Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2015
    Skąd
    RYBNIK
    Wiek
    44
    Postów
    43
    Auto
    DOBLO 1.4Tjet 120KM Bifuel
    Rocznik
    11.2013

    Montaż automatycznej klimatyzacji w Doblo 2

    Podjełem się montażu klimatyzacji automatycznej zamiast manualnej.
    Do tej pory skompletowałem potrzebne elementy do montażu:

    -panel klimatronika 735498549
    -zespół nagrzewnicy z kanałami i wentylatorem oraz wiązką elektryczną
    -czujnik nasłonecznienia razem z listwą podszybia

    Instalacja od strony samochodu już istniała wiec zostało mi tylko podłączyć jedną wtyczkę i przykręcić masę do samochodu.
    Następnie wykonałem osiowanie proxi aby dopisać do Body Computera panel klimatronika bo zaczoł migać przebieg na liczniku.Panel dopisał się bez problemu,jest z nim komunikacja,włącza się i steruje wszystkimi funkcjami oprócz sprężarki klimatyzacji . Węzeł klimatyzacji jest widoczny w sieci samochodu jednak nie komunikuje się on z komputerem silnika Brak jakich kolwiek błędów w diagnostyce .
    Czyściłem ustawienia adaptacyjne w komputerze silnika aby sam wykrył sobie dodatkowe układy takie jak tempomat,klimatyzację,skrzynię automatyczną,itd.Komputer wykrył tempomat,ASR z Hill Holderem,skrzynię manualną a klimatyzacji już nie.Sprawdzając w parametrach czy pokazuje jakiekolwiek wartości dla klimy to niestety jest pusto.
    Podłączając z powrotem panel klimatyzacji manualnej wszytko działa bez problemów,są widoczne parametry klimy w sterowniku silnika i co najważniejsze klimatyzacja działa.

    Pytanie do kolegów czy ktoś posiada schemat klimatyzacji manualnej?Czy znaczenie mają wersje oprogramowani sterowników?Jeżeli tak to proszę o jakieś numery fiat poszczególnych komponentów,itd.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2015
    Skąd
    RYBNIK
    Wiek
    44
    Postów
    43
    Auto
    DOBLO 1.4Tjet 120KM Bifuel
    Rocznik
    11.2013
    Niestety po dwóch dniach walki dalej mam problem z brakiem możliwości włączenia sprężarki. Na razie podmieniałem różne wersje liczników bo panel klimy jest na tym samym CAN-ie co licznik ale bez rezultatu.Pozostaje chyba wymienić soft Body Computera.Bo z tego wynika że nie przesyła informacji o włączeniu klimatyzacji z panela do komputera silnika.Niestety nie mam dostępu do samochodu z automatyczną klimatyzacją żeby sczytać ramki po CAN-ie w tedy będę mógł je za symulować u siebie i sprawdzić gdzie jest problem.Prośba do innych forumowiczów z okolicy o kontakt którzy posiadają w Doblo 2 lub COMBO D klimatyzację automatyczną.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2022
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    40
    Postów
    7
    Auto
    Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2010
    Pozwolę odświeżyć temat bo jestem po tym samym zabiegu a mianowicie wymiany wyświetlacza i nagrzewnicy z manualnej na climatronik. Również mam ten sam problem ze nie załącza klimatyzacji poza tym wszystko działa. Czy przerabiał ktoś to samo i rozwiązał ten problem?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2019
    Skąd
    TST
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Giulietta 1,75
    Rocznik
    2014
    A zmienialiście typ klimatyzacji w body kompie?

    Klima auto sterowana jest po canie, klima manualna daje sygnał do body compa danym pinem a reszta idzie canem. W ustawieniach body compa da się zmienić typ klimy z manualnej na auto, żeby body comp nie czekał na sygnał z pinu.

    Schemat funkcyjny klimy auto:
    Centralka klimatyzacji M070 zasilana jest poprzez kluczyk (INT), ze styku 39 w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F51 w Body Computer M001 (styk 24 konektora C), i bezpośrednio z akumulatora na styku 30 w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F36 w Body Computer (styk 29 konektora C). Styk 40 w H070 podłączony jest do masy przedniej lewej C010 (konektor B).

    Elektrowentylator wnętrza kabiny N085 pilotowany jest odpowiednim regulatorem prędkości M072.

    Regulator prędkości M072 (styk 2 konektora B)zasilany jest poprzez linię pilotowaną przekaźnikiem T08 i zabezpieczoną bezpiecznikiem F08, oba znajdujące się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B001 (styk 47 konektora B). Styk 1 konektora B w M072 połączony jest z masa zespołu klimatyzacji C016 (konektor B).

    Cewka przekaźnika T08 w B001 (styk 19 konektora B) zasilana jest poprzez kluczyk (INT/A) w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F31 w Body Computer M001 (styk 21 konektora C). To zasilanie jest wyłączane w fazie uruchomienia silnika.

    Poprzez styk 5 (sterowanie) i 29 (feedback) centralka klimatyzacji M070 łączy się z regulatorem M072 (styki 1 i 2 konektora A) który z kolei z konektora C, steruje elektrowentylatorem wnętrza nadwozia N085 regulując prędkość.

    Centralka klimatyzacji M070 łączy się z różnymi czujnikami w szczególności:

    ze styku 11, dostarcza masy odniesienia do czujników temperatury powietrza mieszanego dolnego K087 i górnego K088;

    na styku 20 otrzymuje sygnał przesyłany z czujnika temperatury powietrza mieszanego dolnego K087;

    na styku 9 otrzymuje sygnał przesyłany z czujnika temperatury powietrza mieszanego górnego K088.

    ze styku 7, dostarcza zasilanie do czujnika promieniowania słonecznego K090;

    na styku 10, otrzymuje sygnał promieniowania słonecznego przesyłany z czujnika K090.

    Centralka klimatyzacji M070 steruje następnie silnikami “krokowymi” mieszania, rozdziału i recyrkulacji powietrza, monitorując w sposób ciągły ich funkcjonowanie. A zwłaszcza:

    ze styku 38, dostarcza zasilanie do siłowników przysłony powietrza zewnętrznego / recyrkulacji N082, mieszania N081 i rozdziału N080;

    ze styków 23-24-33-34, steruje siłownikiem przysłony rozdziału powietrza N080;

    ze styków 25-26-35-36, steruje siłownikiem przysłony mieszania powietrza N081;

    ze styków 21-22-31-32, steruje siłownikiem przysłony powietrza zewnętrznego / recyrkulacji N082.

    Czujnik temperatury zewnętrznej zintegrowany w lusterku wstecznym zewnętrznym po stronie pasażera P061, otrzymuje masę z Body Computer M001 i przesyła odpowiedni sygnał do styku 37 konektora B w Body Computer; ten przesyła ten sygnał poprzez sieć B-CAN (styki 57 i 58 konektora B) do centralki klimatyzacji M070 (styki 1 i 2), do zestawu wskaźników E050 (styki 5 i 6) dla wyświetlenia temperatura zewnętrznej i komunikatu “Niebezpieczeństwo oblodzenia” (wersja COMFORT) i innych węzłów sieci.

    Zawsze poprzez sieć CAN, centralka M070 przesyła żądnie włączenia sprężarki do centralki kontroli silnika M010.
    Ostatnio edytowane przez No name ; 22-09-2024 o 22:55


 

Podobne tematy

  1. Wymiana i uruchomienie panelu automatycznej klimatyzacji
    Napisany przez kenny7 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-05-2018, 22:43
  2. Przerobienie klimatyzacji automatycznej na manualną
    Napisany przez kubalak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-09-2017, 23:26
  3. Doblo 1.2 montaż klimatyzacji
    Napisany przez joelwu na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-08-2017, 16:51
  4. [ukł. klimatyzacji] montaż klimatyzacji
    Napisany przez karmad na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-05-2010, 13:01
  5. Montaż klimatyzacji
    Napisany przez thomsoon na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-10-2009, 00:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506montaz-automatycznej-klimatyzacji-w-doblo-2-a-41666

doblo dolozenie klimatyzacjidoblo 2 jak dziala klimafiat doblo klimatyzacja automatyczna

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl