Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    brw
    brw jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2014
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Doblo 1.3
    Rocznik
    2007

    podłączenie sterownika centralnego zamka

    Witam. Mam problem z podłączeniem uniwersalnego sterownika centralnego zamka z pilota pod fabryczny cetralny z kluczyka w fiacie doblo 2007r

    schemat identyczny jak na tym obrazku:
    http://obrazki.elektroda.pl/5252614300_1303474606.jpg

    przeszukując forum znalazłem instrukcje montażu jakiegos alarmu do tego doblo 06-10r,

    Z tego co wyczytałem w doblo sterowanie zamkiem jest przez mase (-)

    A więc:
    - podłączyłem centralkę pod stacyjkę i działa, (swieci dioda gdy zamknięte, słychać przekaźnik)

    - kierując się schematem w dowiedzialem sie ze sterowanie jest w czarnej kostce z fioletowym zatrzaskiem 32 piny, po lewej stronie w skrzynce bezpieczników. i za zamykanie i otwieranie odpowiedzialne są piny 16 i 18. sprawdziłem miernikiem kable sygnału zamknij (pin 16 szary) i otwórz (pin 18 żółty), i podczas sterowania zamkiem poprzez klamkę, pojawiało się napięcie, przy zamykaniu na szarym i przy otwieraniu na żółtym.

    I teraz problem, według instrukcji dołączonej do centralki, uznając że sterowanie minusem, wpinam biało-czarny kabel z centralki do szarego z pinu 16, i żółto czarny do masy (też do stacyjki), naciskam zamykanie i nic , to samo robiłem z kablami do otwierania i też nic.

    próbowałem podpiąc jako sterowanie plusem i spaliło bezpiecznik.

    Co robię nie tak?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    jeśli sterowanie masz "-" to zgodnie ze schematem przewody żółty i żółto-czarny musisz podłączyć do masy pojazdu a kable biały (sygnał zamknięcia) i biało-czarny (otwarcia) pod odpowiednie piny, jak piszesz 18 i 16.

  4. #3
    brw
    brw jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2014
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Doblo 1.3
    Rocznik
    2007
    Witam schemat okazał się zły. Rozebrałem boczek od drzwi i sprawdzałem kable jakie wychodzą z siłownika, biało brązowy i niebieski były odpowiedzialne za sterowanie, po czym wpiąłem się w nie przy kostce 40pinowej. pin 34 - biało brązowy i pin 24 - niebieski, kierunki wpiąłem pod pin 2 różowy i pin 13 zielony Wszystko działa.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2015
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2007
    Trafiłem na ten sam problem... fajnie, że nie jestem sam i że chciało się Wam opisać co zrobić aby uporać się z problemem. Pozdrawiam.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2010
    Skąd
    Brzeg
    Postów
    19
    Auto
    Doblo 2.0 MJTD 135KM
    Rocznik
    06.2012
    Tak dla potomnych instrukcja montażu w pdf
    Fiat_Doblo_2007_T.pdf

    Pozdrawiam
    Marcin
    Pozdrawiam
    Marcin

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2017
    Skąd
    Rokietnica
    Wiek
    49
    Postów
    21
    Auto
    Doblo Malibu 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Witam serdecznie wszystkich na forum,

    odgrzebię trochę temat ponieważ kilka dni temu zostałem świeżo upieczonym użytkownikiem Fiata Doblo 1.9 JTD MALIBU z 2008 roku. Autko posiada fabryczny centralny zamek sterowany kluczykiem z drzwi kierowcy. Postanowiłem założyć sterowanie centralnym z pilota i tak trafiłem do Was na forum

    Z opisu w tym wątku, wynika że powinienem szukać sterowania w złączu 40pinowym, dlatego chciałem się upewnić czy to jest złącze zaznaczone czerwonym kółkiem na poniższym zdjęciu ?
    doblo 08 centralny zamek.jpg

    Z opisu kolegi @brw wynika, że powinienem szukać przewodu biało brązowego (pin 34) oraz niebieskiego (pin 24) tylko że jakoś nie widzę w wiązce tej kostki takich kolorów

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Nie patrz na kolory. Na wtyczce jest numeracja pinów. Wyjmij ją i sprawdź numery. Możesz spróbować na krótko zewrzeć odpowiednie piny do masy i zobaczyć, czy jest reakcja.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2017
    Skąd
    Rokietnica
    Wiek
    49
    Postów
    21
    Auto
    Doblo Malibu 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał miszczu77 Zobacz post
    Nie patrz na kolory. Na wtyczce jest numeracja pinów. Wyjmij ją i sprawdź numery. Możesz spróbować na krótko zewrzeć odpowiednie piny do masy i zobaczyć, czy jest reakcja.
    OK, ale która to wtyczka ? ta którą zaznaczyłem czerwonym kółkiem ? Pin 24 i 34 ?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Wtyczka powinna być ta.
    Możesz też podłączyć miernik i zobaczyć, czy w momencie otwierania i zamykania pojawia się sygnał masy.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2017
    Skąd
    Rokietnica
    Wiek
    49
    Postów
    21
    Auto
    Doblo Malibu 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał miszczu77 Zobacz post
    Wtyczka powinna być ta.
    Możesz też podłączyć miernik i zobaczyć, czy w momencie otwierania i zamykania pojawia się sygnał masy.
    To była jednak ta wtyczka, ale kolory były inne - dzięki za pomoc @miszczu77 Po podpięciu masy pod piny 24 i 34 działa sterowanie centralnym zamkiem. Mam jednak problem z kierunkowskazami...jak podaje +12V na pin 2 i pin 13, to zapalają mi się tylko te małe kierunki na błotnikach Które piny w takim razie odpowiedzialne są za kierunki w lampach przednich oraz tylnych ?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Prawdę mówiąc to nie wiem. U mnie jest tak samo, tylko małe kierunki się zapalają, ale specjalnie mi to nie przeszkadza i dalej nie zgłębiałem tematu.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    134
    Auto
    Fiat Doblo 1.4 Malibu
    Rocznik
    2009
    Doczytałem że aby sterować wszystkimi kierunkami trzeba podłączyć w ten sposób:
    - pin 2 oraz pin 13: sterowanie bocznymi kierunkami, złącze czarne,
    - pin 3 oraz pin 12: sterowanie "głównymi" kierunkami, złącze czarne,
    - pin 24 oraz pin 34: sterowanie zamkiem centralnym (otwieranie, zamykanie), złącze niebieskie.

    Do tego w centralce pilota przewód czarny, żółty oraz żółto czarny do masy.
    Przewody pomarańczowy i pomarańczowo czarny usunąć z wiązki.
    Sterowanie kierunkami przez diody półprzewodnikowe.
    Czerwony przewód to zasilanie stałe.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2020
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Postów
    10
    Auto
    Doblo 1.9 osiołek
    Rocznik
    2002
    Parę dni temu montowałem uniwersalną centralke do pilota. Najpierw musiałem się pozbyć (nie miałem pilotów do tego) autoalarmu i lokalizatora gps. Jak to wyciąłem to z wiązki od tej samej kostki co są te piny 34, 24 sterujące to tam jest przewód blało/pomarańczowy i do niego dałem sygnał kierunków i świecą wszystkie z przodu i z tyłu oraz boczne. Jeśli jest ktoś zainteresowany to sprawdzę z którego pina ten kabel wychodzi.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-03-2018, 14:13
  2. Zablokowanie się centralnego zamka
    Napisany przez Adoil na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-06-2013, 23:10
  3. Montaż zamka centralnego.
    Napisany przez fastovsky. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2012, 14:10
  4. Dołożenie sterownika centralnego na pilota
    Napisany przez hepos na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2009, 21:32
  5. Dołożenie sterownika centralnego na pilota
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-11-2009, 08:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-455podlaczenie-sterownika-centralnego-zamka-25760

http:fiatklubpolska.pldoblo-455podlaczenie-sterownika-centralnego-zamka-25760

schemat elektryczny centralnego zamka fiat dostawczyjak podlaczyc kierunki do centralnego doblocentralny zamek doblofiat doblo centralny zamek schematschemat instalacji centrlneg doblogdzie znajduje sie centralka fiat doblojek zamontowac pilota do centralnego fiat doblo 2009ppdlaczenie kierunkow pod centralke doblodoblo 2012 jak podlaczyc centralnydoblo fl 06-10 centralny zamek sterownikFiat doblo elx 1.9 2002 programowanie pilota zamek centralnydoblo 2 podlaczenie Centralkinpilotadoblo2006 sterowanie central. zamkajak jest sterowany centralny zamek w doblodoblo centralnydoblo sterowanie zamkiemfiat doblo 2005rok zamek centralny schematcentralny doblosterownik ke-012

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl