Przed założeniem tematu należy szukać w internecie. Jest pełno pytań o to (po polsku i na angielskim forum + filmy na YouTube).
Przykład:
https://www.fiatforum.com/threads/1-...change.459238/ Są obrazki (chyba z "eLearn"), do 2-3 różnych skrzyń.
1. Pismaki tworzące instrukcje często mylą litry z kilogramami (a to nie to samo w przypadku oleju, litr waży około 800-850 gramów).
2. W instrukcjach może być podana ilość oleju do nowej, całkowicie pustej skrzyni (później przy wymianie cały
nigdy nie zlatuje).
3. Osobne przedziały są możliwe, ale to typowo w automatach (aby materiał ścierny z tarczek nie zarzynał dyfra). Wtedy też są możliwe 3 korki (a brakujący jeden wlew, to bagnet automatu).
4. Tej konkretnej skrzyni nie znam (i nie muszę, aby się wypowiadać), ale przypomina "Fiatowskie" (FPT) ze starszych modeli. Na pewno korek na imbusa przy wyłączniku wstecznego, to wlew. A dwa spusty, czemu nie (może pozwalają zlać więcej, to stąd dwie wartości w instrukcji). Na pewno (na 99,9%) można w ciemno odkręcać wszystko co wygląda jak korek i ma gniazdo na imbusa.
Za to uważać na zwykłe łby sześciokątne, bo to (też na 99,9%) NIE będą korki, tylko śruby (trzymające jakieś elementy wewnątrz skrzyni)!
Jak są 3 korki i nie wiadomo, czy wspólne (czy to jeden przedział), to można np. lekko dmuchnąć sprężonym powietrzem we wlew i ocenić skąd leci. Jak z któregoś spustu nie leci, to tam walnąć i słuchać (może się okazać, że to nie korek, a zaślepka).
PS
Nie uwierzę ci, że skrzynia nie ma żadnych oznaczeń. Słabo szukasz! Z tyłu mogą być na dyfrze (od strony grodzi - słaby dostęp).
Przykład (drugie foto w galerii):
https://www.b-parts.com/auto-parts/e...-2009-11269984