Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2011

    Doblo 1.6 Multijet nie pali w niskich temperaturach

    Witam,
    Jestem posiadaczem Fiata Doblo 1.6 Multijet 2011 152000 tys . przebiegu. Mam go od października 2015 i problem z odpalaniem w niskich temperaturach (poniżej 3 st. C) występował od kiedy go kupiłem. Czasami trzeba było kręcić rozrusznikiem nawet ok. 10 sekund żeby zaczął "łapać" i w końcu odpalał. Rozrząd + pompa wody + filtr paliwa + mycie czujnika ciśnienia (ultradźwiekowo) na listwie Common Rail wymieniony w listopadzie 2015. Problem nie ustąpił. W grudniu 2015 wymieniony na nowy czujnik ciśnienia na listwie CR. Problem nadal występował. Komputer wyrzucał kod P0091 Regulator ciśnienia na wejściu listwy wysokiego ciśnienia. Jakoś przejeździłem ubiegłą zimę. W lecie problem nie występuje. Całe lato bez żadnych problemów, zero błędów.We wrześniu "profilaktycznie" wymienione świece żarowe na Bosch. Tej zimy problem z odpalaniem również się powtarzał ale co dziwne, w temperaturze - 15C zakręcił 3 razy i odpalił ku mojemu zdziwieniu. Natomiast największy problem występuje w temperaturze od -5 C do - 8 C. Znajomy mechanik po podłączeniu komputera stwierdził że EGR ma niewłaściwe wskazania więc wymienił EGR na nowy oryginalny Fiata. Następnego ranka auto w ogóle nie chciało odpalić w temp -7C. Silnik w ogóle nie "łapał". Auto zostało zholowane do warsztatu. Wymieniony został filtr paliwa (po roku i przejechaniu 13 tys. km) oraz czujnik wody w filtrze który mierzy również temperaturę paliwa. Następnego ranka auto z trudem ale odpaliło. Dzisiaj również odpalił z trudem. Czy ktoś ma jakieś sugestie? Jakie powinno być napięcie na świecach żarowych(w tym modelu są świece 3,5 V)? U mnie napięcie wynosi 2V i przy tym napięciu świeca grzeje się do czerwoności. W tej chwili nie ma żadnych błędów w komputerze. Paliwo tankuje na Orlenie Verva ON. Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Czyściłeś styki we wtyczce do czujnika ciśnienia? Nic tam się nie urwało? Pompa w.ciśn. nie cieknie?
    Diagnostykę trzeba zacząć od sprawdzenia, jakie jest ciśnienie paliwa na szynie podczas kręcenia rozrusznikiem.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2011
    Styki wyczyszczone. Przewody wyglądają ok. Wycieku z pompy nie widać. Ciśnienie o którym piszesz można sprawdzić komputerem? Jak krecilismy rozrusznikiem mając podłączony komputer ciśnienie z tego co pamiętam wynosiło 1100 (nie wiem jakich jednostek), a docelowe miało być 2700. Po odpaleniu ciśnienie zadane i mierzone było takie samo koło 4700 "jednostek". W takiej sytuacji rozrusznik może być winny?

    Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2016
    Skąd
    Chorzow
    Postów
    80
    Auto
    Doblo II
    Rocznik
    2011
    Wcisnij gaz tak do 3/4 przekrec kluczyk poczekaj az zgasna kontrolki i pal go, tylko czaly czas trzymaj gaz.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Jak ma za niskie ciśnienie na szynie podczas startu, to nie ma leszcza, że nie chce zapalać. Teraz trzeba znaleźć dlaczego. Przelewy na wtryskiwaczach do sprawdzenia i wszystko po drodze do pompy w.c.
    Styki nawet w teoretycznie hermetycznych wtyczkach potrafią śniedzieć, ale imho po 10 latach, a nie po 5-6.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2011
    Znajomy mechanik polecił mi warsztat specjalizujący się w dieslach. Na miejscu w Lublinie nie znalazłem dobrych specjalistów. Ta firma mieści się pod Lubartowem w Kol. Skrobów. Zobaczymy co powiedzą. Dam znać po naprawie.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2011
    Auto naprawione. Tydzień mechanicy walczyli z tym problemem. Ciśnienie paliwa na listownie podczas rozruchu było zbyt małe. Podejrzenie padło na pompę wtryskową. Została wymontowania i sprawdzona. Okazało się że z pompa jest wszystko dobrze i nie potrzebna była jej naprawa. Później wymontowali i zregenerowali komplet wtryskiwaczy i po tym problem z rozruchem ustąpił. Za całość naprawy zapłaciłem sporo bo 3000 brutto, ale szczerze mogę polecić ten warsztat.


 

Podobne tematy

  1. Problemy z zapalaniem przy niskich temperaturach
    Napisany przez lewek59 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-01-2017, 09:16
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2017, 13:33
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-01-2016, 17:17
  4. dziwne zachowanie silnika przy niskich temperaturach
    Napisany przez baits na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-01-2013, 05:31
  5. fiat doblo 1.3 multijet za duzo pali??
    Napisany przez czacza0116 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-02-2012, 15:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506doblo-1-6-multijet-nie-pali-w-niskich-temperaturach-35184

doblo 1.6 niskie cisnienie na listwiefiat doblo 1.6 multijet problem z odpalaniem1.6 multijet problem z rozruchem na zimnofiat doblo 1.6 multijet problem z odpaleniem zima

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl