Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    54
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008

    Ducato 3.0 mj, 180 KM, 2012 r, błąd P 2563 czujnik mocy turbiny

    Ducato 3.0, 180 KM z 2012 r, 130.000 km w stanie awaryjnym. Wyświetla błąd P2563. W serwisie oznajmili, że może wiązka lub jeden z trzech czujników turbiny. Z innych źródeł i na innych forach znalazłem, że najczęściej przyczyną jest czujnik chwilowego zwiększenia mocy turbiny. Umieszczony jest w ''metalowej gruszce'' przy turbinie. Przerabiał to ktoś ? Na marginesie, dostęp do turbiny (może z braku wiedzy i doświadczenia) bardzo ciężki. Dziękuję i Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    54
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    W końcu problem rozwiązałem. Ducato śmiga jak dawniej.
    Przyczyna: aktuator, potocznie "gruszka turbiny" a dokładnie czujnik Honeywell o nr 769 566 0005 w niej zamontowany - zagnieciony blaszkami (czarny). Jest, lub będzie to problemem wszystkich samochodów posiadających ten czujnik, zamontowany w sposób jak na zamieszczonym zdjęciu - czyli zagnieciony blaszkami. Nad gniazdem widać spory odcinek z brakiem blaszki. I w tym miejscu właśnie czujnik nie dolega odpowiednio do płaszczyzny mimo uszczelniacza - nabierając wodę. Nasuwa się pytanie - jak to możliwe że woda jest w środku skoro czujnik zamontowano ''do góry nogami''. Odpowiedź: ''gruszka'' posiada jedną komorę a nie dwie jak sugerowało kilku mechaników. Połączona jest z górnym zaworem zamontowanym pod podszybiem i pracuje na podciśnieniu (trzeba mieć nie lada płuca żeby przesunąć wodzik gruszki wciągając powietrze). Skoro nie małe podciśnienie, słabe doleganie czujnika we wspomnianym miejscu, jedna komora, = woda w środku.
    Wymiana kompletu, czyli czujnika z gruszką, zaleczy problem na jakąś następną chwilę - według mnie, gdyż uważam połączenie jako błąd fabryczny. Ja rozgiąłem blaszki, odtłuściłem powierzchnie przylegające benzyną ekstrakcyjną, zamontowałem nowy czujnik z użyciem kleju Sikaflex 11fc, zagiąłem blaszki i nałożyłem kolejną warstwę kleju w miejsce przylegania zakrywając klejem blaszki. Odczekałem 24 godz. aby klej dobrze związał. Nic się nie przestawia i nic nie trzeba ustawiać, żadnych kalibracji. Check engine nie zaświeca się po odpaleniu silnika
    Czytałem, że w następnych rocznikach zmieniono mocowanie nieszczęsnego czujnika (prawdopodobnie jest przykręcony za pomocą śrub). Moja 3-litrówka jest niestety z 2012r. Przyjemnego majsterkowania
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    1
    Auto
    Jumper 3.0
    Rocznik
    08.2012
    Niestety Twoja informacja jest bledna gdyż po wielu testach tych zaworów woda nie dostaje sie pod uszczelka miedzy gruszką a czujnikiem tylko przez zle zrobiony uklad pocisnienia i to ze zakleiles nic nie pomoże za pol roku może dluzej znow czujni ulegnie uszkodzeniu. Sam u siebie juz go 2 razy wymienialem.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    54
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Kolego Slavekhdi, może masz rację. Pozwoliłem sobie opisać przyczynę tak, jak po swojemu to rozgryzłem, bazując na śladach napotkanych podczas demontażu. W miejscu przylegania (opis - tekst z 03 stycznia) widać było brak docisku, i co ważne ślady korozji. Osobiście uważam, że przy szczelnym połączeniu nie ma mowy o wymianie powietrza, co dopiero o wnikaniu wody, podkreślam - według mnie. Przyjrzę się jeszcze wnikliwie górnemu zaworowi, czy jest w stanie podać wodę wężykiem do "gruszki". Zapomniałem wcześniej dodać, że właśnie tym wężykiem zaaplikowałem 15 ml oleju do zaworu (patent który sprawdził mi się z przepustnicą). Więc zawór pracuje zanurzony w oleju co chroni go przed korozją. Za jakiś czas sprawdzę czystość tego oleju. Jeżeli będzie kawa z mlekiem, twoja teoria będzie słuszna. Nie omieszkam o tym napisać. Na tę chwilę cieszę się że udało mi się pokonać usterkę. Pozdrawiam.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Ełk
    Wiek
    47
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Ducato 3,0 jtd
    Rocznik
    2012
    Mam podobny problem mam Ducato 2012 r 3,0 180 KM stracił moc diagnoza serwisu jakiś czujnik ,po wymianie było to samo wymiana turbo w turbinie były zacięta geometria i połamane łopatki wymieniłem wsadziłem i to samo turbo pracuje jak by na pół gwizdka

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,870
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    A w jakim stanie jest układ sterujący turbiną Sprawdź jeszcze EGR.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2015
    Skąd
    Glucholazy
    Wiek
    50
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 3.0 Multijet
    Rocznik
    2012

    Witaj

    Cytat Napisał pinio Zobacz post
    Kolego Slavekhdi, może masz rację. Pozwoliłem sobie opisać przyczynę tak, jak po swojemu to rozgryzłem, bazując na śladach napotkanych podczas demontażu. W miejscu przylegania (opis - tekst z 03 stycznia) widać było brak docisku, i co ważne ślady korozji. Osobiście uważam, że przy szczelnym połączeniu nie ma mowy o wymianie powietrza, co dopiero o wnikaniu wody, podkreślam - według mnie. Przyjrzę się jeszcze wnikliwie górnemu zaworowi, czy jest w stanie podać wodę wężykiem do "gruszki". Zapomniałem wcześniej dodać, że właśnie tym wężykiem zaaplikowałem 15 ml oleju do zaworu (patent który sprawdził mi się z przepustnicą). Więc zawór pracuje zanurzony w oleju co chroni go przed korozją. Za jakiś czas sprawdzę czystość tego oleju. Jeżeli będzie kawa z mlekiem, twoja teoria będzie słuszna. Nie omieszkam o tym napisać. Na tę chwilę cieszę się że udało mi się pokonać usterkę. Pozdrawiam.
    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    jak sie dobrales do tej sprezarki z kanalu?mam ten sam problem.Pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    54
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Tak, z kanału. Sprężarki nie ruszałem. Wymieniłem tylko zawór. Dojście do zaworu nie należy do najlepszych, ale do opanowania. Powodzenia. Miłej pracy.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    Citroen Jumper
    Rocznik
    2013
    Cześć. Proszę o pomoc czy łatwo dostać się do twj gruszki? Trzeba kanał? Trzeba wymontować turbo? Czy ten czujnik wymienia się na zamontowanym turbo? Dzieki za pomoc. Ktos zna serwis ze slaska ktory by wymienil ten czujnik?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    Citroen Jumper
    Rocznik
    2013

    P2563 i czasem P0238 - ??

    Cytat Napisał Cesja Zobacz post
    Cześć. Proszę o pomoc czy łatwo dostać się do twj gruszki? Trzeba kanał? Trzeba wymontować turbo? Czy ten czujnik wymienia się na zamontowanym turbo? Dzieki za pomoc. Ktos zna serwis ze slaska ktory by wymienil ten czujnik?

    Do kompletu dorzucił mi się jeszcze problem P0238 - turbospreżarka doładowaina turbosprężarki "A" - sygnał wejściowy niepożądanie za wysoki??

    Kiedys P0238 już był, ale mechanik rozłożył ręce i chciał to robić w innym terminie, jednak po dłuższej jeździe coś czego nie potrafił skasować mechanik, samo się skasowało.
    Od dwóch dni mam P2563, a dziś mam w bonusie ten P0238, który skaoswawszy już się nie pojawił - ktoś pomoże?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    9
    Auto
    Ducato Maxi 3.0 177 KM
    Rocznik
    2013
    Też dorzucę się do pytania, czy wystarczy tylko kanał? Czy trzeba coś po drodze demontować?
    Ja mam w gratisie P0237, P0685, P2563.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    Citroen Jumper
    Rocznik
    2013
    Spoczo, kanał okazał się zbędny. Przyczyna banalna. Przewód pod ciśnienia pogryzła kuna. Zrobiła to tak sprytnie, że trzeba było dokładnie przyjrzeć sie temu przewodowo. Kawałek gumy za 5 zł i łatwy dostęp od góry. Poziom trudności naprawy 0.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2018
    Skąd
    Polska
    Wiek
    45
    Postów
    5
    Auto
    Ducato 3.0 Multijet
    Rocznik
    2012
    Kolega Pinio ma rację! Po demontażu feralnego czujnika okazało się, że w środku jest całkowicie "zgnity"! Wymianie podlega jedynie czujnik w gruszce zamocowany blaszkami i uszczelnienie przewodów zasobnika podciśnienia przy podszybiu. Ja użyłem foli termokurczliwej, takiej jak do przewodów elektrycznych. Można dorzucić trochę wazeliny tech. pod przewody aby odizolować wilgoć jeszcze bardziej.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2019
    Skąd
    polska
    Postów
    1
    Auto
    ducato 2.3 177
    Rocznik
    2016
    witam pytanie mam potrzebuje zakupić czujnik gruszki honeywella o numerze 787583-10 ktoś ma jakieś dojscie
    to jest do 2,3 multijet 177 km

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2019
    Skąd
    Unisław
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Ducato Maxi 3.0 180KM
    Rocznik
    2015
    Chłopaki Uwaga . Błąd p2563 niestety po wymianie 2 czujnika nie znika . Wywaliło błędy wałków rozrządu, wału, regulatora ciśnienia CR( wszystko wymienione) cały czas wywala błąd p2563( nawet po zaślepieniu EGR) kierownica turbo chodzi luźno .
    Czy to może być zakitowany DPF? czy bardziej EGR?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ducato 2.0 tdi euro5 2012 blad P010F
    Napisany przez Szatan na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-07-2014, 21:40
  2. Czym diagnozować ducato 2012 3.0 ?
    Napisany przez Salata na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-06-2014, 19:05
  3. Ducato 2012 wentylator chłodnicy
    Napisany przez doncio na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-05-2014, 21:36
  4. Ducato III 2.3 130KM 2012 rok serwis i przegląd
    Napisany przez cuba21jw na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-06-2013, 00:27
  5. P0715,"Czujnik prędkości wejściowej turbiny - usterka"
    Napisany przez globensoft na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-01-2013, 14:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-3-0-mj-180-km-2012-r-blad-p-2563-czujnik-mocy-turbiny-27106

p2563 ducatop2563blad p2563 p2563 fiatp0238 ducatop2562 ducatogdzie jest zamontowany zawor sterowania turbina ducato 3.0p2563 peugeotblad p010fiveco 3.0 180 km traci moczawor przepustnicy ducatop2563 ducato 180Peugeot P2563p0237 fiat ducatoDucato p2563 p2562fiat ducato 3 0 brak mocyp2562 fiat ducatozawor turbiny fiat ducato 3.0 180kmP2563 Czujnik Ap2563 peugeot boxerp2563 ducato 2.3peugeot boxer 3.0 brak mocygdzie jest czujnik turbiny boxer 2015

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl