyczka do podłączenia tempomatu? Na razie nie udało mi się zdjąć osłony kierownicy, zaglądam tylko po lekkim odchyleniu jej z lewej strony, bo śrubki wkręcał i wykręcał chyba jakiś kowal, dwie puściły, jednej nie było, a czwarta ma rozwalony łepek
    Głęboko jest schowana? o coś zaczepiona, czy wisi luzem?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2018
    Skąd
    WLKP
    Postów
    130
    Auto
    3.0 (177KM) Diesel 130KW
    Rocznik
    2012
    ten film powinien Tobie pomóc.Nie jest to co prawda Euro 5 ale bardzo podobnie.

    https://www.youtube.com/watch?v=8hnCL2fASM0

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Hej,

    dzięki za link.

    Bardzo ciekawy jest też zamieszczony tam link do camperteam.pl. Natomiast - zanim cokolwiek zrobię, chcę się dopytać w kwestii nomenklatury. Ludzie piszą 3-pin, lub 5, 6.
    Ja mam w kupionej manetce tylko 3 piny, natomiast gniazdo jest 6-pinowe. I moje pytanie dotyczy właśnie tego, czy 3-pin oznacza 3 piny, czy wtyczkę 3-pinową, jeśli w ogóle takie były.
    Moje ducato ma Euro 4, ale jest z 2012, więc z ciemną deską. Wg dokumentacji handlowej były takie same wersje silnikowe z EURO 5.

    Na camperteam koleś pisze o 4 przewodach + zasilanie (czyli 5), ale ma podpięte 6 przewodów do 6-pinowej wtyczki.
    Na podlinkowanym przez Ciebie filmiku koleś ma wtyczkę 6-pinową, niestety cały czas bawi się tą wtyczką jak k****m i nie jestem w stanie policzyć, ile przewodów do niej dochodzi. Na pewno więcej niż 3.
    Oba samochody mają jasną deskę.

    EDIT: udało mi się rozebrać osłonę kierownicy. Wtyczki brak.
    Dotarłem do kilku filmików na YT po niemiecku, i z jednego z nich do ciekawego wątku na niemieckim forum:

    https://www.ducatoforum.de/forum2018...sten/&pageNo=1

    Są tam schematy, instrukcje podłączenia, instrukcje ciągnięcia kabli, typy złączek, które można / trzeba zamówić, żeby to było profesjonalnie zrobione.

    Natomiast ja nadal nie wiem, czy do mojego silnika jest możliwe podłączenia tempomatu i jeśli tak, to którego
    Tempomaty są trzy - w tym jeden z ogranicznikiem prędkości.
    Starszy z wtyczką 6 pinową z podłączonymi 5 pinami do modeli EURO4.
    Nowszy z tą samą wtyczką 6 pinową, ale z 2 (tempomat) lub 3 pinami (tempomat+ogranicznik) do modeli EURO5 i EURO6. Te mogą być stosowane zamiennie. Podobno w tych samochodach występowały też dwa rodzaje pedałów gazu, z czego jeden pozwalał na zmianę ustawień ogranicznika poprzez kick-down. Ale ogranicznik może też działać z pedałem bez kick-downu.

    Jeśli znajdę jakieś dodatkowe informacje, to się podzielę

    EDIT2:
    Udało mi się potwierdzić, że do przedliftowego 3 litrowego Ducato NaturalPower były montowane tempomaty. Do poliftowych modeli można zamówić tempomat z ogranicznikiem prędkości. To oznacza tylko tyle, że zamówiłem złą manetkę. Jest z ogranicznikiem, na czym mi zależało. Tak czy inaczej, zostało mi chyba sprawdzić, czy piny, do których w dieslach podłącza się tempomat mam puste. I zamówić dobrą manetkę 5 pinową, żeby sprawdzić, czy to działa.

    Albo dotrzeć do forów włoskich, na których być może ten samochód będzie częściej opisywany.
    Ostatnio edytowane przez Raffa ; 01-11-2021 o 23:54

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2021
    Skąd
    częstochowa
    Wiek
    55
    Postów
    8
    Auto
    ducato3.0
    Rocznik
    2006
    dokładałem tempomat i dorabiałem wiązkę manetkę założyłem od fiata croma 6pin jedynym drobiazgiem to trzeba było poprawić prowadnice do manetki bo ducato ma dłuższe i manetka nie chciała kliknąć w pająku


 

Podobne tematy

  1. Nie działają wycieraczki w DUCATO 2011
    Napisany przez cooljack na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 08-01-2020, 23:22
  2. Ducato III 2.3 MJET 2012r CZUJNIK DPF!!!
    Napisany przez NEOSSS na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 11-02-2015, 15:02
  3. lampka tempomatu aktywacja bez karty kodowej
    Napisany przez maly07071989 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 10-10-2014, 21:08
  4. ducato 2011 2.3 150KM błąd P2453 P2454 P2002
    Napisany przez tartale na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-03-2014, 12:48
  5. AKTYWACJA/DEAKTYWACJA pasy...?
    Napisany przez deny22221 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 29-01-2013, 18:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-3-0-mjet-2011-dolozenie-i-aktywacja-tempomatu-33110

ducato tempomattempomat fiat ducato 3.0fiat ducato tempomatfiat ducato dolozenie tempomatudicato dolozenie mametki tempomatuducato dolozenie manetki tempomatu site:fiatklubpolska.plducato 2014 tempomat schemafiat ducato aktywacja tempomatu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl