Witam, jaki polecacie olej do Fiata Doblo II oraz pozostałe filtry paliwa, oleju ? powietrza oraz kabinowy.
Mechanik polecił mi olej motul 5w30 clean 8100 Do Doblo wchodzi chyba 5 litrów?
Zależy mi aby olej nie zapychał DPF
Witam, jaki polecacie olej do Fiata Doblo II oraz pozostałe filtry paliwa, oleju ? powietrza oraz kabinowy.
Mechanik polecił mi olej motul 5w30 clean 8100 Do Doblo wchodzi chyba 5 litrów?
Zależy mi aby olej nie zapychał DPF
Ostatnio edytowane przez Krzysztof 1987 ; 01-12-2017 o 10:33
sprawdz czy ten motul spełnia specyfikacje FIATa nie kieruj sie poleceniami mechanika tylko tym co wymaga producent silnika, z tego co wiem nie wszystkie motule je spełniają. a czy to jakiś problem wlać selenie? ale nei musisz seleni wazne aby normę spełniało, specyfikacje oraz ile go wchodzi to masz w ksiażce pojazdu. ale podpowiem
Olej syntetyczny o lepkości SAE 5W-30,
kwalifikacja FIAT 9.55535- S1
np. SELENIA WR P. E.
Contractual Technical Reference N° F510. D07
z tego co podaje strona MOtula to specyfikacje spełnia:
8100 Eco-clean 5W-30,
Dopuszczenia OEM PSA B71 2290 ; FIAT 9.55535-S1
ilośc 4,9 litra/3,6 kg
filtr oleju, ja np ostatnio daje bosha, kabinowy akurat corteco z węglem aktywnym, a powietrza....naprawde nie pamiętam na pewno nie był tani bo do silników z turbiną nie sa tanie :-(
wymień tez sobie płyn hamulcowy tylko uważaj aby zmienili w calym układzie, bo u mnie te dziady nie wypchneły z tylnich przewodów hamulcowych, co zauważylem przy nastepnej wymianie, a dlatego że.... sam to sobie za drugim razem zrobiłem.
jak masz też przebieg duży (ale wątpie bo to pierwsza wymiana oleju) duży czyli tak 70-100 tyś km to zmień olej w skrzyni, na pewno dłuzej pożyje, tylko uwaga koniecznie taki jak przewidział producent skrzyni i jaki był w niej aktualnie (mechanik znow może coś wymyślać).
za ksiażka pojazdu olej przekładniowy:
Olej syntetyczny o lepkości SAE 75W.
Kwalifikacja FIAT 9.55550- MX3
np. TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE
Contractual Technical Reference F002. F10
Dzięki za super odpowiedź auto ma teraz niecałe 40 tys. 27 lutego 2017 roku auto było w serwisie więc wtedy Niemiec wszystko wymieniał.
Ogólnie mechanik polecał 8100 Eco-clean 5W-30 i jednak spełnia specyfikację mówił, że auto będzie jeszcze ciszej chodziło
Fitr Oleju w sumie nie kosztuję dużo myślałem, ze będzie więcej znalazłem taki: FIAT DOBLO II 10- 1.6 JTD 2.0 JTD FILTR OLEJU (6942962850) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Płyn hamulcowy? to chyba za wcześniej wcześniej miałem forda mondeo z 2002 r i nigdy nie wymieniałem płynu hamulcowego czy w doblo trzeba to robić częściej niż w innych autach?
Ostatnio edytowane przez Krzysztof 1987 ; 02-12-2017 o 12:07
płyn wymieniasz zgodnie ze specyfikacją producenta pojazdu, czyli jak sie nie myle na pewno co dwa lata lub co 60 tyś km.
polecam przeczytać ksiazkę pojazdu, zakładka pt. czynności serwisowe. jak nie masz papierowej to spojonie znajdziesz w internetach wpisz w doktora google "instrukcja fiato doblo" i wyskoczy. tam jest napisane co i kiedy należy zrobić, wszelkei płyny paski rozrządy i inne.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Zrobilem 100 tys. km w zeszlym roku.
olej leje 5 w 30 (100zl 5l.)- wymiana co 15 tys. km
kwalifikacja FIAT
filtr oleju z filtrona
kabinowy - byle nowy
z turbina nie sa tanie - dobre Gada jak szczerba z mownicy!!!
mechanik ma tester i sprawdzi stan plynu hamulcowego - powie czy do wymiany , czy nie.
wymienielem olej w skrzyni przy 150 tys.km - bez sensu wymiana - olej jak nowy.
bnbn1 porownaj specyfikacje z opla combo - te same silniki i skrzynie ,a inne oleje zalecaja .
mechanicy lubia takich klientow jak ty.
Zakupiłem już wszystkie filtry oraz olej:
Filtr oleju Bosch 38 zł
Filtr powietrza Bosch 44 zł
Filtr paliwa Knecht 107 zł
Filtr kabiny Bosch 35 zł
Olej Motul 5w30 Eco Clean 5L 212 zł
Zobaczymy jak silnik będzie chodził tym olejem
W za tydzień jestem umówiony z mechanikiem.
Jedyne co wymienię sam filtr powietrza oraz Kabinowy, ale nie mogę go znaleźć pod schowkiem nie widzę:/
W poprzednim aucie wymieniałem wszystkie filtry oraz olej przed zimą, teraz auto kupiłem niedawno stąd wymiana w zimie, podobno wszystkie filtry wraz z olejem powinno się wymieniać przed zimą, co o tym sądzicie?
Ostatnio edytowane przez Krzysztof 1987 ; 10-01-2018 o 19:05
Ja nigdy nie wymieniałem oleju czy filtrów z powodu nadchodzącej zimy. Filtry powietrza i kabinowy wymieniam raz w roku, natomiast serwis olejowy to już zależy ile km udaje mi się przejechać - interwał to 10-15 tysięcy kilometrów. Co do olejów to nie ma też co za bardzo popadać w skrajność (wyłącznie moje zdanie) i kupować oleje po 200 zł i więcej za bańkę do zwykłego samochodu z dieslem. Do poprzedniego auta lałem shella, w domu mamy T-Jeta i tam jest zalewany Selenia (raz był zalany Valvoline - nie mam zastrzeżeń). Teraz w Bravo 1.9 MJ zalałem Selenię ale poprzedni właściciel lał Castrola.
Co do lokalizacji kabinowego to w Doblo drugiej generacji dostęp do niego masz jak otworzysz schowek pasażera i jest taka pozioma zaślepka - odginasz z jednej strony i wyciągasz filtr. W domu mamy takiego z 2013 także temat nie jest mi obcy
Dzięki za odpowiedź jak będę w garażu to zobaczę, bo faktycznie była taka zaślepka, ale nie wiedziałem jak się do niej dostać co do oleju w sumie raz kupiłem taki droższy olej może dla tego, że to będzie pierwsza wymiana w doblo potem będę pewnie lał nieco tańszy
Pozdrawiam
Znaczy nie mówiłem tego konkretnie do Ciebie bo wiem, że wiele osób leje sobie tego Motula i sobie chwali a też nie jest przesadnie drogi U mnie poprzedni właściciel który miał auto 7 lat zalewał je Castrolem. Auto jeździ, ma 160 tysięcy przebiegu i jest git. Człowiek który mi serwisuje auto powiedział, że zaleje auto czymś dobrym i trafiło na Selenię ale gdyby to był Castrol to bym głowy nie urwał
ło panie, mam porównanie fitra powietrza do silnika wersja z turbina i bez róznica w cenie 3 x (do turbiny mają siatke aby zatrzymac "grube" smieci)
czy sprawdzą stan płynu w przewodach hamulcowych, ostatnio wymieniając po 2 latach (a zrobil tylko 30 tys km) to zdecydowanie juz zmienil kolor z slomkowego na ciemno zielony, ten w zbiorniku wyrównawczym to jedno a w przewodach hamulcowych to cos innego (on jak chłodniczy czy olej nie wraca do zbiornika). oczywiście w zbiorniku wyglądał ładnie, to był koszt tylko 22 złotych, a przynajmiej wiem że nie zacznie mi ruda żreć od środka instalacji hamulcowej.
patzr pan a moj olej w skrzyni po 100 tys km, czarny jak smoła, mowisz ze twoj był jak nowy, no nie mow ze miał jasno zołta barwę... i nadalte same wlściwości....ciekawe... ale możliwe
w oplu combo nie ma tego samgo silnika ktory jest w moim doblo i raczej nir będzie opel nir montuje silników benzynowych fiata, diesle to coś innego. czy skrzynie sa te same... nie wiem moze fiat teraz łaskawie daje oplowi skrzynie C653 zamiast ich guana M32.
mechanicy nir lubią takich klientów jak ja.... bo niestety sam serwisuje moje pojazdy