Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2019
    Skąd
    Sulechów
    Postów
    7
    Auto
    Punto
    Rocznik
    1995

    Ducato 3.0 180KM - brak mocy, problem z powietrzem?

    Panowie potrzebuję pomocy przy Ducato 250 3.0 180KM z 2012r. Nie zajmuję się tym na codzień i chcę po prostu pomóc ojcu.

    Zaczęło się od tego, że samochód nie miał mocy - jechał, ale zdecydowanie nie na 180KM. Hamownia wypluła teoretycznie początkowo ok. 165KM. Z racji pojawiających się czasem błędów rozebrałem elektrykę, wyczyściłem i wysuszyłem kilka kostek w tym jeden zaśniedziały pin przy komputerze oraz naprawa kilku wątpliwych połączeń.

    Dalej - wymiana czujnika ciśnienia w kolektorze na dedykowany do tego silnika (wcześniejszy był do innego modelu/silnika). Wymiana przepływomierza - stary wyrzucał sporadycznie błąd.

    Czyszczenie kolektora dolotowego + nowe uszczelki.

    Filtr paliwa nowy OEM, filtr powietrza ALCO (na dniach wymienię na OEM lub jakiś dobry).

    Naprawa przepustnicy - była uderzona i nie zamykała się w pełni.

    Pojawił się problem z ciśnieniem paliwa, a powodem prawdopodobnie był przekaźnik zasilania pompki w zbiorniku.

    Aktualnie odpala najczęściej kulawo, jakby spływało paliwo.

    Czasami poszarpuje, ale może to być kwestia jeszcze małej ilości przejechanych kilometrów po przywróceniu ustawień fabrycznych.

    Na chwilę obecną nie podoba mi się ilość dostarczanego powietrza, bo sugerując się parametrem oczekiwanej ilości powietrza to powyżej 2500 RPM "zdycha".

    Będę wdzięczny za wszystkie uwagi. Poniżej wykres z kilkoma parametrami - lewa oś dotyczy powietrza, prawa - reszty (wykres z Excela na podstawie logów z MES). Test drogowy na piątym biegu (skrzynia jest 6-biegowa)

    duc_test1.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2019
    Skąd
    Łomża
    Wiek
    40
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    egr może się zaciął w pozycji otwartej

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2019
    Skąd
    Sulechów
    Postów
    7
    Auto
    Punto
    Rocznik
    1995
    EGR sprawdzałem, działa poprawnie. Również pomiar pozycji wysterowania turbo wyglądał ok. Sprawdzałem DPF i na postoju różnica ciśnień była na poziomie 5mbar, a po dodaniu gazu jakoś <25mbar chyba, więc teoretycznie wydech nie jest przytkany. Na dniach dostanę auto z powrotem na diagnostykę, więc sprawdzę wszystko raz jeszcze na drodze.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2019
    Skąd
    Sulechów
    Postów
    7
    Auto
    Punto
    Rocznik
    1995
    EGR według pomiaru zamyka się i otwiera poprawnie, tzn. 0-100%. Przy dużym obciążeniu i tak powinien być zamknięty, co z resztą robi (według logów oczywiście).

    Specjalnie kupiłem tą śmieszną ręczną pompkę i wysterowałem sobie ręcznie podciśnieniem 0-100% położenia turbo, więc łopatki turbiny są ok. Inna kwestia wykryta nieszczelność na zaworze sterującym podciśnieniem turbo dzięki tej pompce. Zawór ten jest umieszczony na środku tuż pod maską, który jest sterowany PWM.

    Poniżej wrzucam pomiary po wymianie tego zaworu już. Na wszelki wypadek wyczyściłem ustawienia, więc test przeprowadzony został po przejechaniu jakichś 15km. Test drogowy na 4 biegu, a później chwilkę na 5. Powyżej 3 tys. RPM auto wyczuwalnie traci moc. Korekty wtryskiwaczy są w miarę ok, bo około 1mm3 lub mniej, jedynie wtrysk #2 jest na poziomie 1-2mm3. Jest ktoś w stanie rzucić okiem i podpowiedzieć coś?

    test2.JPG

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2019
    Skąd
    Sulechów
    Postów
    7
    Auto
    Punto
    Rocznik
    1995
    Dopiero dzisiaj byłem w stanie powtórzyć test. Zlogowałem kilka parametrów dodatkowo, więc przedstawię co mogę, a jakby zaszła potrzeba zestawienia tego razem to dajcie znać.
    Test drogowy na 5 bięgu
    RPM od 1522 do 3381
    Temperatura według MAF 27-30 stopni
    Temperatura w kolektorze dolotowym od 43 do 55 stopni
    Temperatura silnika 75-80 stopni
    Temperatura paliwa 35 stopni

    Samochód ma DPF, ale nie ma w ogóle pomiaru z sondy lambda, a według mojej wiedzy powinien być skoro jest DPF. Sonda ma wpływ na dawkę/korekcję wtrysku, ale niestety nie wiem czy faktycznie tej sondy tu nie ma (nie było kiedy się położyć pod auto).






  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2022
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    41
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2016
    Witam
    Czy poradziłeś sobie z Ducato, mam podobny problem co ty, wszystko posprawdzane fabrycznie nowe Turbo, Wtryski,pompa sprawdzone dobre, nowa przepływka dolot i DPF Wyczyszczone, i już pomysłów brak, auto jedzie ale otępiałe, nie czuć 180 km
    Za każdą podpowiedź z góry dziękuję


 

Podobne tematy

  1. Ducato 2.8JTD 2005r brak mocy, brak błędów w sterowniku
    Napisany przez madmax9871 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2024, 12:10
  2. Ducato 3.0 160 KM ciężko pali na zimnym silniku,brak mocy...
    Napisany przez Kloit777 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-11-2018, 21:19
  3. Ducato 3.0 Mjet 180km Euro5- problem z kodowaniem wtryskiwaczy.
    Napisany przez dudus8 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-03-2017, 00:56
  4. Fiat Ducato 180 brak mocy w deszczowe dni Pomocy
    Napisany przez Qwert85 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-02-2017, 22:27
  5. Ducato 2.0 JTD 244 - brak wysokich obrotów i mocy
    Napisany przez scorpio123 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-12-2014, 16:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-3-0-180km-brak-mocy-problem-z-powietrzem-47029

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl