Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2021
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    5
    Auto
    Fiat doblo II
    Rocznik
    2010

    Problem z filtrem Dpf

    Cześć od jakiegoś czasu mam problem z filtrem Dpf,(przynajmniej tak mi się wydaje)mam pytanie do was czy u was tez przy wypalaniu dpf-a towarzyszy kopcenie ?Ostatnio byłem u mechanika na regeneracji dpfa ponieważ podejrzane mi byli ze zaczął wypalać co ok 150km. Standardowo powinien wypalać co ok 600 km.Co więcej musiał wymienić olej bo stwierdził ze są ślady oleju napędowego w oleju silnikowym.Nie znam się na mechanice to na wszystko przytaknąłem.Teraz dziwne mi się tez wydaje ze przy odpaleniu troszkę podkapca ale to niby para wodna, ale towarzyszy przy tym duże chwilowe spalanie ponad 20 litrów.Oczywiscie przy rozgrzaniu silnika i przejechaniu jakiejś niewielkiej odległości wszystko wraca do normy.Silnik w moim Fiacie to 1,6 diesel.Macie może jakies rady dla mnie co mam zrobić ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    To suchy DPF i olej napędowy powinien podnieść temp spalin ,a zapewne został przerwany proces wypalania i to parokrotnie i stąd skroplone paliwo w oleju -przegoń auto na wysokich obrotach (bez przesady oczywiście ) -ot na 4 gdzie normalnie jechałeś juz na 5 lub 6 i tak z 30 km te wyższe obroty ,potem spr przed gaszeniem czy przypadkiem nie są podniesione obroty silnika i nie działa wentylator chłodnicy (w chevi z silnikiem Fiata tak oznaczał się wypalany DPF ) ,a na takie objawy jak u ciebie proponowano jazdę na podwyższonych obrotach . Regeneracja DPF jest wykonywana chemią -trzeba ją wypalić ,a to wymaga temperatury i dobrego przedmuchu . Sam stosowałem olej 2T (ale to osobny temat ) i w 1.3 DPF wypalał mi się co ok 800-900 km zamiast 600 ,no ale to był 1.3 i miał on z natury wyższe obroty w codziennej jeździe (mniejsze auto mocniej ciśniesz )
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 03-01-2021 o 23:13

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2021
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    5
    Auto
    Fiat doblo II
    Rocznik
    2010
    Dzięki,no właśnie na takie chemiczne wypalanie auta oddałem,ale skąd aż takie wysokie spalanie ponad 20 litrów i to teraz zauważyłem na postoju jak silnik zimny,i wzrasta jak mam włączony wentylator na maxa.a czy Tobie tez tak kopcił jak wypalał dpfa ?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Nie zauważyłem kopcenia przy wypalaniu -może dlatego , ze nie przerwałem takiego czegoś w trakcie . Przegoń auto tak ,aby układ wydechowy się zagrzał . Mam nadzieję ,że mechanik dokręcił to co zdemontował . Swojego przeganiałem gdy przed gaszeniem zauważyłem zwiększone obroty i zał wentylator chłodnicy -ot 10 km na wyższych obrotach ,ale to max ze 2 razy . Reszty nie pomogę ,nie chcę wprowadzać w błąd . Słyszałem i teraz sprawdziłem ,że wymagany jest często zabieg typu :" Po ukończeniu naprawy niezbędne jest jednak wykonanie procedury polegającej na "€žpoinformowaniu"€ sterownika o wymianie filtra , w przeciwnym wypadku pomimo prawidłowego odczytu z czujnika różnicowego, sterownik nie umożliwi kasowania błędów, a samoczynna regeneracja filtra nadal nie będzie możliwa. Reset po wymianie filtra cząstek stałych, bo o tej funkcji mowa, cofa wszystkie wartości adaptacyjne dotyczące filtra cząstek stałych jednocześnie sterownik od początku gromadzi informacje na temat nagromadzenia sadzy. Sytuacja jak powyżej ma również miejsce w przypadku innych podzespołów silnika – wymiana przepływomierza, czujnika różnicowego, zaworu EGR, i innych , wymaga w końcowym etapie naprawy, wykonania specjalnej procedury polegającej na zerowaniu wartości adaptacyjnych w sterowniku, umożliwiając sterownikowi ich prawidłowe dostosowanie dla optymalnej pracy silnika. Procedura ta cofa wartości korekcyjne określane podczas użytkowania poprzedniego elementu, który został wymieniony na nowy. W chwili wymiany filtra cząstek stałych na nowy konieczne jest poinformowanie komputera o fakcie konieczności naliczania na nowo stanu zapełnienia filtra przez obliczanie różnicy ciśnień. " To dotyczy Opla ,ale on stosował silniki Fiata i układ wydechowy tożsamy. Chyba w którejś apk mi się obiło (alfaeobd?) o wzrok taka funkcja ,ale zapytaj mechanika ,jeśli robi A to musi całkowicie B ,może przy tobie skasuje -raczej to bez wybitnych manewrów się robi (EOBD)
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 04-01-2021 o 16:35

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2021
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    5
    Auto
    Fiat doblo II
    Rocznik
    2010
    Dzięki,już jestem umówiony,na pewno coś musi być nie tak bo teraz kopci prawie cały czas.Jak byłem wczoraj podpial kompa i próbował wgrać od nowa wszystko ,ale coś do końca nie mógł.Chciałem się tez dowiedzieć właśnie czy podczas wypalania będzie kopcił,skoro Tobie nie kopci to będę się upierał żeby to sprawdził i żeby to naprawił.Bo najłatwiej przytaknąć ze Fiat tak ma ze on kopci,itd.Jak odbiorę to napisze co dolegało.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jedynie podniosło obroty ,włączył się wentylator i nie wiem ,czy nie włączyła się klima (ale Chevi ma po amerykańsku ,że klima włączy się przy nawiewie na szybę nawet gdy nie masz włączonego przycisku klimy -ma być mądrzejsze od ciebie ) Kopcenia nie było ,ale nigdy nie miałem czyszczonego DPF -tylko to co fabrycznie silnik robił . Widziałem auto po czyszczeniu DPF jak kopci na szaro ,ale to trwa tak na mocno jakiś czas ,ale każą to "wyjeździć" i potem układ wydechowy się wygrzeje ,DPF się uaktywnia (to czym pokryty jest DPF wymaga traktowania z uwagą ,nie pierwsza lepsza chemia ) - wkłady katalityczne wymagają niejako po oczyszczeniu reaktywacji (w przemyśle robi się to za pomocą kwasu, ługu o odp stężeniach ,aby wkład zaczął znów działać wedle tego do czego został wytworzony-stąd czyszczenie DPF nie u pana Mietka za 25 zł ,a trochę drożej aby nie zrobić z DPF sztuki dla sztuki ,bo te płyny mają nie uszkodzić warstwy aktywnej -platyna,złoto ).



    Tai patent: https://www.youtube.com/watch?v=T4evLtzMtFY ,ale Fiat może załączać dla obciążenia inne urządzenia -bez zaświecenia kontrolki ,że jest załączone!!! więc zapytać we Fiacie ,może na forum znajdziesz co załącza Fiat celem podniesienia obciążenia silnika i...

    https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktual...-fiat-czesc-18
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 06-01-2021 o 00:00

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2021
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    5
    Auto
    Fiat doblo II
    Rocznik
    2010
    A wiec tak czemu tyle zaczął palić?okazalo się ze komputer pokazywał ze wtryski są wzorowe,po diagnozie okazało się ze trzeba zregenerować co uczyniłem,spalanie spadło tak jak było wcześniej ok 6,5 litra,ale kopcenie podczas wypalania dpf-u towarzyszy nadal ale jakby troszkę mniej dymu jest.Ale jest jeszcze jedno ale gdy jest zimny to kopci i śmierdzi aż się troszkę rozgrzeje wtedy kopcenie ustaje.ktoś coś może zasugeruje co może mu jeszcze dolegać ?dziwne mi się wydaje ze kopci podczas wypalania,bo niektórzy użytkownicy tego nie zauważają.wiec na pewno coś z moim nadal jest nie tak.


 

Podobne tematy

  1. Śruba z sitkiem/filtrem w 1.4 T-Jet
    Napisany przez piteros333 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 30-05-2023, 07:51
  2. Wymiana Oleju z filtrem
    Napisany przez quadrando na forum Croma
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 28-10-2016, 17:33
  3. zaolejona puszka z filtrem powietrza
    Napisany przez blacktop na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2014, 00:37
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-09-2014, 22:50
  5. niespodzianka z filtrem oleju
    Napisany przez redlord na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-04-2012, 09:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506problem-z-filtrem-dpf-48103

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl