Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2022
    Skąd
    Białystok
    Postów
    5
    Auto
    Ducato 2.3 JTD
    Rocznik
    2008

    Ducato 2.3 - zamulony - proszę o diagnozę z Loga

    Ducato 2.3 - nie ciągnie - załączam log z programu.

    nie ciągnie, dużo pali, w ECU brak błędów. 1.jpg2.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Sprawdz szczelnosc dolotu, czujnik cisn. doladowania w kolektorze...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2022
    Skąd
    Białystok
    Postów
    5
    Auto
    Ducato 2.3 JTD
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Sprawdz szczelnosc dolotu, czujnik cisn. doladowania w kolektorze...
    nic nie widać. wygląda ok. błedów na kompie nie ma

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Odepnij przeplywke na probe,jak sie poprawi i odzyska moc ,to masz winnego...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2022
    Skąd
    Białystok
    Postów
    5
    Auto
    Ducato 2.3 JTD
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał braval Zobacz post
    odepnij przeplywke na probe,jak sie poprawi i odzyska moc ,to masz winnego...
    bez zmian.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Moze cos z zaworem EGR, jest dpf w tym aucie?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2022
    Skąd
    Białystok
    Postów
    5
    Auto
    Ducato 2.3 JTD
    Rocznik
    2008
    EGR sprawny.
    Żeby wykluczyć EGR - po zaślepieniu -bez zmian.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ile powinna dmuchać turbina w tym samochodzie?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Rozrzad sprawdzony, moze przeskoczyl? Przy 3 tys. rpm ,masz prawie 2 bary cisnienia, to niezle. Zrob logi cisnienia doloadowania , rzeczywiste i oczekawane. Przeplywka ,tez wydaje sie byc dobra, choc troche rozrzuca parametry przeplywu powietrza,moze to bledy programu?! Jak wspominalem , zerknij do rozrzadu...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2024
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    DUCATO III, 2.0 Multijet
    Rocznik
    2015
    Witam.
    Temat co prawda już stary, ale żeby zrobić jakąkolwiek analizę potrzeba dużo więcej danych. Posługując się MES-em, trzeba wziąć pod uwagę jeszcze następujące dane: z sondy lambda, temp. silnika, obroty, korekty paliwa, dane z MAF, ciśnienia doładowania, otwarcie EGR, otwarcie zaworu regulatora paliwa, ciśnienie CR, czujnik FAP, jeżeli ma i wiele innych.
    Na początek trzeba rozgrzać auto, sprawdzić błędy DTC oraz skasować i zmierzyć wszystkie parametry na wolnych obrotach. Zwrócić uwagę na parametry, które odbiegają od oczekiwanych. Jeżeli nie ma nić podejrzanego, trzeba się przejechać i uruchomić rejestrację parametrów szybko zmieniających się, czyli ciśnienie paliwa na listwie, CR, na wejściu pompy, obroty silnika, MAF itd. Zwykle jest tak , że oscyloskop wbudowany w MES, daje wgląd w zmiany np. ciśnienia paliwa, które na normalnych wynikach nie widać. Po tych ala badaniach, można wysnuwać logiczne wnioski. Trzeba działać metodycznie. Pamiętać należy o tym, aby w MES-ie, wybrać kila parametrów i uruchomić np. trzy ekrany graficzne oscyloskopu. W każdym umieścić np. po dwa parametry , aby nie zaciemniać obrazu.. Ważne jest, aby zaznaczyć priorytet ważności - szybkości zmian. Wiadomo, że temperatura, albo obroty to nie priorytet 1. Za to priorytetem 1 powinniśmy zaznaczyć parametry ważne szybko się zmieniające. Dla przykładu, ciśnienie w CR, albo na wejściu regulatora SVC.
    Pozdrawiam i życzę wyciągania logicznych wniosków.


 

Podobne tematy

  1. Bardzo proszę o pomoc : gdzie znajduje się MAP senor w ducato 100
    Napisany przez tomsonPoznań na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2018, 19:43
  2. Ducato 2.3 150km 2012. Proszę o sprawdzenie logów
    Napisany przez Kamilducato3 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-06-2018, 20:44
  3. Stacyjka Ducato III - Proszę o pomoc.PILNE
    Napisany przez QUBO na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-07-2015, 18:24
  4. ducato 2.8 jtd problem.proszę o pomoc
    Napisany przez borsli1989 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-02-2014, 22:00
  5. Przeklejanie loga na airbagu kierowcy
    Napisany przez lukk na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-08-2013, 23:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl