Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2016
    Skąd
    NIemcy
    Wiek
    46
    Postów
    5
    Auto
    Doblo II 1,6MJ
    Rocznik
    2010

    Wlaczajacy sie wentylator i duze spalanie

    Witam, Mam Doblo 1,6MJ (105km)z filtrem.
    Od czasu do czasu wlacza mi sie wentylator chlodnicy i w tym samym momencie spalanie skacze o 100%. Dodam ze wokol auta wypychane powietrze pachnie rozgrzanym metalem. Objaw kojarzy mi sie z wypalaniem filtra czastek stalych ale jego kontrolka mi sie nie swieci. Wentylator i spalanie pojawia sie nawet jak silnik nie zlapal jeszcze swojej temperatury. Najczesciej dzieje sie to przy zjezdzie z autostrady.
    Po wylaczeniu silnika i po powtornym zapaleniu wszystko wraca do normy. Czyli wentylator chlodnicy sie wylacza a spalanie znowu jest w normie.
    Czasami zdarza mi sie to 3-5 razy dziennie a czasami przez tydzien jest spokoj.
    Czy ktos sie z takimi objawami spotkal?
    Krzychu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Najprawdopodobniej masz coś z układem DPF .Może czujniki ,trzeba by sprawdzić na kompie bo zajedziesz DPF-a i będziesz miał problem bo widzę ,żeś "Niemiec" a tam raczej się nie usuwa.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2016
    Skąd
    NIemcy
    Wiek
    46
    Postów
    5
    Auto
    Doblo II 1,6MJ
    Rocznik
    2010
    Fakt, wybieram sie na kompa i wybrać nie mogę. Musze się podłączyć jak najszybciej. Powinno sie wyjaśnić. Dzięki. Dam znać.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2016
    Skąd
    Krasnystaw
    Wiek
    39
    Postów
    8
    Auto
    Doblo 1.6
    Rocznik
    2010
    Miałem taką samą sytuację i wentylator nawet zaraz po uruchomieniu silnika potrafił się włączyć. Powodem był czujnik tesostatu na przewodzie klimatyzacji a dokładnie zaśniedziała kostka. Wymieniłem jedno i drugie i po problemie.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Doblo 2.0 MJet
    Rocznik
    2013
    Moi drodzy.
    Objawy które opisujecie to najzwyczajniej w świecie wypalający się filtr cząstek stałych.
    Nie ma zaleznosci w tym wypadku czy jedziesz autostradą czy nie i z jakimi obrotami.
    Tryb ten włącza się powyżej pewnego poziomu zapełnienia filtra, i w żadnym wypadku nie powinno się wtedy gasić silnika, a jedynie odczekać aż wentylator ucichnie a poziom spalania paliwa zaleje (co oznacza koniec procedury).
    Informacje mam z ASO z okresu gwarancyjnego, oraz interwencyjne czyszczenia DPF w serwisie (objawy po włączeniu tego trybu za pomocą komputera były identyczne).

    Pozdrawiam Łukasz

    P.S Zapomniałem dodać., charakterystyczny zapach to nic innego jak zapach obudowy filtra cząstek który w wyniku czyszczenia (czyli zmiany proporcji mieszanki) drastycznie podnosi swoją temperaturę, powodując wypalanie się cząstek ciężkich.
    Ostatnio edytowane przez Szereda ; 10-01-2017 o 12:52

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2008
    Skąd
    kocialin
    Postów
    364
    Auto
    Uno 1,0 86r, Seicento 1,2 00r
    to całkiem normalne objawy. szkoda tylko że nie pali się żadna kontrolka. to by ułatwiło obsługę auta

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał harrow Zobacz post
    Czasami zdarza mi sie to 3-5 razy dziennie
    To chyba nie jest normalne.
    Nie mówię o reszcie (smród,wentylatory,spalanie)

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Doblo 2.0 MJet
    Rocznik
    2013
    3-5 razy dziennie świadczy o uszkodzonym układzie dpf. Do sprawdzenia filtr dpf, czujnik i moduł sterujący układem dpf.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    41
    Postów
    2
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2012
    Witam,

    Miałem podobne objawy do opisywanych powyżej. Zdarzało się, że wentylator włączał się codziennie, nawet przy -15stC. Problem rozwiązałem sprawdzając przed wyłączeniem czy wentylator pracuje. Jeśli pracował to jechałem na krótką, spokojną przejażdzkę, żeby nie wyłączać silnika podczas wypalania DPFa. To co ostatecznie pomogło to zmiana stacji benzynowej.


 

Podobne tematy

  1. Brava 1.4 Duze spalanie.
    Napisany przez pycio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-10-2014, 21:30
  2. falujace obroty i duze spalanie
    Napisany przez darko1988 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-09-2014, 23:10
  3. bardzo duze spalanie
    Napisany przez orton88 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 31-10-2013, 08:42
  4. Bravo 1.8 GT Duze spalanie
    Napisany przez glacjusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 22-04-2011, 16:29
  5. [silnik] Duze spalanie i intensywne kopcenie.
    Napisany przez Janek_skc89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 06-06-2010, 20:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506wlaczajacy-sie-wentylator-i-duze-spalanie-31377

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl