Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2024
    Skąd
    Orzesze
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 2 Maxi Blaszak 1.6 mjet 105 chip 120km
    Rocznik
    2017

    1.6 Multijet 105KM wskazania MAF

    Witam wszystkich serdecznie,
    Jestem świeżym właścicielem Fiata Doblo Maxi z 2017r z dość dużym przebiegiem 270tys. i chciałbym się dowiedzieć jakie macie parametry pracy przepływomierza. Po OBD2 wskazania mam na poziomie ok 12g/s na postoju i faluje między 11,5 a 12,5g/s podczas przyspieszenia wzrasta do około 80g/s
    Silnik dość szybko dochodzi do temperatury roboczej. Przy temperaturze 0°C od momentu uruchomienia silnika do 90°C jakieś 5km

    Pytam dlatego, ponieważ jeżdżę bardzo zachowawczo w trasach ok 30km nie przekraczając 100km/h a samochód spała około 8L na pusto. Na trasie z Mikołowa do Katowic również nie przekraczając 100km/h 7,9L co dla mnie jest dużym wynikiem jak na tak powolną jazdę dieslem. W firmie w której pracowałem przy mojej jeździe do 140km/h Ford Transit H2L2 z 2010 palił 10,5L do maksymalnie 12L a Renault Master H2L3 z 2020r z silnikiem 2,3L 13L jednak przy dziadowaniu do 90km/h spalał 8,5L.

    Porównując te samochody wydaje mi się, że fiat jak na swoje gabaryty jest mało oszczędnym samochodem, dlatego szukam przyczyny takiego spalania.
    Zauważyłem że po wypięciu przepływomierza samochód dostaje wigoru i przyspiesza trochę żwawej.
    Jest to mój pierwszy diesel i zdaje sobie sprawę że przy tym przebiegu wtryski mogą nadawać się do regeneracji, jednak mechanika mam umówionego dopiero za 2 tygodnie a do tego czasu mam trochę km do zrobienia.

    Czy wskazania waszego przepływomierza stoją na podobnym poziomie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Trza mu zrobic logi z powietrza, wtryskiwaczy, cisnienia powietrza, itd. Piszesz ,ze na odpietej przeplywce idzie jak burza..czyli walnieta przeplywka.Podmienic przeplywke, sprawdzic dolot, wtryski.Czy auto kpoci? Najczesciej za zuzycie paliwa odpowiada przeplywka, mozesz jezdzic na odpietej ,zobaczysz ,czy wiecej zezre n iz dotychczas.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2023
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    36
    Postów
    41
    Auto
    Doblo II 1.6 multijet
    Rocznik
    2012
    Nie powiedziane jest że przy tym przebiegu wtryski mogą się nadawać tylko do regeneracji. Ja też jestem od niedawna posiadaczem Doblo cargo max 1.6 mjet 279tys i wyciągałem swoje wtryski i zawiozłem do Bosch diesel serwis na Piekarach śląskich. Panowie sprawdzili umyli , coś tam regulowali i na nowo programowanie dając mi nowe kody. Powiedzieli mi że teraz będzie mniej palił a wtryski są ok i nie trzeba ich regenerować. Jak nie masz pojęcia to nie ruszaj , a jak masz to zobacz jak wygląda w około wtrysków czy jest czysto , może już uszczelki pod wtryskami padają, zastosuj sobie płukankę do wtrysków bezpośrednio żeby zaciągał to płukankę to zobaczysz różnice . Najpierw podepnij pod kompa i zobacz jak pracują wtryski jakie mają czasy, a potem zastosuj płukanę ale nie byle jaka tylko xado lub forte.
    Ostatnio edytowane przez Katoo ; 08-01-2024 o 23:14

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2024
    Skąd
    Orzesze
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 2 Maxi Blaszak 1.6 mjet 105 chip 120km
    Rocznik
    2017
    Dzięki za odpowiedzi. Muszę sprawdzić powiadomienia z forum bo nic nie dostałem. Przejechałem na tą chwilę 1500km i przy temperaturach -15°C samochód odpala na tyk.
    Miałem natomiast sytuację zaraz po wyjeździe w trasę właśnie przy takich temperaturach na już rozgrzanym silniku, odczuwałem woń spalin, zjechałem na stację a spod maski siwy dym i chyba rozpoczęło się wypalanie DPFa. Z obserwacji to jakaś nieszczelność spod osłony koło turbiny. Do sprawdzenia u mechanika.
    Jutro oddaję samochód na wymianę rozrządu, oleju, filtrów w tym paliwa + sprawdzenie tej nieszczelności. Wczoraj wlałem płukankę xado do oleju. Zaraz po zakupie kupiłem Liqui Moly splugflush, I zalałem do baku. Chciałem zrobić płukankę wtrysków właśnie bezpośrednio z puszki ale nie znam się na dieslach i nie wiem czy ten silnik ma pompę wstępną. Nie mam schematu zasilania paliwem więc nie wiem jak tego dokonać.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2023
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    36
    Postów
    41
    Auto
    Doblo II 1.6 multijet
    Rocznik
    2012
    mam pompę wstępną , dym tez może wydostawać się z pod wtrysku, jak nie wiesz jak zleć mechanikowi czyszczenie wtrysków bezpośrednio płukanką , niech najpierw obejrzy czasy wtrysków przed i po płukance. Ja byłem odebrać pompę bo leciało z niej i okazało się że wałek miał wżery i ropa uciekała. koszt 1170zł. Kup sobie płukankę z xado na pierścienie. Zleć mechanikowi sprawdzenie sprężania , a potem niech wleje strzykawką do każdego cylinda po 20ml a resztę do oleju niech tak postoi jeden dzień żeby pierścienie puściły. Dobry też jest z xado carbokoks cały nagar pod tłokiem puszcza. Pozdrawiam.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2024
    Skąd
    Orzesze
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 2 Maxi Blaszak 1.6 mjet 105 chip 120km
    Rocznik
    2017
    Jeżeli chodzi o pierścienie to bawiłem się xado i nawet tenzi w mojej Vectrze. Dało świetny wynik. Ja natomiast nie mam kopcenia z wydechu, tylko gdy jest zimny to jasny dymek puszcza.
    Nie wydaje mi się że to uszczelnienia wtrysku, raczej coś koło turbiny.20240109_073430.mp4

    Aktualizacja:
    1. Usunięto nieszczelność układu wydechowego przed turbo i przed DPF. Już nie śmierdzi spod maski. Kapało olejem lub sadzą zmieszaną z wilgocią na wydech podczas dopalania DPF.
    2. Dobrze mi się wydawało że samochód mało żwawy, pojechałem na hamownię i okazało się że ma 92km zamiast deklarowanych 105. Poprosiłem o delikatne zwiększenie mocy. Spalanie spadło do 7,2 przy dynamicznej jeździe 50trasa/50missto nie przekraczając 130km/h.

    W planach mam czyszczenie całego dolotu, ale to już zabawa na lepszą pogodę (brak zamkniętego garażu).
    Samochód czasem się dławi, jednak coraz rzadziej więc wydaje mi się że EGR przycina.
    Po zakupie błędy EGR w komputerze miałem na poziomie 62-65% teraz jest to około 2%.

    MAF w dalszym ciągu bez zmian mimo podmiany na nowy. Może takie wskazania mają właśnie być?! Nie wiem i nie mam kogo zapytać.

    Na tą chwilę będę tak jeździł. Zrobiłem na tą chwilę 3tys. km.
    Ostatnio edytowane przez DanielKro ; 08-02-2024 o 23:42


 

Podobne tematy

  1. KLIMATYZACJA w 1. MultiJet 105km POMOCY !!!
    Napisany przez kowal23 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-08-2019, 15:23
  2. Multiecuscan i błędne wskazania przebiegu w silnikach Multijet
    Napisany przez boch na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-10-2014, 23:52
  3. Wymiana oleju Bravo II multijet 1.6 105km
    Napisany przez kristobal24 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-11-2013, 17:49
  4. Fiat Bravo 1.6 MultiJet 105KM
    Napisany przez kynasto na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-10-2013, 18:43
  5. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 13-08-2013, 16:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-5061-6-multijet-105km-wskazania-maf-53381

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl