Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2022
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    4
    Auto
    Fiat ducato
    Rocznik
    2013

    Ducato 2.3 2013 - Po wymianie DPF ściana dymu za samochodem

    Cześć,może macie jakieś pomysły, sugestie w pomocy rozwiązania mojego problemu. Samochód kupiony z wyciętym DPFem, przerobiony na kampera. Ze względu na powszechne opinię o kontrolach w UE i potężnych mandatach został założony nowy, nieoryginalny filtr DPF oraz przeprogramowany komputer samochodu. Przez pierwsze 1500km wszystko chodziło bez zarzutu, teraz podczas wypalania filtra wygląda to tak jak na filmie, 3 pasy na autostradzie za nami są po prostu zamglone. Polecono nam jechać w ten sposó 30km - po tym odcinku filtr dalej się nie wypalił, za to wyrzuciło check engine z błedem zapchanego filtra DPF. Pojechaliśmy do serwisu fiata. Oni po podłączeniu samochodu do komputera nie zauważyli żadnych odstępstw od norm, ale poinformowali, że nowy filtr nie został dodany do komputera, że to zrobili i teraz będzie wszystko ok. I było przez 50km �� Kolejne wypalanie i znowu zadyma, ale jednak coś nowego- pojawiła się informacja, ze DPF się oczyszcza i trzeba kontynuować jazdę. I wszystko spoko pojechałbym do magika, który wrzucił to gówno, wymontował i pieprzył całą tą ekologię, ale jesteśmy ponad 2000km od domu a dupa się tak dymi, że strach tym jechać. Może ktoś z Was miał takie przygody i może coś pomóc?


    https://www.facebook.com/Tobi.Tobb/v...18695428537436





  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Na wyjezdzie nic nie poradzisz.Wyglada na to ,ze jest zbyt niska temperatura filtra przy wypalaniu.Oleju nie przybywa na miarce? Albo "wysypal sie " program. Serwis mogł to dokladniej sprawdzic. Tradycyjnie u nich zawsze jest ok. Nawet jak jest zle.Pozostaje Ci jazda nocą...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2022
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    4
    Auto
    Fiat ducato
    Rocznik
    2013
    No wlasnie sprawia wrażenie jak by oleju przybywalo, filtr ewidentnie nie może się wypalić. Plan ratunkowy to odesłać sterownik silnika do magika który dorzucał wyrzuconego wcześniej DPFa - on ma backup sczytany z naszego sterownika. Po zaprogramowaniu wysłać go do nas ponownie wraz ze starą wydmuszką DPFa, i kontynuować podróż mniej (chociaż przy tym dymieniu to bardziej) ekologicznym samochodem. Ale może ktoś ma jakiś lepszy pomysł na wybrnięcie z tej sytuacji. Jazda nocą przez 2000km to ostateczność

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Próbowales w tym serwisie fiata 'serwisowo"wypalić ten dpf?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2022
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    4
    Auto
    Fiat ducato
    Rocznik
    2013
    nieee stwierdzili, ze po dodaniu filtra wszystko bedzie ok, najpewniej cos uwalone w silniku zarzuca filtr sadza, a poprzednik zamiast szukac przyczyny awarii usunal tylko problem zapychajacego sie filtra. Ten serwis taki malo ogarniety, tutaj na miejscu nawet nie wiedza ze jest cos takiego jak usuwanie dpfa

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Pewnie "rozjechal sie " program? Lub czujniki roznicy cisnien "powariowaly" i dają sygnal do sterownika, ze trza wypalac filtr , a ten zwieksza dawke paliwa ,ktorego silnik nie moze "zjesc" .Moze jeszcze cos z zaworem EGR jesli jest?( nie wylaczony). Pewnie przepal wychodzi bogaty... Moze cos z wtryskami,no ale aż tak by nie kopcil,chociaz?
    .Producent przewidzial tylko wymiane filtra na nowy i "dopisanie" do sterownika.Ale ,zeby wyciąc calkiem i wyprogramować=to tylko polscy "inzynierowie"
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 19-01-2023 o 21:48

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2022
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    4
    Auto
    Fiat ducato
    Rocznik
    2013
    Podczas dymienia odlaczylem EGR, ale nie mialo to zadnego wplywu - jest caly czas, ciezko okreslic bez rozbierania w jakim jest stanie. Generalnie bez podlaczenia do kompa podczas calego procederu tez mozemy zgadywac, ja mam jakis lipny czujnik obd ale on nie widzi ani temperatury spalin, ani czujnikow dpf, ani samego dpfa - same podstawowe informaje ktore w diagnozie nijak sie nie przydadza. Jak na ten moment wszystko stanelo na przywroceniu kompa do stanu poprzedniego, a po powrocie konkretna diagnostyka co jest przycyzna takiego zachowania.


 

Podobne tematy

  1. Elearn do Ducato 2013 rok x251
    Napisany przez tetewe na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-06-2022, 18:13
  2. Ducato II ściana grodziowa
    Napisany przez Oldtwister na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-03-2021, 21:28
  3. Ducato 2,3 2013 r 130 km - problem z DPF
    Napisany przez andrzejwilk na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-03-2019, 20:37
  4. Rozrząd Ducato 2,3 2013 rok
    Napisany przez scu84 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-10-2017, 21:04
  5. Ducato 2.3 130km 2013 leją wtryski
    Napisany przez BartG na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-03-2015, 17:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-2-3-2013-po-wymianie-dpf-sciana-dymu-za-samochodem-51411

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl