Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Wrzesnia
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2017

    Ducato 2017r 2,3 jtd euro 6 Dusi się czasem POMOCY

    cześć, zacznę ze mam je od pół roku. Ducato z 2017r 2.3 jtd 150km euro 6. przebieg 230 tys. km Objaw się taki że jadę po rozgrzaniu silnika na trasie czasami czuje jakby ktoś mi na chwile przyhamował go. W tym momencie spalanie wzrasta dwu krotnie i silnik głośnie zaczyna chodzić jakby mu powietrza brakowało. (słyszę głośniejszą pracę wtrysków) Na początku myślałem ze to normalne jest. Po pewnym czasie jak już zaczynał się przyduszać załączał mi się wiatrak chłodnicy a silnik nie miał pełnej temp.(nadal brak błędu check)Wtedy wiedziałem ze coś mu nie pasi. Mówię zacznę od filtra powietrza paliwa itp. Przy wymianie filtra powietrza zauważyłem ze mam w obudowie zrobione dodatkowe 2 dziurki do zasysania powietrza (myślę bingo pewnie przepławka jest strzelona i ktoś poszedł na łatwiznę i oszukał ja tak żeby miała więcej powietrza) zalepiłem te dziurki, podłożyłem inna przepławkę pojeździłem 2 dni i znów to samo. (znów duszenie i wiatrak). Odłączyłem przepławkę (kostkę) i samochód chodzi o wiele lepiej mimo ze świeci błąd, nie czuć duszenia, pracuje ciszej ale to nie naprawia mojego problemu. Następnym krokiem była próba wypalenia dpf która zawsze nie udawała się (przy 15% błąd). Pojechałem do mechanika żeby to zrobił na lepszym kompie niż mój delphi. Texa także nie zrobiła wypalenia (zanieczyszczenie 65% dpf) Mechanik podłaczył sie i pojechaliśmy na próbę parametrów i wtedy nastąpił przełom (jest błąd za wysokie cisin na listwie wtryskowej który udało się wykasować bo nie był ciągły i nie pojawił się przez następne km) ucieszony mówię zamawiam czujnik listwy. Zanim czujnik przyszedł zdążyłem zrobić trasę 4 tys km i wlac preparat na czyszczenie wtrysków liqui moli Do Włoch jechałem na podłączonej przpływce i znów to samo duszenie się co jakiś czas, We Włoszech odłączyłem przepławkę i powrót bez żadnego duszenia) Po powrocie wymiana czujnika kasowanie błędów sprawdzanie parametrów wszystko ok żadnych odchyleń, wypalanie dpf 100% udane, zanieczyszczenie 5.6% mowie jest udało się a tu dupa po 50 km znów słyszę głośniejsza prace silnika i mniejsza moc chwilowo ale tak jakby mniej niż zawsze. Żadnego check. BŁAGAM JEST KTOŚ Z OKOLIC POZNANIA KTO POMOŻE ZNA SIE NA TYCH CUDOWYCH EURO 6? BO JA JUZ MAM DOŚĆ MOJ TEL. 607 394 649. Nie chce wyciągać wtrysków bo to może się nie udać ani wpakować się w koszty niepotrzebne bo już ponad tysiąc poleciał na nic. (parametry wtrysków 2 są na + 2 na - ale nie ma tragedii) jest ktoś kto przerabiał taki temat ? coś słyszałem o jakimś zaworze turbiny co lubi się spierd... aha egr i przepustnica była wyciągana i czyszczona ale były ponoć czyste.

    Jeszcze jedno, przy wymianie rozrządu pompa paliwa pociła się na wałku, została uszczelniona i sprawdzona i ponoć jest sprawna
    Ostatnio edytowane przez Przemek1511 ; 04-02-2021 o 01:22



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,039
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Probe przelewową wtryskiwaczy robiles? Jedz do konkretnego mechanika.Moze się zacinac zawor EGR, podmienianie przeplywek i brak efektu tez moze swiadczyc o innych przyczynach.Moze cos z softem w sterowniku?Wlaczanie się wentylatora , mogl powodowac wypalający się filtr dpf. A jak z temperaturą silnika , termostat , jest ok?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Wrzesnia
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Probe przelewową wtryskiwaczy robiles? Jedz do konkretnego mechanika.Moze się zacinac zawor EGR, podmienianie przeplywek i brak efektu tez moze swiadczyc o innych przyczynach.Moze cos z softem w sterowniku?Wlaczanie się wentylatora , mogl powodowac wypalający się filtr dpf. A jak z temperaturą silnika , termostat , jest ok?
    Dzięki za odp. Próbę przelewową właśnie chce wykonać w przyszłym tygodniu bo coś musi być z nim. Dziś z ciekawości i uparcia wziąłem mojego delphi i pojechał na jazdę zobaczyć co i jak.

    DPF wypalanie znów błąd 15%, moc niepełna. pojechałem do sklepu bo mam rezerwę paliwa, kupiłem cos na wtryski za 50 zł liqui moli wlałem do baku, zalepiłem te dziurki w filtrze powietrza, zrobiłem adaptacje przepustnic itp i ogień na trasę. jechałem przez kilkanaście km 3500 a 4100 obrotów na 3 żeby go przepędzić. Nie wiem czy to chwilowy efekt ale ja dojechałem do domu i po jakimś czasie jechałem coś załatwić do miasta, to miał taka moc jak jeszcze nigdy wciskał w fotel i pracował cicho.

    Jutro jadę trasę 100km wypale te paliwo z preparatem do końca i zobaczę czy będzie coś lepiej czy to chwilowe było, spróbuje również zrobić wypalanie dpf.

    czy jak dpf się wypala samoczynnie to nie powinna się zaświecić ta żółta kontrolka ? bo od kiedy go mam nie zapaliła się ani razu. (Twoja sugestia z wentylatorem ze mógł się przez wypalanie dpfa załączyć)

    Egr według mechanika i dzisiejszego testu przez delphi jest ok ale wiesz jak to jest...

    szukam kogoś mądrego z okolic Poznania ?

    Samochód osiąga temp prawidłową, nie grzeje się zawsze stoi wskazówka na pół zakresu. (długo się nagrzewa zima tak 4,5km zanim złapie swoja temp 80 90 stopni ale to w ducato norma ponoć)
    Ostatnio edytowane przez Przemek1511 ; 05-02-2021 o 00:59

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Wrzesnia
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Przemek1511 Zobacz post
    Dzięki za odp. Próbę przelewową właśnie chce wykonać w przyszłym tygodniu bo coś musi być z nim. Dziś z ciekawości i uparcia wziąłem mojego delphi i pojechał na jazdę zobaczyć co i jak.

    DPF wypalanie znów błąd 15%, moc niepełna. pojechałem do sklepu bo mam rezerwę paliwa, kupiłem cos na wtryski za 50 zł liqui moli wlałem do baku, zalepiłem te dziurki w filtrze powietrza, zrobiłem adaptacje przepustnic itp i ogień na trasę. jechałem przez kilkanaście km 3500 a 4100 obrotów na 3 żeby go przepędzić. Nie wiem czy to chwilowy efekt ale ja dojechałem do domu i po jakimś czasie jechałem coś załatwić do miasta, to miał taka moc jak jeszcze nigdy wciskał w fotel i pracował cicho.

    Jutro jadę trasę 100km wypale te paliwo z preparatem do końca i zobaczę czy będzie coś lepiej czy to chwilowe było, spróbuje również zrobić wypalanie dpf.

    czy jak dpf się wypala samoczynnie to nie powinna się zaświecić ta żółta kontrolka ? bo od kiedy go mam nie zapaliła się ani razu. (Twoja sugestia z wentylatorem ze mógł się przez wypalanie dpfa załączyć)

    Egr według mechanika i dzisiejszego testu przez delphi jest ok ale wiesz jak to jest...

    szukam kogoś mądrego z okolic Poznania ?

    Samochód osiąga temp prawidłową, nie grzeje się zawsze stoi wskazówka na pół zakresu. (długo się nagrzewa zima tak 4,5km zanim złapie swoja temp 80 90 stopni ale to w ducato norma ponoć)


    Jestem po próbach przelewowych link do filmu : https://youtu.be/0-SzKqc22ZY

    dziś ponadto wymieniłem na oryginalny regulator ciśnienia na pompie bosch za 450 zł, czujnik na listwie na boscha tez wymieniłem.

    i co ? dupaaaaaaaaaaaaa znów to samo nie wypala dpf zacina się podczas jazdy

    POMOCY

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,039
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Trza do dobrego "doktora".Przez net nie naprawimy, przelewy są bajka. Moze szwankuja czujnki róznicy cisnień. Wgranie nowej mapy ???Kontrolka zapala się wtedy ,gdy filtr jest zapchany i jest potrzeba wypalenia. Mozesz zapytac w firmie "Cinsoft" z Rudna, jak chcesz, specjalizują się w silnikach fiata.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Wrzesnia
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Trza do dobrego "doktora".Przez net nie naprawimy, przelewy są bajka. Moze szwankuja czujnki róznicy cisnień. Wgranie nowej mapy ???Kontrolka zapala się wtedy ,gdy filtr jest zapchany i jest potrzeba wypalenia. Mozesz zapytac w firmie "Cinsoft" z Rudna, jak chcesz, specjalizują się w silnikach fiata.
    Moze szwankuja czujnki róznicy cisnien - czy wtedy nie zapalał by się check ? po odłaczeniu przepływki jest ok auta ma moc nie czka...


 

Podobne tematy

  1. Dolozenie tempomatu Ducato Euro V 2015r
    Napisany przez damianio na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 29-11-2024, 18:20
  2. Ducato 2.3 euro 4 wymiana na euro 5 plug&play
    Napisany przez krzysieksec na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 10-06-2022, 14:19
  3. witam jak zdjąć kaganiec ducato 2017r 2.3 motor
    Napisany przez coffeshot na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-04-2020, 15:52
  4. Dziwne pikanie w głośniku Ducato 2.3 2017r
    Napisany przez MarKorPL na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-10-2017, 00:42
  5. Ducato 2.3 Euro 6 uszkodzony przepływomierz?
    Napisany przez dudus8 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 07-09-2017, 22:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-2017r-2-3-jtd-euro-6-dusi-sie-czasem-pomocy-48277

egr ducato 2.3 objawy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl