Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2025
    Skąd
    Podkarpackie
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 2.3 130KM
    Rocznik
    2012

    Ducato 2012r 2.3 130KM Rozrusznik kręci raz na kilka razy

    Cześć,
    Mam problem z Ducato 2012r 2.3 130KM. Objawia się tym, że rozrusznik zakręci raz na kilka razy przekręcenia kluczyka. Stacyjka jest regenerowana, kostka nowa. Rozrusznik nowy. Po przekręceniu stacyjki na start kontrolki nie przygasają natomiast słychać "cyknięcie" przekaźnika. Jest w tym modelu w ogóle dodatkowy przekaźnik na rozrusznik? Jeśli tak to gdzie go szukać? Ręce już opadają.
    Ktoś z Was może miał podobny problem?
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,226
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Masz zje..y przekaznik.Trza zobaczyć w schemat bezpiecznikow i przekaznikow.Jest immo, ktore tez "odcina" rozrusznik., przed nieautoryzowanym uruchomieniem.
    Poszukaj...https://fusesdiagram.com/fiat/fuse-b...2007-2014.html

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2025
    Skąd
    Gryfice
    Postów
    3
    Auto
    Ducato 2,3 - 120 Multijet
    Rocznik
    2010

    Czy udało się wyjasnić przyczynę braku uruchumienia silnika?

    Cytat Napisał krzyski Zobacz post
    Cześć,
    Mam problem z Ducato 2012r 2.3 130KM. Objawia się tym, że rozrusznik zakręci raz na kilka razy przekręcenia kluczyka. Stacyjka jest regenerowana, kostka nowa. Rozrusznik nowy. Po przekręceniu stacyjki na start kontrolki nie przygasają natomiast słychać "cyknięcie" przekaźnika. Jest w tym modelu w ogóle dodatkowy przekaźnik na rozrusznik? Jeśli tak to gdzie go szukać? Ręce już opadają.
    Ktoś z Was może miał podobny problem?
    Pozdrawiam
    Czy udało się zlokalizować powód?
    Mam podobny przypadek. Auto stało 3 miesiące. Rozrusznik chwilowo zakręci. Kontrolki nie przygasają. Po 3-4 próbach, zaczynją przygasać kontrolki. Klemy akumulatora ciepłe. Silnik rozrusznika ciepły. Nie odpala. Nowy akumulator, nowy rozrusznik, nowa masa karoseria - skrzynia. Wszystkie pozostałe masy sprawdzone. Cały czas mówi się o przekaźniku rozrusznika. W żadnej dostępnej dokumentacji taki przekaźnik nie występuje. Mój pojazd: Ducato 2,3 - 120 Mulitijet z 2010 roku.

    Z góry dziękuję za informację,

    Piotr
    Ostatnio edytowane przez Piotr326 ; 29-04-2025 o 23:09

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2025
    Skąd
    Gryfice
    Postów
    3
    Auto
    Ducato 2,3 - 120 Multijet
    Rocznik
    2010
    Ducato 2,3-120Mulitjet, z 2010 roku.
    Stał 3 miesiące bez odpalania. Obecnie nie daje się uruchomić.
    Nowy akumulator, nowy rozrusznik, nowa masa karoseria - skrzynia biegów.
    Multimetr podpięty pod zacisk prądowy rozrusznika i masę akumulatora - napięcie 13,25 V (bez kluczyka w stacyjce_tak nie powinno być);
    Wkładam kluczyk i przekręcam w położenie zapłon - napięcie 13,25 V + uruchamia się pompa paliwa (słychać "klikanie" z prawej strony pod maską silnika) - napięcie spada do 13,04 V; Pompa kończy pracę - napięcie wzrasta do 13,18 V;
    Przekręcam kluczyk w położenie START, rozrusznik zaczyna "rzęzić", napięcie spada do 7,25 V, rozrusznik staje;
    Wracam z kluczykiem w położenie ZAPŁON, znowu słyszę klikanie z prawej strony pod maską silnika. Napięcie wraca do 13,25 V.
    Wiele osób pisze, że ducato ma przekaźnik rozrusznika, który znajduje się w skrzynce pod maską silnika, przy reflektorze. nie znalazłem go. Za to jest przekaźnik z opisem "Sterowanie silnika" który wymieniłem na nowy. Bezpieczniki wszystkie profilaktycznie sprawdziłem.
    Nie potrafię znaleźć przyczyny. Ponieważ stoję w miejscu do którego nie wjedzie laweta oraz mieszkam poza chęcią podjazdu diagnosty z komputerem, raczej muszę sobie poradzić we własnym zakresie. Lub organizować grubą ekipę do wypchnięcia samochodu ma drogę. Z góry dziękuję za każdą sugestię.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2025
    Skąd
    podkarpackie
    Wiek
    47
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 3.0 160 multijet autobus
    Rocznik
    2007
    U mnie jest podobnie
    zazwyczaj pomaga proste podlaczenie kablami dobrze naladowanego drugiego akumulatora - masa do silnika, plus do zacisku pod maska zaraz przy relfektorze (tego do awaryjnego startu) probowales takiego prostego sposobu?

    Drugi problem, ktory co jakis czas mi sie odnawia to zasniedziale zaciski przy rozruszniku - zdjecie ich i wyczyszczenie pomaga. U mnie.


 

Podobne tematy

  1. rozrusznik nie kręci
    Napisany przez camper diem! na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-10-2024, 19:26
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-02-2024, 13:13
  3. Ducato II 2.3JTD nie kręci rozrusznik. Pomocy
    Napisany przez YOGOWAFEL na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2018, 10:46
  4. Ducato 2,2 2007 problem z Immo, rozrusznik kręci ale auto nie odpala
    Napisany przez Maniek_Ducato na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-11-2013, 08:55
  5. kilka pytań a propos Grande Punto 1.9 Multijet 130KM
    Napisany przez dkajzer na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-09-2012, 10:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

testing

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-2012r-2-3-130km-rozrusznik-kreci-raz-na-kilka-razy-58137testingDg5yQBBM

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl