potrzebuje informacji jakie silniki były montowane w Doblo i jaki najlepiej wybrać pod względem awaryjności i ekonomi
potrzebuje informacji jakie silniki były montowane w Doblo i jaki najlepiej wybrać pod względem awaryjności i ekonomi
powiem ci ino tyle nie kupuj 1.9D! Duzo osob zachwala 1.9JTD 105 km, ale nie wiem jak on prezentuje sie z awaryjnością.
FIAT DOBLO 1,9
z jakich względów??? awaryjność czy osiągi???Napisał Fintosz
awaryjnosci i ekonomi jazdy
FIAT DOBLO 1,9
a jak w ogóle z trwałością podzespołów, zawieszenie, układ kierowniczy, korozja??
Silniki montowane w Doblo, z którymi się spotkałem: 1.2 8v, 1.4 8v, 1.6 16v (benzyna); 1.3 MultiJet 16v, 1.9 D 8v, 1.9 JTD 8v, 1.9 JTD MultiJet 8v. (diesel)
Najlepiej sprawują się silniki Diesla prócz 1.9D (stary klamor). Polecam najbardziej z silnikiem 1.9JTD/MultiJet ze względu na ich osiągi i znikomą awaryjność.
Jeśli chodzi o zawieszenie, z przodu oparte na Macphersonie (wahacze typu Siena/Albea), tył wyposażony w resorowaną belkę. Częstą usterką zawieszenia jest luz na sworzniach i tulejach wahaczy przednich.
Karoseria jest znośna, rzadko kiedy występują ogniska korozji, chyba że spowodowane zadrapaniami w sposób mechaniczny.
To ciekawe bo ja z przodu wymienilem tylko amory i pozatym nic sie nie dzieje nawet galki od 5 lat sa dobre, natomiast tyl to ciekawa sprawa, drazek stabilizatora przymocowany do podwozia na gumach(nie wymiennych) i gałki ktore raz na 2 lata tzreba wymieniac, resory skrzypiejace (smarowanie we wlasnym zakresie nie pomoglo), a odradzam kupowac tanich amorow z allegro firmy RECORD!! 3 razy w ciagu 3miesiecy je reklamowalem bo amory zesuwały sie z gum na srubach. Jak bedziesz kupowal samochod patrz czy ma chlapacze za przednimi kolami bo w tym miejscu szybko lakier schodzi od kamieni itp.
FIAT DOBLO 1,9
Nie do końca masz rację, ten silnik to taki dziwny wynalazek oparty chyba na JTD bo z tego co ten motor widziałem to nie zauważyłem podobieństwa do starego 1,9D z lat 88-95.Napisał Etiuda
starszy silnik do ktorego troszke eletroniki dolozyli
FIAT DOBLO 1,9
Zdjęcie które przedstawiłeś to starszego modelu, ale za wiele różnic nie ma fakt starszy silnik i slaby ale w miarę wytrzymały, nie trzeba uwazac na paliwo, i czesci tańsze.
FIAT DOBLO 1,9
Witam
Kupiłem doblo 1,9 jtd 105km 8z osobowe bez ABS i Klim. i z tego ci się naczytałem na forach wszelkiego rodzaju z diesla najbardziej polecali ten silnik. Kupiłem z p.136t.km od pierwszego własciciela, od lipca zrobiłem 10t.km. i nie widzę nic niepokojącego. Wierzyć nie wierzyć zużycie oleju silnikowego 0% po 10t.km.przejechanych - sprawdzam co 2-3t.km. . Jedyne co polecam to lanie "dobrego" diesla. Jak wlałem "zwykły" ON to powyżej 2.5 tys. obrotów przy ostrym gazie czarno jak za Ikarusem, po wlaniu np: Dynamic z Lotosu lub Vpower z Shella spokój praktycznie zero dymienia - dopiero po 4t. lekko zakopci. Spalanie przy mojej eksploatacji nie przekracza 6l/100km. 75% procent miasto. Co do stabilizatora z tyłu nie ma większego problemu z wymianą gum - kupiłem auto ze stukami ww. i w serwisie na przeglądzie ( serwis nie fiata po rozmowie z serwisem fiata zrobili to tak jak robią w Fiacie w Krakowie ) - demontaż drążka - szlifierka katowa - nowe gumy - migomag - i jest OK - i śmieszne pieniądze. A co do zawieszenia to zależy od eksploatacji ( użytkowania ) jak ktos uważa to nie ma problemu. W moim Doblo wymieniono z zawieszenia tylko wachacze przód amory tył ( Doblo nie lubi lekkiej d... ) no i ja zrobiłem stabilizator tył. 110t.km wymienony alternator - powodu nie znam. Klocki , tarcze, i inne normalnie zuzywające się rzeczy pomijam bo w każdym aucie zużywają się podobnie. To tyle co do awaryjności wg, mnie po przebiegu prawie 147t.km.
Wady blacharskie:
Wypłukiwanie progów na łączeniach - mniej więcej po środku progu
Wypłukiwanie narożników drzwi przesuwnych od strony drzwi przednich
Matowienie lakieru na drzwiach przesuwnych od strony tylnich kół
Chlapacze przód obowiązkowe wtedy unikamy lub minimalizujemy jw. wymienione
Pozdrówka
( Zawsze mogę się mylić, ale myślę że mam rację, chociaż czasami prawda leży po środku )
darelektric
Dzieki za rade na temat drążka stabilizatora Alternator tez padl, wymieniali w fiacie i powiedzieli ze jest on narażony na błoto i wode od spodu auta(brak osłony pod silnikiem), widze ze blacharka nie tylko u mnie sie sypie, dokladnie tak samo jest w moim przypadku ino ja nie mam chlapaczy.
FIAT DOBLO 1,9
WitamNapisał Fintosz
U mnie jest osłona silnika od nowości - więc może inna przyczyna ale nieistotne, w inych fiatach jest ten sam problem z alternatorami. Te typy tak maja
Co do blacharki to za progi, poprawki na drzwiach i przemalowanie zmatowien zapłaciłem we wrześniu 700 netto i jeszcze facet zrobił mi konserwację progów i drzwi w tej cenie - progi pomalowane 2 razy i na to jeszcze bezbarwny ( mam autko czerowne bez metaliku ). Co do blacharki to u mnie nie było jako takiej korozji tylko wypłukiwanie lakieru włącznie z podkładem, to autko tak bierze wode poprostu i wypłukuje jak pod ciśnieniem . Mam chlapacze od nowości więc i tak jakaś osłona jest
Co do drążka to da się kupić same gumy ( Fiat przewiduje wymianę całego niestety ) jest jakaś firma co to sprowadza ( tak jak pisałem Fiat też tak robi ) a więc oszczedza się sporo kasy - tylko jeden problem przy naprawie bo trzeba zbiornik opuścić więc lepiej żeby był prawie pusty.
I jeszcze jedno na koniec odnośnie serwisów
Fiat ma 120 netto z r.g. jeżdże do starego serwisu gdzie jeździłem jeszcze z polonezami ( były serwis FSO - teraz robią prawie wszystkie auta ) i 80 netto za r.g. więc dużo taniej a naprawa takiej samej jakości ( pytają się jakie częśći czy oryginalne czy zamienniki tanie czy lepsze, jaki olej czy lepszy czy "tańszy" jak zostawiłem im auto to "co godzinę" telefon i konsultacja ile chcę wydac na materiał - a do dosyć istotne, robociznę pomijam oczywiście )
Pozdrawiam
( Zawsze mogę się mylić, ale myślę że mam rację, chociaż czasami prawda leży po środku )
darelektric
Jako były współużytkownik Fiata Dobló 1.9 jtd 105 ponieważ mój ojciec miał taki pojazd, to polecam ten samochód jedynie z tym silnikiem, silnik ten dobrze radzi se z gabarytami pojazdu, a i spalanie jest zadawalające, jeździłem również Dobló z dielsem 1,3 i tego silnika już nie polecam, może i mało pali , ale jeśli chodzi o jazdę to straszny muł.
Fiat Bravo GT JTD 2000r