Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Braval

Temat: Wymiana oleju w skrzyni biegów - korki spustowe  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2021
    Skąd
    notts
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 3.0
    Rocznik
    2010

    Question Wymiana oleju w skrzyni biegów - korki spustowe

    Witam wszystkich,
    Pytanie odnośnie wymiany oleju w skrzyni biegów w moim Doblo maxi (2017r 1.3multijet z DPF, skrzynia pięciobiegowa)
    Nie mogę zidentyfikować skrzyni - nie widzę numer z góry ani od spodu.
    Instrukcja podaje rodzaj oleju i pojemność. Czego nie rozumiem to podane wartości: skrzynia/dyferencjał 2l/1.7l

    Czy to oznacza że skrzynia ma dwie komory? Jedną dla przekładni i jedną dla dyferencjału?

    od spodu widać trzy korki (na załączonych zdjęciach widok z przodu i od strony lewego koła) Zakładam że duży korek koło wtyczki z przodu to korek wlewowy/kontrolny? Z lewej strony na dole skrzyni jest podobny korek - zakładam że to korek spustowy?
    Na zdjęciach widać jeszcze trzeci - mniejszy, na samym dole obudowy skrzyni. Też na klucz imbusowy ale mniejszy. Orientuje się ktoś do czego on służy?

    z góry dzięki za pomoc
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Podobną skrzynie mam w 500L 1,3 jtd 5B. Twoja to pewnie C510. Ten trzeci korek to zaslepka do blokady kola pasowego przy wymianie rozrzadu?Choc roznie umieszczali te otwory do blokady..
    ps.Zaslepka do kola zamachowego, mialobyc
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 02-02-2023 o 22:59
    mutra lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2021
    Skąd
    notts
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    dzięki.
    ten mały korek jest w obudowie skrzyni - paski osprzętu są od strony prawego koła

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    539
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Lightbulb Lenistwo zbiera żniwo. Zamiast się wysilić, to walą nowe tematy! Moderacja nie reaguje.

    Cytat Napisał mutra Zobacz post
    Czego nie rozumiem to podane wartości: skrzynia/dyferencjał 2l/1.7l
    Przed założeniem tematu należy szukać w internecie. Jest pełno pytań o to (po polsku i na angielskim forum + filmy na YouTube).
    Przykład: https://www.fiatforum.com/threads/1-...change.459238/ Są obrazki (chyba z "eLearn"), do 2-3 różnych skrzyń.

    1. Pismaki tworzące instrukcje często mylą litry z kilogramami (a to nie to samo w przypadku oleju, litr waży około 800-850 gramów).

    2. W instrukcjach może być podana ilość oleju do nowej, całkowicie pustej skrzyni (później przy wymianie cały nigdy nie zlatuje).

    3. Osobne przedziały są możliwe, ale to typowo w automatach (aby materiał ścierny z tarczek nie zarzynał dyfra). Wtedy też są możliwe 3 korki (a brakujący jeden wlew, to bagnet automatu).

    4. Tej konkretnej skrzyni nie znam (i nie muszę, aby się wypowiadać), ale przypomina "Fiatowskie" (FPT) ze starszych modeli. Na pewno korek na imbusa przy wyłączniku wstecznego, to wlew. A dwa spusty, czemu nie (może pozwalają zlać więcej, to stąd dwie wartości w instrukcji). Na pewno (na 99,9%) można w ciemno odkręcać wszystko co wygląda jak korek i ma gniazdo na imbusa.

    Za to uważać na zwykłe łby sześciokątne, bo to (też na 99,9%) NIE będą korki, tylko śruby (trzymające jakieś elementy wewnątrz skrzyni)!

    Jak są 3 korki i nie wiadomo, czy wspólne (czy to jeden przedział), to można np. lekko dmuchnąć sprężonym powietrzem we wlew i ocenić skąd leci. Jak z któregoś spustu nie leci, to tam walnąć i słuchać (może się okazać, że to nie korek, a zaślepka).

    PS
    Nie uwierzę ci, że skrzynia nie ma żadnych oznaczeń. Słabo szukasz! Z tyłu mogą być na dyfrze (od strony grodzi - słaby dostęp).
    Przykład (drugie foto w galerii): https://www.b-parts.com/auto-parts/e...-2009-11269984
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 02-02-2023 o 20:48

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2021
    Skąd
    notts
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Przed założeniem tematu należy szukać w internecie. Jest pełno pytań o to (po polsku i na angielskim forum + filmy na YouTube).
    Przykład: https://www.fiatforum.com/threads/1-...change.459238/ Są obrazki (chyba z "eLearn"), do 2-3 różnych skrzyń.

    1. Pismaki tworzące instrukcje często mylą litry z kilogramami (a to nie to samo w przypadku oleju, litr waży około 800-850 gramów).

    2. W instrukcjach może być podana ilość oleju do nowej, całkowicie pustej skrzyni (później przy wymianie cały nigdy nie zlatuje).

    3. Osobne przedziały są możliwe, ale to typowo w automatach (aby materiał ścierny z tarczek nie zarzynał dyfra). Wtedy też są możliwe 3 korki (a brakujący jeden wlew, to bagnet automatu).

    4. Tej konkretnej skrzyni nie znam (i nie muszę, aby się wypowiadać), ale przypomina "Fiatowskie" (FPT) ze starszych modeli. Na pewno korek na imbusa przy wyłączniku wstecznego, to wlew. A dwa spusty, czemu nie (może pozwalają zlać więcej, to stąd dwie wartości w instrukcji). Na pewno (na 99,9%) można w ciemno odkręcać wszystko co wygląda jak korek i ma gniazdo na imbusa.

    Za to uważać na zwykłe łby sześciokątne, bo to (też na 99,9%) NIE będą korki, tylko śruby (trzymające jakieś elementy wewnątrz skrzyni)!

    Jak są 3 korki i nie wiadomo, czy wspólne (czy to jeden przedział), to można np. lekko dmuchnąć sprężonym powietrzem we wlew i ocenić skąd leci. Jak z któregoś spustu nie leci, to tam walnąć i słuchać (może się okazać, że to nie korek, a zaślepka).

    PS
    Nie uwierzę ci, że skrzynia nie ma żadnych oznaczeń. Słabo szukasz! Z tyłu mogą być na dyfrze (od strony grodzi - słaby dostęp).
    Przykład (drugie foto w galerii): https://www.b-parts.com/auto-parts/e...-2009-11269984
    dzięki za wskazówki.
    zasoby brytyjskiego forum przeszukałem zanim zadałem pytanie tutaj - bez jednoznacznych odpowiedzi. Serwisówka która jest do sciągnięcia ma schematy do doblo II do roku 2009 i żaden nie pasuje do tego co widziałem pod autem u siebie. Filmy na you-tubie są ale ponownie żaden nie pasuje do tego co jest u mnie. Znalazłem jeden z opisem wymiany sprzęgła w doblo z 2011 gdzie korki są w tym samym miejscu natomiast trzeci korek nie występuje. Dopiero jak @braval rzucił kodem skrzyni to znalazłem kilka filmików (głównie z pięćsetką) gdzie korki są dokładnie tam gdzie u mnie.

    1. Pismaki tworzące instrukcje często mylą litry z kilogramami (a to nie to samo w przypadku oleju, litr waży około 800-850 gramów).
    masz 100% rację - ściągnąłem instrukcję ze strony producenta i tam jest wyraźnie napisane 2l/1.7kg W drukowanej wersji jest literówka.

    3. Osobne przedziały są możliwe, ale to typowo w automatach (aby materiał ścierny z tarczek nie zarzynał dyfra). Wtedy też są możliwe 3 korki (a brakujący jeden wlew, to bagnet automatu).

    4. Tej konkretnej skrzyni nie znam (i nie muszę, aby się wypowiadać), ale przypomina "Fiatowskie" (FPT) ze starszych modeli. Na pewno korek na imbusa przy wyłączniku wstecznego, to wlew. A dwa spusty, czemu nie (może pozwalają zlać więcej, to stąd dwie wartości w instrukcji). Na pewno (na 99,9%) można w ciemno odkręcać wszystko co wygląda jak korek i ma gniazdo na imbusa.

    Za to uważać na zwykłe łby sześciokątne, bo to (też na 99,9%) NIE będą korki, tylko śruby (trzymające jakieś elementy wewnątrz skrzyni)!
    i to właśnie chciałem wyjaśnić: widzisz np w szesciobiegowej przekładni w mazdzie mx5 śruba która trzyma wałek jest na górze skrzyni i jest na imbus 10mm a korki są szesciokątne. W swifcie sport 1.6 z LSD żeby zlać olej z dyferencjału trzeba zdjąć obudowę skrzyni mimo że korek spustowy jest a olej jest wspólny dla skrzyni i dyfra.

    Zdjęcie które wrzuciłeś wygląda jak obudowa u mnie ale u mnie nie ma tam żadnych oznaczeń - z przodu, od spodu i od góry nic nie ma, z tyłu nie ma jak sprawdzić bo wybierak i elektronika zasłania dostęp (nawet lusterkiem)

    Generalnie chyba już wiem co i jak - dzięki za pomoc. Olej mam - będe wymieniał. Jak się coś wyjaśni w kwestii oznaczeń to zaktualizuje wątek.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2019
    Skąd
    eu
    Wiek
    43
    Postów
    3
    Auto
    fiat
    Rocznik
    2002
    Witam,

    biegów C510.5
    zielony in
    czerwony out
    klucz imbusowy 12



 

Podobne tematy

  1. Wymiana oleju w skrzyni biegów.
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-11-2022, 22:44
  2. Wymiana oleju skrzyni biegów
    Napisany przez lukasaldo1994 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-06-2019, 17:55
  3. Wymiana oleju w skrzyni biegów
    Napisany przez petarda na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-09-2016, 00:52
  4. Wymiana oleju w skrzyni biegów
    Napisany przez chopin12 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-06-2016, 14:01
  5. wymiana oleju w skrzyni biegów
    Napisany przez trybulap na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-06-2012, 15:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506wymiana-oleju-w-skrzyni-biegow-korki-spustowe-51536

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl