Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2024
    Skąd
    Rotmanka
    Postów
    5
    Auto
    Doblo ii Cargo
    Rocznik
    2011

    P0651 P0671 Nie Odpala

    Wita, Mam problem z Diabłem 2011 1.6 mjet.

    Objawy: Silnik uruchomił się na chwilę po czym zgasł, po przekręceniu stacyjki w pozycje "mar" nie słychać pompy paliwa(programem diagnostycznym natomiast mogę ją uruchomić), silnik się nie uruchamia.
    Program diagnostyczny pokazuje dwa błędy P0651 i P0671,
    Jeśli chodzi o P0671 to podpowiem że przed pojawieniem się problemu auto normalnie się uruchamiało się i na desce widniał błąd sprawdź świece żarowe ale nie przeszkadzało to w jeździe i uruchomieniu dlatego interesuje mnie bardziej błąd P0651 czytałem gdzieś na jakiejś stronie ogólny opis tego błędu dla różnych marek samochodu że w tym obwodzie są różne czujniki, może też to być jakieś jakieś zwarcie do masy itp
    Pytanie do Was czcigodni które to mogą być czujniki akurat w Doblo, gdzie najlepiej"najwygodniej" pomiar zrobić. Może ktoś z was ma jakiś schemat z opisem tych czujników. Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Czujnik cisnienia na listwie do wymiany! W programie podczas pomiaru cisnienia paliwa podczas krecenia rozrusznikiem , powinno pokazac cisnienie paliwa, pewnie jest za duze i wywala bleda(z reguly czujnik ulega awarii) i przeklamuje dane. Podmien czujnik na listwie dla proby...
    ps. Te swiece tez zrób, bo jak zalezie nagarem ,to nie wykrecisz i znow bedzie balagan,

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2024
    Skąd
    Rotmanka
    Postów
    5
    Auto
    Doblo ii Cargo
    Rocznik
    2011
    Ogólnie to auto jest świeżo po wymianie silnika, i z początku podejrzewałem że jakaś wtyczka się wypięła, A ten czujnik jakie ciśnienie powinien pokazać ?Czy można coś na nim zmierzyć jak wypnę wtyczkę ? (bez schematu to jest tragedia)... Czy można go jakoś oszukać(zadajnikiem, generatorem, rezystorem, mostkiem, coś mu powiedzieć) żeby faktycznie mieć pewność. Niby w tym obwodzie jeszcze parę ''chochlików'' jest podłączonych.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2024
    Skąd
    Rotmanka
    Postów
    5
    Auto
    Doblo ii Cargo
    Rocznik
    2011
    Czujnik wymieniłem to znaczy wykręciłem ze starej listwy i przykręciłem do Nazwijmy ją nowej i nic nie pomogło pytanie Jakie powinno pokazywać ciśnienie?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    https://fusesdiagram.com/fiat/fuse-b...2010-2018.html
    sprawdz bezpieczniki mi przekazniki,pompa musi pracowac po wlaczeniu zaplonu.
    ps. rozruchu powinno byc conajmniej 200bar cisn. paliwa . Dobrze to mozna podejrzec programem MES.
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 12-05-2024 o 23:24

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2024
    Skąd
    Rotmanka
    Postów
    5
    Auto
    Doblo ii Cargo
    Rocznik
    2011
    Dokładnie tak jak mówisz z tą pompą, tylko niestety nie działa po przekręceniu kluczyka, słychać jedno "pyknięcie" ręcznie programem można ją włączyć i słychać paliwo. Szukałem schematu elektrycznego to na tych pierwszych rysunkach co google znajdzie(Nawet nie wiem czy od fiata były schematy także się nie wgłębiałem) widać że jest taki układ że coś jest w szereg podłączonego i prawdopodobnie blokuje tą pompę bo ręcznie programem(przekaźnikiem da rade).
    Pytanie czy schematy podłączeniowe w 1,3mjet i 1,6 są bardzo podobne i urządzenia podobnie rozmieszczone ? Idę spróbować tego MES podłączyć bo coś miał opory i Alfaobd używam w tej chwila a trochę mnie irytuje bo tel wtedy w odstawkę idzie :-| Jutro może wkleję jakąś zamrożoną ramkę może ktoś coś zauważy.
    Dziękuje za "Fusy i rileje" szczególnie sąsiedzi dziękują że znów będę się kręcił w nocy przy aucie i wqr***ał

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Musisz poszukac "epera" na necie, gdzies na forum byl link do tego programu serwisowego.Mogl pasc Ci sterownik silnika.Sterowanie pompy idzie z body kompa.I chyba podawany jest "minus" jest sterowaniem pompy. Jesli zmostujesz przekaznik pompa ruszy.Ale jak sprawdzales i da sie testowac programem,to cos jest ze sterowaniem. Zobacz na wszystkie masy na silniku, do sterownika. Mozesz sie skontaktowac z firmą "ko-car" z Tych,siedzą we fiacie,moze cos Ci doradzą lub zaproponują pomoc?!

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2023
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    36
    Postów
    41
    Auto
    Doblo II 1.6 multijet
    Rocznik
    2012
    Co do pompy wysokiego ciśnienia ja akurat mam 1.6 105km i po odpaleniu trzyma mi 270bar ale przy odpalaniu widziałem że nawet 400 podaje . Sprawdź inna rzecz w mesie, włącz na mar i zobacz ciśnienie jakie dochodzi do pompy paliwa powinno być 8atm, jeżeli będzie niżej to znaczy że coś jest z czujnik/zawór wysokiego ciśnienia na pompie. Wyciągnij wtyczkę i zobacz czy nie jest mokra od ropy. Jeżeli tak to do wymiany zawór. Oryginały mają wadę fabryczną i przez wtyczkę ucieka ropa. Mówił mi to Bosch diesel serwis w Piekarach, do nie dawna było ok ostatnio zauważyłem u siebie to przypadłość, niestety musiałem wymienić ten zawór. Pozdrawiam.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2024
    Skąd
    Rotmanka
    Postów
    5
    Auto
    Doblo ii Cargo
    Rocznik
    2011
    Witam, chciałem przeprosić bo dopiero teraz zauważyłem że nie wstawiło mi odpowiedzi z informacją że problem jest rozwiązany.
    Był to czujnik ciśnienia doładowania turbiny doszedłem w ten sposób:
    najpierw odłączyłem akumulator i sprawdziłem wszystkie piny "wielowtyk" od sterownika komputera czy nie mają doziemnienia, potem podłączyłem interfejs i zauważyłem że
    błąd zniknął to zacząłem po kolei odłączać wtyczki z każdego czujnika i sprawdzałem w programie czy błąd dalej "wisiał". Oczywiście według Prawa Murphy'ego musiał to być ostatni testowany czujnik No i padło na to doładowania turbiny. Z ciekawości go zdemontowałem podłączyłem pod zasilacz laboratoryjny podłączyłem 5 V przedtem ściągnąłem dokumentacje czujnika ze strony Boscha... bez ciśnienia pokazywało mi około 1,6 V Co według dokumentacji Faktycznie było poza jakimś tam zakresem. Czujnik był oblepiony sadzą to pomyślałem że go umyję, i ponownie sprawdzę przed ale to nic nie pomogło Poprosiłem mechanika żeby podrzucił mi czujnik ze starego silnika. Oczywiście też był cały oblepiony ale z ciekawości go podłączyłem bez mycia i działał, jeszcze doświadczalnie podłączyłem go pod zasilacz laboratoryjny i ciekawostka pokazywał też 1.6 V przy zerowym ciśnieniu i wtedy zgłupiałem...zamontowałem go. W sumie nie sprawdziłem w termistora w tym czujniku wiem że na tym poprzednim pokazywało około 50k Ohm. Dziwna sprawa bo według karty tej katalogowej czujnik pracuje w zakresie tam od 0,3V do 4,..V gdzie 0,3 to podciśnienie a ciśnienie to wartości z rzędu mbar a ja w tym zepsutym zadałem mu ponad 1.5 bar i dopiero wtedy mi zaczął tam pokazywać cztery coś tam Volta nie chciałem to robić na tym działającym. Kupię w tym tygodniu nowy podłączę go przed montażem pod zasilacz i dam znać jaki pomiar wyszedł...
    Dziękuję za chęci w rozwiązywaniu problemu.
    Pozdrawiam.

    ps. Myślałem też o montażu zupełnie innym czujniku który pracuje w innych zakresach w celu sztucznej poprawie osiągów ale musiałbym przemaglować więcej informacji na ten temat teoretycznie to jest jakoś tam do zrobienia coś na zasadzie tuningu Za 10 groszy


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 30-03-2020, 11:02
  2. Ducato 2.3 Multijet 2007 błąd P0651
    Napisany przez AdamK na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-07-2016, 14:55
  3. [silnik] Odpala i gaśnie, odpala i ... nie trzyma obrotów
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 116
    Ostatni post: 09-09-2013, 15:51
  4. Grande zimny silnik nie odpala na benzynie. Na gazie odpala.
    Napisany przez lukasz2511 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 10-12-2011, 23:46
  5. Ciepło - Odpala, Zimno - Zalewa i nie odpala. Palio 1.2 8v
    Napisany przez daro3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-02-2010, 18:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506p0651-p0671-nie-odpala-54989

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl