Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    17 marzec 2017
    Sk±d
    Brzeg
    Postów
    67
    Auto
    Ducato 2,3 multijet 130
    Rocznik
    2012

    Ducato 2,3 130multijet bia³y dymek

    Witam, jestem tu nowy. 3 tyg temu zakupi³em fiata j/w z 2012r z przebiegiem 210 tys km. Nigdy nie by³o ¿adnego dymku do dzisiaj. Po przejechaniu 10km samochód sta³ z uruchomionym silnikiem u po chwili z t³umika zaczê³a wydobywaæ siê para. Nie du¿o ale widoczny bia³y dym. Po ruszeniu zadymilo mocniej j przesta³o. Pó¼niej jeszcze je¼dzi³em zostawia³em samochód na wolnych obrotach i dym siê wiêcej nie pojawi³. Zaznaczam ¿e dym by³ jasnego koloru bez zapachu tylko para ¿adnej ropy. Czy spodziewaæ siê usterki czy to móg³ byæ DPF.



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    29 lipiec 2016
    Sk±d
    £uków
    Wiek
    41
    Postów
    65
    Auto
    Ducato 2,3 130KM 2015r, Doblo 1,9 MultiJet 2007r
    Rocznik
    2015
    sprawdz wtryski i dpfa

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    17 marzec 2017
    Sk±d
    Brzeg
    Postów
    67
    Auto
    Ducato 2,3 multijet 130
    Rocznik
    2012
    Samochod zrobil od tej pory troche ponad 100 km i sytuacja sie nie powtorzyla. 100km to za malo ale wydaje mi sie, ze plynu nie ubywa wiec moze bedzie wszystko ok. Dpf czy wtryski moze sprawdzic tylko warsztat, ja nie mam takiej mozliwosci. Wydaje mi sie, ze 200tys na niemieckim paliwie nie powinno uszkodzic wtryskow czy dpf. Nie wiem jak z plynem wczesniej bo uciekal przez zawor egr na skrzynie wiec ubywal ale na moje 1300km tym samochodem dymek pokazal sie tylko ten jeden raz. Nie ma zadnego dymku przy odpalaniu, zmianie biegu czy przyspieszaniu. Poza tym damochod jest bardzo glosny przez kilka sekund po rozruchu po kilku godzinach i glosnu buczy po rozgrzaniu podejrzewam pompe wspomagania.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    29 lipiec 2016
    Sk±d
    £uków
    Wiek
    41
    Postów
    65
    Auto
    Ducato 2,3 130KM 2015r, Doblo 1,9 MultiJet 2007r
    Rocznik
    2015
    Pierwszy raz wtryski robi³em jak mial 135tys km, drugi jakies 220tys km. Wypalanie filtra zalacza sie roznie, zazwyczaj w najmniej odpowiednim momencie Najprosciej jest zrobic test przelewowy, mechanikowi zajmie to 5 minut i wezmie ze 30zl (ja mam za darmo takie pierdoly). Jesli sie nie powtorzylo to nie ma sie czym przejmowac.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    17 marzec 2017
    Sk±d
    Brzeg
    Postów
    67
    Auto
    Ducato 2,3 multijet 130
    Rocznik
    2012
    Jakas paranoja z tym dpf. Rozmawialem z chlopem to mowil, ze jak zobaczyl bialy dym to przyspieszyl, zeby wypalac dpf. I co mam powiedziec zonie? Jak dymi to masz jechac? A jak to bedzie awaria turbiny i zniszczy silnik? Test wtryskow w 5 min to przelewowy czy komputerem?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    29 lipiec 2016
    Sk±d
    £uków
    Wiek
    41
    Postów
    65
    Auto
    Ducato 2,3 130KM 2015r, Doblo 1,9 MultiJet 2007r
    Rocznik
    2015
    Przelewowy. Wypina wê¿yki, wpina zbiorniczki i to wszystko. Na komputerze mozesz jedynie korekcje sprawdzic ewentualnie ale to nie jest miarodajne za bardzo.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    17 marzec 2017
    Sk±d
    Brzeg
    Postów
    67
    Auto
    Ducato 2,3 multijet 130
    Rocznik
    2012
    Ok, moj zapala normalnie wiec raczej cisnienie na listwie ma ok. Czyli generalnie "jezdzic, obserwowac :-)

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    17 marzec 2017
    Sk±d
    Brzeg
    Postów
    67
    Auto
    Ducato 2,3 multijet 130
    Rocznik
    2012
    Kapie komu¶ woda z t³umika w tym samochodzie? Samochód je¼dzi krótkie odcinki, p³ynu nie ubywa a co gdzie¶ podjada kawa³ek to widzê ¶lady kropli pod koñcówka t³umika. Zawsze wydech mia³em z tylu to mog³em nie zauwa¿aæ ale teraz mnie to irytuje...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    17 marzec 2017
    Sk±d
    Brzeg
    Postów
    67
    Auto
    Ducato 2,3 multijet 130
    Rocznik
    2012
    Przysz³y ch³odne dni i znowu widzê jak kapie z t³umika. Widocznie tak ma byæ bo przejecha³ 8tys km i nic siê nie dzieje. Je¼dzi normalnie, tylko ma s³aby vmax. Wyci±ga 145 i nie wiem czy to przep³ywka czy filtr paliwa. Auto je¼dzi na krótkich odcinkach (40kM) drogami lokalnymi wiec 120-130 to max, ¶rednio do 100km/h, z niskich biegów zbiera siê dobrze. Do buczenia siê przyzwyczai³em albo pompa wtryskowa albo zawór reguluj±cy ci¶nienie. Pod obci±¿eniem buczy mniej a jak ust±pi obci±¿enie to przez u³amek sekundy Wogole.


 

Podobne tematy

  1. Ducato Ga¶nie gdzie znaduje sie pompa wtryskowa w Ducato 3,0
    Napisany przez Qwert85 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-02-2017, 20:50
  2. Bialy/ siwyw dymek
    Napisany przez toofoxy na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-09-2016, 07:54
  3. Dymek/para
    Napisany przez Grzywka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-04-2015, 23:19
  4. dymek po odpaleniu
    Napisany przez hendorhendor na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-04-2014, 22:58
  5. [silnik] bia³o-siwy dymek
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-07-2009, 09:48

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-2-3-130multijet-bialy-dymek-36164

ducato bialy dymducato 2.3jtd z dpf hill holder dymi na bialo

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl