Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2016
    Skąd
    Pozbań
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 2.3 Multijet
    Rocznik
    2009

    Ducato 2,3 120km kontrolka ciśnienia oleju po uruchomieniu

    Witam. Niedawno zakupiłem Ducato 2,3 120km z 2009r. z przebiegiem 53tyś km(przebieg pewny). Kilka dni po kupnie wymieniłem olej(w międzyczasie nie jeździłem), na Mobil 5W40,+filtr oleju(oryginał Fiat). Następnego dnia zaniepokoiła mnie kontrolka ciśnienia oleju, która gasła dopiero ok 2-3s po uruchomieniu. Po kilku dniach wymieniłem więc filtr, bo z moich obserwacji wynikało, że olej po długim postoju ściekał z filtra do miski(stan kilka minut po wyłączeniu, nawet zimnego silnika był wyraźnie niższy, niż po nocnym postoju). Tym razem założyłem Manna, bo przy nim była wyraźna informacja o zaworze zwrotnym. Kilka dni samochód nie jeździł, sprawdzałem zachowanie kontrolki na postoju, kontrolka gasła ok 1s po uruchomieniu. Jednak po pełnym nagrzaniu silnika(po kilkudziesięciu km) i pozostawieniu samochodu na noc, przy kolejnym rozruchu zimnego silnika, kontrolka świeci ok 1,5s. Dodatkowo, jak się mocno wsłuchać przez ten czas jest odrobinę inny dźwięk, ale to raczej normalne. Jeśli kolejny rozruch jest po np. po 2h, czy też przy każdym rozruchu ciepłego silnika kontrolka gaśnie jeszcze przed uruchomieniem silnika. Nie wiem dokładnie jak było przed wymianą, zimny silnik po długim postoju uruchamiałem może 2-3 razy, nie mam też porównania z innymi ducato(jeżdżę głównie samochodami innej marki, tak jest inna logika sterowania lampki ciśnienia oleju). Mam pytanie do użytkowników, jak to jest w Waszych samochodach, tzn. po nocnym postoju kiedy kontrolka gaśnie? Jakich filtrów i olejów używacie? Ja zastanawiałem się czy wlać 5w30 czy 5w40, ale w instrukcji mojego samochodu było 5w40. Nie wiem, jaki olej był wcześniej, prawdopodobnie samochód przez ok. 1,5r był nie używany. Przepraszam za przy długi opis, z góry dziękuję za odpowiedzi. Poniżej link do filmu pokazującego, jak to wygląda, to jest maksymalnie długi czas, czasami gaśnie odrobinę wcześniej. Pozdrawiam
    https://www.youtube.com/watch?v=qXlA...ature=youtu.be



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Olej synetetyczny jest bardziej płynny, po rozgrzaniu zwłaszcza. To co słyszysz to wtedy gdy Ci kontrolka dłużej świeci to pompa musi dotłoczyć olej do góry silnika do zaworów. To jej chwilkę zajmuje, dlatego silnik może wydawać chwilkę dłużej metaliczny dźwięk (dźwięk od uderzania krzywek na zawory) oraz kontrolka od ciśnienia oleju może dłużej świecić. Jak się już pojawi więcej oleju to zaczyna on po prostu tłumić i smarować.
    Chyba nic nie zrobisz, po prostu po uruchomieniu silnika nie wprowadzaj go na obroty, daj mu chwilkę. Pewnie zmiana oleju na półyntetyczny by przyniosła jakiś efekt, ale moim zdaniem to raczej to realnie nie szkodzi silnikowki.
    Ostatnio edytowane przez wpfiat ; 23-05-2016 o 06:14

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2016
    Skąd
    Pozbań
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 2.3 Multijet
    Rocznik
    2009
    Jasne, wiadomo, że olej po nocnym postoju olej musi dotrzeć na "górę". Problem(jeśli jest) w tym, że trochę to zajmuje, a w tym czasie kontrolka świeci. Wszystkie objawy wskazują na cofanie oleju z filtra, ale 2 filtry uszkodzone, to trochę mało prawdopodobne. Nie mogę namierzyć czujnika ciśnienia, jego lokalizacja też ma znaczenie,bo jeśli jest w znacznej odległości od filtra to może dawać taki efekt. Dlatego zanim cokolwiek zrobię chciałbym, aby użytkownicy innych 2,3 podzielili się swoimi obserwacjami. Z góry dzięki

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2016
    Skąd
    wlkp.
    Wiek
    47
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 2,3 120
    Rocznik
    2008
    czujnik ciśnienia znajduje się za rozrusznikiem na bloku

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    warszawa
    Postów
    11
    Auto
    ducato
    Miałem podobny problem z silnikiem iveco 3.0, tylko u mnie po 3 godzinach postoju kontrolka gasła po około 4 sek i silnik głośno klekotał, uszczelniłem miejsce łączenia smoka z blokiem reinzosilem, tam jest oczywiście oring i na pierwszy rzut oka był ok ale po uszczelnieniu olej jest normalnie zasysany i silnik jest cichutki po odpalenu, przy okazji zmieniłem olej z motula 5w30 na Xado 5w30 oraz zastosowałem oryginalny filtr oleju, wcześniej był filtron. Mam tez iveco 2.3 i w nim kontrolka gasnie po 2 do 3 sekund ale przebieg mam 10 razy większy od twojego ducato. Do silników 2.3 mozna stosować obniżone filtry oleju, troche powinno przyśpieszyć gaśnięcie lampki oleju.

    Dodam jeszcze ,że uszczelnienie mocowania smoka było przyczyną klekotania ponieważ auto bez miski olejowej stało kilka dni a przy pierwszym odpaleniu od razu silnik cicho pracował więc nie miał tu znaczenia fakt zmiany producenta filtra oraz oleju tylko prawidłowe zasysanie oleju gdyż po takim długim czasie ociekania oleju silnik był naprawdę suchy a pomimo tego od pierwszego strzała było cichutko.
    Ostatnio edytowane przez bombuss ; 29-09-2016 o 12:35

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2016
    Skąd
    Pozbań
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 2.3 Multijet
    Rocznik
    2009
    Witam. Po ponad roku i kilkunasty tyś.km sytuacja się nie zmieniała, w dalszym ciągu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie jakiś czas po uruchomieniu zimnego silnika. W międzyczasie wymieniony został olej, taki sam zestaw Mobil 5w/40 + filtr Mann (niski filtr). Ewidentnie jest to związane ze ściekaniem oleju. Jeśli wyłączy się zimny silnik, to znacznie mniej oleju ścieka i następnego dnia ciśnienie świeci ok1s. Jeśli gorący, zostaje mniej oleju w filtrze i świeci ok 1,5s. Zlokalizowałem czujnik ciśnienia i tak jak kolega napisał wyżej znajduje się on nad rozrusznikiem, czyli na końcu magistrali olejowej. Z technicznego punktu widzenia przy takim układzie (poziomy filtr, czujnik daleko od pompy) inaczej w tym silniku nie będzie. Rozmawiałem z ludźmi pracującymi w ASO i twierdzą, że tak może być w tym silniku (również wskazywali na różne typy filtra). Dziękuję więc za odpowiedzi, wychodzi na to, ze tak chyba ma być

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Brzeg
    Postów
    67
    Auto
    Ducato 2,3 multijet 130
    Rocznik
    2012
    Poważnie ponad rok czasu Cię to dręczy? Gasisz auto, ciśnienie spada (to oczywiste) odpalasz ciśnienie się nabija, kontrolka gaśnie i samochód jeździ... Co w tym dziwnego?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2016
    Skąd
    Pozbań
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 2.3 Multijet
    Rocznik
    2009
    No męczy, męczy. Zajmuje sie samochodami zawodowo (grupa vw) i szczerze powiedziawszy, to nigdy się z taką sytuacją nie spotkalem, jak opisana powyzej. To co napisales, oczywiście jest prawdą, ale w duzym uproszczeniu. Tutaj chodzi o te zwłokę od momentu uruchomienia do zgasnięcia kontrolki. Ale tak jak napisalem wyzej, moze to byc uwarunkowane konstrukcyjnie. We wspomnianych samochodach grupy vw kontrolka jest sterowana niezależnie od czujnika, tzn.dopiero jak jakis czas nie ma ciśnienia to sie zaswieca. W innych samochodach z prostym układem(czujnik przełącznik), jak w Ducato czujnik byl zawsze w okolicy filtra, wiec czas byl znacznie krotszy.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Brzeg
    Postów
    67
    Auto
    Ducato 2,3 multijet 130
    Rocznik
    2012
    Dokładnie. Vw przeprowadza inspekcje i gasi kontrolkę. Dopiero jak chwile ciśnienia nie ma to włącza. Inna konstrukcja nawet nie silników a sterowania kontrolka ciśnienia oleju.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2020
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    1
    Auto
    Fiat ducato
    Rocznik
    2015
    W tych autach pomijając ciśnienie oleju itp jest tak że jak wymieniasz olej powinieneś kasować inspekcję.
    Jeśli jej nie kasujesz tylko wymieniasz olej komputer zacznie sygnalizować inspekcję właśnie poprzez mruganie kontrolki ciśnienia oleju .
    Nie mówię tu o mruganiu na wolnych obrotach .


 

Podobne tematy

  1. Kontrolka ciśnienia oleju
    Napisany przez kielo na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-02-2022, 21:39
  2. kontrolka ciśnienia oleju
    Napisany przez jacek7337 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 22:29
  3. kontrolka ciśnienia oleju
    Napisany przez ziabol17 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-10-2015, 01:26
  4. Ducato 2004r 2.3JTD kontrolka ciśnienia oleju
    Napisany przez Tomcio541 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2012, 08:04
  5. Zaświeciła się kontrolka od ciśnienia oleju.
    Napisany przez grunz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 03-03-2009, 19:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-2-3-120km-kontrolka-cisnienia-oleju-po-uruchomieniu-32769

p0520 ducatofiat ducato 2016 mruga olej fiat ducato przy hamowaniu zapala sie kontrolka olejugdzie znajduje sie czujnik cisnienia oleju fiat ducato 14p0520 fiatczujnik cisnienia oleju ducatoiveco zapala na chile i gasniefiat ducato kontrolka olejup0520 peugeot boxer2.3 jtd na wolnych obrotach pali sie cosnienieiveco komunikat niskie cisnienie olejucidnienie oleju ducato 2.3fiat dukato czujnik oleju gdziep0520 fiat ducatoOLEJU czujnik cisnienia DUCATO 2.3pulsowanie konteolki oleju ducatolokalizacja czujnika cisnienia oleju ducato iiiducato 2 3 cisnienie olejufiltr oleju iveco 2.3 hpixzujnik cisnienia oleju 2.3 hpiiveko 2.3 kontrolka olejuducato 2.3 jtd kontrolka cisnienia oleju przy 2000ducato zaswieca sie kontrolka olejukontrolki fiat ducato

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl