Problem dotyczy modelu Doblo Cargo 2,0 Multijet z 2011 roku. Auto ma obecnie 460 tyś km
Na początku zaznaczę że auto jest serwisowane tylko w autoryzowanym serwisie Fiat
Problem braku mocy pojawia się chwilowo na okres 2/3 sekundy podczas jazdy z wykorzystaniem pełnej mocy silnika, czyli np, ciągnąc przyczepę przy pełnym obciążeniu gdy trafi się długi ostry podjazd lub lecąc dłuższy czas z dużą prędkością.
Brak mocy nie występuje za każdym razem i nie następuje on bezpośrednio po osiągnięciu pełnej mocy silnika a po jakimś czasie z reguły jest to pod koniec wzniesienia
Robi to wrażenie jak by brakowało mu paliwa lub coś dławiło silnik na 2/3 sekundy czasem kilka razy
Po odjęciu gazu wszystko wraca do normy.
Silnik nie pokazuje żadnych błędów nawet ukrytych, nie było nic grzebane a problem zauważyłem po wymianie DPF na nie oryginalny ale rzekomo dobrej marki
Niestety nie miałem czasu czekać na umycie oryginału i założyli mi zamiennik
Pytanie
Czy jest możliwe że DPF powoduje takie jak by zatykanie się silnika przy pełnym obciążeniu ?
Może ktoś już przerabiał taki temat ?
Dodam tylko że filtry on i powietrza są wymieniane regularnie