Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez ata

Temat: ducato 2.3 jtd 120 km dymi na czarno  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2018
    Skąd
    KOSZALIN
    Postów
    4
    Auto
    ducato 2.3 jtd
    Rocznik
    2011

    ducato 2.3 jtd 120 km dymi na czarno

    witam wszystkich.mam problem z moim ducato 2.3 jtd multijet 120km z 2011 r, a mianowicie samochód dymi na czrno przy wyżych obrotach , przy ruszaniu i jak mocno dodam gazu.wtryski dobre brak błędów filtry nowe co lepsze jak odepnę przepływkę kopci o jakies 70-80% mniej a na mocy nie czuje różnicy. Może ma ktos pomysł jak go wyleczyć bo ja już tracę nadzieje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał artekp2202 Zobacz post
    jak odepnę przepływkę kopci o jakies 70-80% mniej a na mocy nie czuje różnicy
    Przy odłączonym czujniku MAF komputer pracuje z nastawami "teoretycznymi" - zamiast odczytu MAF pobiera dane z tabelki (zależnie od obrotów/obciążenia). Trzeba sprawdzić programem co pokazuje MAF podczas pracy w pełnym zakresie obrotów (metoda zalecana w instrukcji serwisowej), mechanik który zna ten silnik od razu wyłapie anomalie - albo na pałę wymienić przepływkę (czyli metoda stosowana w 90% warsztatów).
    artekp2202 lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2018
    Skąd
    KOSZALIN
    Postów
    4
    Auto
    ducato 2.3 jtd
    Rocznik
    2011
    podpinałem dwie prtzepływki bez zmian kopci tak samo sonda nowa bosch

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał artekp2202 Zobacz post
    samochód dymi na czrno przy wyżych obrotach , przy ruszaniu i jak mocno dodam gazu
    Takie objawy to za duża dawka paliwa, przyczyny mogą być różne ale to że paliwa jest w pewnych warunkach za dużo jest pewne. Teraz tak: odpięcie MAF zmniejsza objawy, ale nie do zera - i to jest w porządku, bo żadne "domyślne ustawienia" sterownika silnika nie są tak naprawę idealne. Podpinanie innej/sprawnej przepływki nic nie dawało, praca silnika (dymienie) bez zmian, ale nadal nie wiesz czy któraś z nich podawała do ECU (komputera) prawidłowe dane. Dobra, załóżmy że któraś przepływka była sprawna - wniosek? Samo podłączenie układu mierzącego przepływ powietrza w dolocie (temperaturę chyba też?) powoduje że sterownik natychmiast zaczyna podawać większą dawkę paliwa. Odpięcie MAF powoduje że ECU po prostu przestaje używać danych z tych czujników zastępując je wartościami z tabelki (którą ma w pamięci). Czyli na logikę wychodzi że nawet sprawny czujnik (zakładam że przynajmniej jedna przepływka z trzech była mniej więcej sprawna) powoduje że komputer zwiększa dawkę paliwa (w stosunku do wartości domyślnych, których używa po wypięciu wtyczki z przepływomierza). Kombinując dalej: skoro paliwa jest za dużo z powodu takiego że komputer odbiera dane z czujnika, to znaczy że te dane sa do dupy. Czyli przepływ i ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym są w rzeczywistości inne niż mierzy czujnik.
    Jedna rzecz mi się nie podoba, jeśli był by to typowy przypadek "lewego powietrza" (rozszczelnienie dolotu za czujnikiem) to dawka paliwa powinna być za mała. Chyba że w momencie odpięcia czujnika podstawą ustalenia dawki paliwa jest sonda lambda, i ta sonda jest niesprawna.
    Ale, Panie kolego, to jest tylko gdybanie - bez diagnostyki komputerowej wróżę z fusów i wymyślam teorie. Jak już pisałem: po podłączeniu komputera dobry diagnosta/mechanik znający te silniki powinien szybko wykryć przyczynę problemu. Bo tak naprawdę może być "wszystko", włącznie z pompą wtryskową...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Sprawdzales dolot od turbiny do kolektora ssacego?Moze nieszczelnosc na dolocie, przewod, intercooler,sprawdz czujnik cisnienia doladowania. Ewidentnie dostaje za malo powietrza,sterownik zwieksza dawke paliwa ,a nie "wie",ze jest peocentowo malo powietrza ,stad kopci.Mozna zmierzyc cisnienie doladowania. Jak zawor EGR , sie sprawuje, moze zaciety w pozycji otwartej?


 

Podobne tematy

  1. Stilo 1,9 JTD - dymi na czarno
    Napisany przez soniawe na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-03-2017, 09:30
  2. Doblo MJ 120 koni dymi na czarno
    Napisany przez maslan82 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-08-2016, 14:18
  3. Dymi na czarno
    Napisany przez Rogue na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2015, 13:43
  4. ducato 120 multijet 2.3 jtd dymi na czarno i dużo pali
    Napisany przez kslu74 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-01-2014, 17:11
  5. Ducato III 2,3 Iveco kopci i dymi na czarno
    Napisany przez lidek1 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-05-2013, 19:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-2-3-jtd-120-km-dymi-na-czarno-40656

ducato 2.3 kopci na czarnoFiat Ducato kopci na czarno i szarpie przy ruszaniu2.3 multijet kopci na czarnoducato dymi na czarnoducato 2.3 jtd dymi na czarnoducato 2.2 2009 rok kopci na czrnoducato dymi kopciducato 2 3 multijet 120 kopci na czarnoducato kopcisonda lambda a dymienie jtddym czarny ducato 2005

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl