Witam,
Przeprowadzał już ktoś zabieg wymiany nagrzewnicy w doblo 1.9 jtd. Potrzebował bym informacje/zdjęcia/filmik co trzeba zdemontować by się tam dostać i wymienić nagrzewnicę.
Z góry dzięki.
Witam,
Przeprowadzał już ktoś zabieg wymiany nagrzewnicy w doblo 1.9 jtd. Potrzebował bym informacje/zdjęcia/filmik co trzeba zdemontować by się tam dostać i wymienić nagrzewnicę.
Z góry dzięki.
Zanim zacznę się rozpisywać to powiedz mi co się zepsuło?
Cieknie Ci z nagrzewnicy czy chcesz dołożyć klimatyzację. To zupełnie inny zakres prac
Dwa tygodnie temu zakładałem do siebie klimatronika więc przerabiałem cała imprezę
IMG_20180609_135746.jpgIMG_20180609_135806.jpgIMG_20180612_205854.jpg
Ostatnio edytowane przez sholek ; 22-06-2018 o 00:39
Dzięki za fotki. U mnie jest mały wyciek płynu chłodniczego na prawym dywaniku także wydaje mi się że nagrzewnica zaczyna popuszczać już.
Nagrzewnica z prawej strony ma gniazda żeńskie w które wkłada się przewody. Tam masz oringi uszczelniające. Jeżeli wyciek masz na prawej wycieraczce to może Ci tam przepuszczać. To da się naprawić w pozycji horyzontalnej. Potem podeślę Ci zdjecie.
Pozdrawiam
Ok, to czekam na zdjęcie (tam dużo będzie trzeba demontować żeby te oringi wymienić ?). Oraz mam jeszcze pytanko jakbym musiał wymienić nagrzewnicę to trzeba całą deskę rozdzielczą demontować czy idzie to jakoś obejść i kilka elementów tylko zdjąć ?
Cześć,
Dla samej nagrzewnicy trzeba niestety unieść deskę a to tyle samo roboty co jej całkowity demontaż.
By zrobić to szybko i sprawnie należy:
- ściągnąć 3 zaślepki które są widoczne w górnej cześć deski i okręcić 3 śruby
- ściągnąć osłonę kolumny kierowniczej,
- zdemontować kierownicę (poduszkę odblokowuje się wkładając najlepiej ciut większy imbus niż wielkość otworu i dociskając - trzeba to zrobić trochę po omacku ale czuć tam okrągły pręt i to ten pręt należy nacisnąć)
- zdemontować przełącznik zespolony (odpiąć jak się nie mylę 3 wtyczki + wtyczkę ze stacyjki) - do odkręcenia jedna śruba
- demontujemy mieszek i odkręcamy śruby pod nim widoczne
- demontujemy osłonę biegów (kilka wkrętów jest w schowku)
- jak nasz wóz ma air-bak pasażera to od spodu mamy dwie zaślepki i trzeba odkręcić pod nimi znajdujące się śruby.
- zdejmujemy prawą osłonę progu - rozpinamy niebieska wtyczkę +wtyczkę anteny samochodowej
- zdejmujemy środkowe kratki wentylacyjne (najlepiej deliktnie je podważyć)
- po ściągnięciu kratek pod kątem 45" są do okręcenia wkręty trzymające panel środkowy (tu można zakupić na allegro taki lakierowany z malibu w cenie 15-40zł ot taki mały update auta)
- trzeba odkręcić panel sterujący nawiewami
Pozostają ostatnie czynności
- odkręcenie śrub w okolicy bezpieczników (imbus z taką zaokrągloną główką podobne do tych w podszybiu)
- odnalezienie jaka wiązka z komputera BSI i bezpieczników idzie w stronę przełącznika zespolonego i odpięcie jej.
W tym momencie w dwie osoby można ściągnąć deskę.
Generalnie do deski od tyłu są poprzyczepiane wiązki więc nie ma konieczności demontażu licznika ani rwania instalacji.
Co zobaczymy po demontażu deski pokazywałem już wcześniej
A tak wygląda zagrzewnica z króćcami, sam spotkałem dwie wersje z klipsami i z obajmami ja mam te obejmy
Jeżeli cieknie na łączeniu to potrzebujesz uszczelki
kod 46722925 USZCZELKA nr 4 na rysunku.
Jest: Doblo Maxi Panorama 1.9 MultiJet, Idea 1.4, Fiat Multipla 1.6 CNG,
Było: 126px2, Uno 1.0 Fire, Swift 1.6 16V, Felicja 1.3, Palio Weekend 1.6 16V, Stilo 1.9 MV 140HP, Stilo 1.8 16V MV 133HP, Grande Punto 1,2, Grand Scenic 1,5 dci, Kangoo 1.5 dci 03,
Dzięki za pomoc. Rozebrałem to do tego momentu że jak zdemontowałem schowek i plastik z włącznikiem/wyłącznikiem puduszki pasażera to udało mi się tę osłonę ściągnąć i niestety nie kapie na oringach bo obejmy i rurki są suche tylko z dołu nagrzewnicy dużo płynu na gąbce jest także będę musiał deskę demontować, więc twoja instrukcja się przyda. Dzięki jeszcze raz za pomoc.
Opis demontażu podany wyżej jest bardzo niekompletny.
-przy lewym progu również jest kostka do odpięcia,
-licznik należy zdemontować ponieważ pod nim są dwie śruby,
-po ściągnięciu obudowy licznika jest jedna śrubka po lewej do wykręcenia,
-należy odpiąć kostkę oraz odkręcić przewód masowy na samym środku tunelu,
-jeżeli ktoś nie ma poduszki powietrznej to również są śrubki do odkręcenia,
-od BSI najlepiej jest odpiąć wszystkie kostki, ponieważ od spodu są trzy kostki do wypięcia od wiązki idącej w desce.
Po zrobieniu tych dodatkowych czynności można wyciągnąć spokojnie deskę. Pomimo braku deski itd możliwe jest np wjechaniem autem do garażu na rozruszniku odpowiednia część instalacji zostaje.
Witam
Pacjent to Doblo 223 1.9D z 2003r. Płyn chłodniczy ubywa i wypływa pod autem z otworów technologicznych z prawej strony , tak pod pasażerem. Czy to cieknie z nagrzewnicy ?
A jak wygląda sprawa na dywanikach. Sucho/mokro czuć słodki zapachów środku?
Pod nogami pasazera troszke płynu jest. Problem jest tuż na krawędzi ściany grodziowej gdzie wchodzą przewody do nagrzewnicy. Może się uda z przewodami i nie będzie trzeba rozbierać kokpitu.
Wyciek zlikwidowany. Płyn wyciekał tuż przy kołnierzu/zgrubieniu na metalowej rurce przy ścianie grodziowej. Rurki obcięto i dosztukowano przewody wody. Problem zniknął i na szczęście uniknąłem rozbierania kokpitu.