Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    Kamieniec Ząbkowicki
    Wiek
    37
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 MultiJet

    Fiat Doblo 1.3 MulitJet Jak tanio wyczyścić DPF

    Witam
    Mam problem z filtrem DPF a konkretnie jest zatkany i z złączki elastycznej ucieka kompresja. Teraz muszę wymienić złączkę elastyczną bo jest dziurawa i wyczyścić filtr DPF. W jaki sposób mam go wyczyścić jak go zdemontuję? czy płukanie go płynem do mycia silników i wodą wystarczy? Słyszałem też o płynie do mycia kominków. Orginalne preparaty są drogie. Co radzicie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    on ci sie powinien samoistnie wypalić. Rozważ wywalenie DPF'a, co prawda to kosztowne ale jak masz zamiar tym autem długo jeździć to warto zainwestować. Co do mycia to myjka ciśnieniowa i nawet zwykłe detergenty powinny sobie z tym poradzić.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    Kamieniec Ząbkowicki
    Wiek
    37
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 MultiJet
    Filtr DPF był u mnie wypalany 85km. Tylko teraz jest zatkany całkowicie jak by ktoś wsadził szmatę w tłumik. Wyczyściłem wczoraj kolektor ssący bo był cały zabity i myślę że coś takiego go zatkało. A od czasu wypalania samochód ciężko pali i nie mam mocy. Wypalanie włączyło się automatycznie i nikt go nie wywołał. Po przepłukaniu jak się udrożni to wywołam wypalanie sam.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Tak jak wspomniałeś ja proponuje płyn do kominków pisałem już o tym w innym temacie, również sami ich używamy. przeważnie kupujemy w leroy merlin taki w białej butelce z niebieska nakrętką. jest dość gęsty ale skuteczny. za litr zapłacisz około 30 zł przeważnie dwie butelki wystarczają jak mocno zabity to 3. wlewasz płyn niech sie trochę odmoczy i płuczesz wodą z węża do tego dla lepszej skuteczności trochę powietrza z kompresora, karcherm nigdy nie próbowałem. po płukjaniujeszcze pod kompa i do spr odczyty z czujników czy wszystko działa poprawnie i czy wszystkie są sprawne.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    Kamieniec Ząbkowicki
    Wiek
    37
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 MultiJet
    Wyczyściłem jeż ten filtr DPF i podziałało, użyłem płyn MEGLIO który kupiłem w kiosku i wydałem 14zł :-). Tyko mam pytanie czy ten silnik ma też katalizator? Bo za turbiną jest puszka jak z katalizatorem. Jeżeli tam jest to jutro ją też wyczyszczę.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to jest chłodnica spalin o ile dobrze kojarzę

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    Kamieniec Ząbkowicki
    Wiek
    37
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 MultiJet
    Mam jeszcze taki problem że jak odpalę auto to jest słaby jak by turbo się nie włączało. Ale jak go wkręcę na postoju do 4tyś i szybko ruszę to idzie że łeb urywa ale jak tylko turbo wyhamuje to muszę powtórzyć czynność bym mógł jechać po czyszczeniu filtra FAP jest lepiej ale wydaje mi się że wydech jest jeszcze gdzieś zatkany i stawiam na to przy turbinie. spaliny nie mogą rozpędzić trubiny.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    EGR pewnie padł lub przeplywka. podepnij sie pod kompa

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    Kamieniec Ząbkowicki
    Wiek
    37
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 MultiJet
    Na kompie zero błędów. Egr wyczyściłem razem kolektorem ssącym i zaślepiłem egr tą blaszką z allegro co ma trzy małe dziury bo ponoć nie można go zaślepić całkiem. A przepływka jest już druga i nie ma zmiany, tylko że też była używana ale myślę że była ok. Jak wypinam przepływkę to różnicy nie ma.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    katalizator jest zawsze w jednej puszcze z fap-em. zawsze przed. niektóre puszki są rozkręcane i wtedy możesz rozdzielić kata od fapa ale raczej w większości puszka jest nierozbieralna.


 

Podobne tematy

  1. Czy można samemu wyczyścić filtr cząstek stałych.
    Napisany przez kuba-48 na forum Sedici
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 21-06-2017, 12:04
  2. Fiat Doblo - 2.4 alfa??
    Napisany przez Adrianoo na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-09-2012, 21:55
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-04-2012, 23:29
  4. Fiat Doblo ZAGŁÓWKI
    Napisany przez dzidek80 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-12-2011, 12:24
  5. Czym lub jak wyprać lub wyczyścić tapicerke
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 31-05-2009, 20:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Jak wyczyscic dpf

fiat doblo dpf

https:fiatklubpolska.pldoblo-455fiat-doblo-1-3-mulitjet-jak-tanio-wyczyscic-dpf-16870

filtr dpf fiat doblo

plyn do plukania dpf

czym wyczyscic dpfdoblo 1.3 multijet z dpfczym wymyc dpfczyszczenie kolektora 1.3 mjetfiat doblo 1.3 brak kompresjidpf dobloczy doblo ma dpfdoblo 1.3 dpffiat 1.3 multijet dpffiat doblo wypalanie dpf

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl